اخبار استانی

‌۸۰۰ هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری همدان دیدن کردند

به گزارش خبرگزاری اخبار ایران من استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: در این مدت حدود ۴۰۰ بازدید نظارتی نیز از مراکز گردشگری همدان انجام شد که شامل بازدید از مراکز اقامتی،دفاتر خدمات مسافرتی و بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی بوده است.

وی گفت: میزان اقامت در اقامتگاه‌های استان همدان نیز در این مدت بیش از ۸۰ هرار نفر مسافر ثبت شده است.

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه همدان با بیش از هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی، طبیعی و تفریحی ظرفیت‌ فوق‌العاده‌ای در حوزه گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون غارعلیصدر، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا و باباطاهر، محوطه تاریخی هگمتانه و دستکند سامن درصدر بازدیدهای نوروزی همدان بوده‌اند.

به گزارش اخبار ایران من، آرامگاه حکیم بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهم ترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا