فرهنگی

تجدیدچاپ پنج عنوان از آثار نادر ابراهیمی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌تازگی ۵ عنوان از کتاب‌های نادر ابراهیمی را تجدیدچاپ کرده که عبارت‌اند از «عبدالررزاق پهلوان»، «پهلوان پهلوانان»، «کلاغ‌ها»، «بزی که گم شد» و «قصه گل‌های قالی».

داستانِ کتابِ «عبدالرزاق پهلوان» که اولین بار در سال ۱۳۵۱ در کانون منتشر شد ماجرای یک پهلوان جوانمرد خراسانی به اسم عبدالرزاق را روایت می‌کند. این‌داستان در زمان سلطان ابوسعید، پادشاه ایلخانی می‌گذرد و عبدالرزاق در این داستان مقابل پهلوان دربار ابوسعید که ادعا می‌کند بی‌نظیر است، قرار می‌گیرد.

این کتاب برای گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) و به قیمت ۴۷ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

کتابِ «پهلوان پهلوانان» زندگی پوریای ولی (محمد خوارزمی) پهلوان، صوفی و شاعر ایرانی را به رشته تحریر درآورده است. پوریای ولی کشتی‌گیری بود که پیشینه پوستین‌دوزی و کلاه‌دوزی داشت.

هدف از نوشتن این داستان جلب توجه مخاطبان به آیین جوانمردی است. این اثرِ مصور با نقاشی علی‌اکبر صادقی آراسته شده است و با قیمت ۶۵ هزار تومان برای گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) مناسب است.

در کتاب «کلاغ‌ها»، مخاطب با چنین‌قصه‌ای روبروست: در گوشه‌ای از این سرزمین دهکده‌ای بود که در آن باغی کوچک و قشنگ با درختی بلند به نام سرو و باغ دیگری کنار جوی آب با درخت بزرگی به نام چنار وجود داشت. در این دهکده پرنده‌ی کوچک و قشنگی هم به نام چرخ‌ریسک نامه‌رسان بود. یک سال آرامش دهکده به هم خورد و دهکده‌ی آرام پر از کلاغ شد. با آمدن کلاغ‌ها خبرچینی و دروغ شایع شد و…

این کتاب با نقاشی نورالدین زرین‌کلک مناسب گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) است و به قیمت ۶۵ هزار تومان عرضه شده است.

کتاب «بزی که گم شد» هم روزگار پیرمردی روستایی را روایت می‌کند، که یک بز داشت و به هیچ‌کس نشانش نداده بود؛ چون بزش دندان طلا و سم طلا، پشتش مثل نخ طلا، ریشش سفید، چشمش سیاه، شاخش بلند و پیچیده و رنگ حنا بود. یک روز که پیرمرد از صحرا برگشت، دید در خانه‌اش باز است و از بز طلا هم خبری نیست….

این‌کتاب مناسب گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) و قیمت آن ۶۵ هزار تومان است.

داستان کتابِ «قصه گل‌های قالی» در جنوب ایران می‌گذرد و حال و احوال مردان ماهی‌گیر است. کتاب «قصه گل‌های قالی» با دختربچه و پسربچه‌ای همراه می‌شود که پدرشان به دریا می‌رود و مادرشان در این زمان قالی می‌بافد و برایشان قصه نقش‌های قالی را می‌گوید. نقاشی این کتاب را نورالدین زرین‌کلک انجام داده و به قیمت ۵۰ هزار تومان برای گروه سنی بالای ۹ سال مناسب است.

بین ۵ کتاب یادشده، دو کتاب «پهلوان پهلوانان» و «قصه گل‌های قالی» به زبان کره‌ای ترجمه شده است. اواخر سال ۱۴۰۲ نیز شش عنوان کتاب منتشر نشده از نادر ابراهیمی در آیینی با حضور فرزانه منصوری همسر این نویسنده شاخص در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شدند.

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا