علمی

فعالیت شبانه‌روزی حدود ۶۰۰۰ بازرس بهداشت محیط در کشور

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از فعالیت شبانه روزی حدود ۶هزار بازرس بهداشت محیط در کشور خبر داد.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر جعفر جندقی _ رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در نشستی خبری به مناسبت هفته سلامت، گفت: برنامه‌های مربوط به سلامت آب، بهداشت بیمارستان‌ها، کنترل دخانیات، بهداشت پرتوها و سلامت هوا از برنامه‌های ما است. در بیش از ۳ میلیون امکنه تحت پوشش حدود ۸ میلیون بازرسی در سال ۱۴۰۱ انجام داده‌ایم که اخطار و معرفی به مراجع قضایی یک میلیون ۵۰۰ هزار مورد انجام شد و ۳۱ هزار ۸۴ مورد پلمب ناشی از تخلفات بهداشتی داشتیم.

وی افزود: حدود ۶۰۰۰ بازرس بهداشت محیط در گستره کشور مشغول به کار هستند و شبانه روزی و حتی در تعطیلات مشغول به کار بودند. حدود ۹۷ هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه انجام شده است. همچنین پایش‌های مستمری نیز انجام شده است. توسعه دفاتر خدمات سلامت به ۲۲۰ مورد داشتیم که در زمینه خود اظهاری اقدام کردند.

او ادامه داد: بازرسی بهداشت حرفه‌ای توسط ۳۰۷۰ بازرس در ۹۶ درصد از کارگاه‌های تحت پوشش انجام شده است و سال گذشته معاینات سلامت شغلی برای حدود ۲ میلیون نفر انجام دادیم و ۴۶۲ هزار و ۶۰۰ مورد معاینات رانندگان تخصصی صورت گرفت.

جندقی تاکید کرد: در زمینه سنجش آلودگی هوا ۵۱ دستگاه سنجش ذرات معلق هوا را نصب کردیم.

وی به اهمیت بررسی ایمنی آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: میزان سموم، مواد سنگین و کدورت آب را تحت بررسی قرار می‌دهیم و تجهیز آزمایشگاه آب فاضلاب صورت گرفته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا