علمی

خرد شدن شیشه آیفون ۱۵ با یک فشار کوچک/ عکس

فریم گوشی‌ های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از تیتانیوم درجه ۵ ساخته شده‌ که نگرانی‌هایی در مورد دوام این طراحی جدید و به‌ویژه لبه‌های منحنی آن به‌وجود آمده است.

اکنون کانال یوتیوب JerryRigEverything ویدیوی آزمون دوام گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل را منتشر کرده است.

در طول تست مقاومت، می‌توانیم ببینیم که قاب تیتانیومی در آزمون‌های خراش، حرارت و سمباده به‌شدت آسیب دید.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تیتانیوم با حرکت تیغ دچار خراش شد. در صورتی که شیشه‌ی پشتی مقاومت بسیار بالاتری داشت. صفحه‌نمایش و دوربین‌ها تست خراش را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

زمان آن رسیده تا ببینیم ساختار هیبریدی آلومینیوم-تیتانیوم چقدر باعث افزایش استحکام آیفون ۱۵ پرو مکس شده‌ است. در ادامه‌ی ویدیو، شخص شروع به فشار دادن دستگاه می‌کند. در عرض چند ثانیه صدایی شنیده می‌شود و شیشه‌ی پشتی به‌طور کامل می‌شکند.

خرد شدن شیشه آیفون ۱۵ با یک فشار کوچک/ عکس

نمی‌توانستم این مورد را پیش‌بینی کنم!

او می‌گوید: «نمی‌توانستم این مورد را پیش‌بینی کنم. ۱۱ سال است که آزمون دوام گوشی‌های هوشمند را انجام داده‌ام و اکثر گوشی‌ها به‌ویژه آیفون‌ها تقریباً هرگز نمی‌شکستند. اما در مورد آیفون ۱۵ پرو مکس خیلی زود این اتفاق افتاد.»

البته صفحه‌نمایش و قاب دستگاه از آزمون نجات پیدا می‌کنند و سالم باقی می‌مانند و فقط شیشه‌ پنل پشتی در برابر فشار تسلیم می‌شود.

JerryRigEverything احتمال می‌دهد که این اتفاق ممکن است به‌دلیل داشتن تیتانیوم با پنج برابر استحکام کششی نسبت‌ به آلومینیوم باشد که باعث می‌شود شیشه‌ی پشتی نتواند فشار و انعطاف را هم تحمل کند. از طرف دیگر، اپل امسال قیمت تعویض شیشه‌ پشتی را به‌طرز چشمگیری ارزان‌تر کرده و از ۵۰۰ دلار به ۲۰۰ دلار کاهش داده؛ هرچند در مقایسه با قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس هزینه‌ی قابل‌توجهی است.

۵۸۵۸

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا