اقتصادی

تکمیل ظرفیت خودروهای مازاد/ بازگشایی مجدد سامانه خودرو ربطی به مرحله سوم ندارد

در آخرین اطلاعیه ارائه شده برای فروش یکپارچه خودروهای داخلی، از امروز (دوشنبه ٢۴ مهرماه) تا پنجشنبه (٢٧ آنلاین ماه) سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودروها برای فروش خودروهای چهار شرکت خودروساز خصوصی از محل افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد ویژه شرکت کنندگان مرحله اول و دوم و همچنین افرادی که تاکنون ثبت نامی در سامانه نداشته اند، بازگشایی شده است.

به گزارش اخبار ایران من، در آخرین اطلاعیه منتشر شده در سامانه یکپارچه فروش خودروها به موضوع تخصیص خودرو از محل افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد برخی خودروسازان از طریق این سامانه اشاره و تاکید شده است که «با توجه به تکمیل اجرای مرحله اول و دوم تخصیص خودرو از محل ظرفیت‌های مازاد چهار شرکت خودروساز مونتاژی کرمان‌موتور، مدیران‌خودرو، صنایع خودرو سازی ایلیا و سانیار موتور پارسیان، به سبب تکمیل نشدن ظرفیت‌های موجود، با هدف تسهیل شرایط برای همه متقاضیان، ظرفیت‌های خالی خودروسازان مجددا با شرایط جدید و از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

کسانی که تاکنون ثبت‌نامی هم نداشته‌اند، می‌توانند اقدام کنند

در این اطلاعیه آمده است که در این مرحله افرادی که تاکنون از طریق سامانه یکپارچه اقدام به ثبت‌نام خودرو نکرده‌اند، نیز امکان شرکت در طرح را خواهند داشت.

گفتی است که متقاضیان محصولات تمامی شرکت‌های حاضر در طرح که تاکنون توسط خودروساز دعوتنامه دریافت نکرده‌اند نیز می‌توانند نسبت به تغییر خودروی انتخابی قبلی به محصولات عرضه شده جدید، طی این مرحله اقدام کنند.

بر اساس اعلام شرکت‌های خودروساز مذکور، عرضه خودروها در قالب فروش فوق‌العاده است و تحویل سه ماهه از محل این ظرفیت‌ها برای متقاضیان طی فرآیند زیر از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروها امکان‌پذیر است:  

١- در ابتدا متقاضی بایستی با ورود به پروفایل کاربری خود گزینه ویرایش سفارش خود را از قسمت جزئیات سفارش انتخاب کند تا سفارش خودرو قبلی حذف شود.

٢- پس از ویرایش سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت امکان انتخاب محصول مهیا شده و می‌بایست خودروی جدید خود را انتخاب کنند.

٣- پس از پایان مهلت تغییر خودرو، متقاضی باید به سایت خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه کامل خودرو اقدام کرده تا فرآیند ثبت‌نام، نهایی شود

تبصره ۱: در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شده قبل صورت خواهد گرفت.

تبصره ۲ : درصورتی که متقاضی سفارش قبلی را لغو و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نشود، کماکان اولویت قبلی وی محفوظ خواهد ماند.

تبصره ۳: در صورتی که متقاضی ، خودروی جدید را انتخاب کند اما در زمان مشخص شده توسط خودروساز مبالغ تعیین شده را به حساب خودروساز واریز وجه نکند، از اولویت‌بندی حذف خواهد شد.

 همچنین متقاضیانی که در دور دوم سامانه نوبت‌دهی هیچ خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشده است، نیز امکان انتخاب تمامی محصولات عرضه شده سه شرکت مذکور برای آن‌ها فراهم خواهد بود؛ بدیهی است ظرفیت قابل عرضه به آن‌ها از محل عدم تکمیل ظرفیت پس از تخصیص به متقاضیان بند ۱ خواهد بود.

در نهایت پس از ارسال فهرست اولویت‌بندی شده به شرکت‌های خودروساز و اطلاع‌رسانی به متقاضیان، امکان تکمیل وجه به مدت پنج روز فراهم خواهد شد.

زمان اجرای شروع این مهلت ویرایش/ تکمیل ظرفیت‌های خالی از امروز دوشنبه (٢۴ آنلاین ماه) تا روز پنجشنبه (٢٧ شهریور ماه) در نظر گرفته شده است.

مورد تاکید است که کلیه افرادی که تاکنون دعوتنامه برای ایشان صادر شده یا خرید خودرو داشته‌اند مشمول این طرح نخواهند بود و امکان ثبت‌نام ندارند.  

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا