اقتصادی

خیز سامسونگ برای گرفتن جای هواوی در بازار ۵G اروپا

کاربران تلفن های همراه اروپایی به دنبال سامسونگ الکترونیک به عنوان جانشین هواوی چین در تهیه دستگاه های 5G هستند.

به گزارش اخبار ایران من ، پس از آنکه سامسونگ در ماه سپتامبر قرارداد غیرمنتظره 6 میلیارد دلاری با غول آمریکایی ورایزون امضا کرد ، کاربران تلفن های اسپانیایی و فرانسوی در حال مذاکره با یک شرکت کره جنوبی بوده اند.

سخت افزار هواوی حدود نیمی از شبکه های 4G اروپا را به خود اختصاص داده است که به پایه سریعترین شبکه 5G تبدیل شده اند و نوکیا و اریکسون نیز با هوآوی معامله کرده اند. اما کارگران در اروپا برای حذف سیستم های Huawei 5G از شبکه خود از ایالات متحده مشکل دارند. واشنگتن می گوید این خطر وجود دارد كه هواوی از دولت چین جاسوسی كند ، اما این شركت بارها این موضوع را رد كرده است.

یکی از مشکلات سامسونگ این است که کاربران نگران نباشند محصولات این شرکت با شبکه های 4G هواوی سازگار نیست ، که به جای ارتقا می تواند میلیون ها یورو باشد.

نیکولا پالمر ، مدیر عامل ورایزون به رویترز گفت: “ورایزون از سامسونگ در مکان های مختلف آمریکایی استفاده کرده است.” ما سامسونگ را آزمایش کردیم و به شرکت محدوده بازار دادیم تا ببینیم چگونه کار می کند.

به گفته رویترز ، کاربران اروپایی میلیاردها یورو برای ساخت شبکه های فیبر نوری در اروپا هزینه کرده اند و 5G جیب آنها را آزاد کرده است. گروه صنعتی GSMA پیش بینی می کند طی پنج سال آینده 1.14 تریلیون دلار در سراسر جهان اختصاص یابد که 78٪ آن 5G خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا