اقتصادی

برنامه هفتم توسعه نباید با نگاه آرمان‌گرایانه نوشته شود

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رشد تولید، مهار تورم و رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب سه محوری است که باید در برنامه هفتم توسعه با در نظر گرفتن واقعیت‌های جامعه دنبال شود.

احد آزادی خواه در گفت‌وگو با اخبار ایران من با اشاره به محورهایی که در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: سیاست‌های کلی برای تدوین برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است. بهترین راهبرد برای راهبری برنامه هفتم توسعه از سوی مجلس، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است. در حوزه مانع زدایی از تولید لازم است که ما تلاش مضاعف انجام دهیم. تولید باید به رشد قابل توجهی برسد که در حوزه اشتغال، خودکفایی و مهار تورم و رشد اقتصادی در عمل گامی برداشته شود.

وی در ادامه اظهار کرد: آن‌چه که مهم است این بوده که ما باید اعتراف کنیم در تدوین لوایح برنامه های پنج ساله گذشته عمدتا آرمان گرایی کردیم. به عبارت دیگر ما آرمان‌ها و قله‌ها را به عنوان سند در برنامه می گنجاندیم. از آنجا که دست نیافتنی بود محقق نیز نمی شد. این امر سبب شده تا حداکثر ۳۰ درصد از این برنامه‌ها اجرایی شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اهتمام رئیس مجلس و نمایندگان بر این است که از این نگاه فاصله گرفته و احکام تحقق پذیر بوده و قابلیت اجرا دارند را در برنامه هفتم بگنجانیم. در مسیر رشد تولید، توجه به مهار تورم و رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب باید در برنامه هفتم توسعه گام برداریم.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا