علمی

واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما به تفاوت بین سه واکسن اصلی برای درمان بیماری های قلبی نگاه خواهیم کرد و به برخی از سوالات متداول پاسخ خواهیم داد.

واکسن کرونا چیست؟

در سه شرکت دارویی سه نوع واکسن وجود دارد بیون‌تک – فایزر، نوین و آسترازنکا در اروپا و آمریکا تولید شده و اخیراً در سایر کشورها نیز به بازار عرضه شده است. جدول زیر بیشتر واکسن ها را در نظر گرفته است.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

در بخش های بعدی ، نگاه دقیق تری به این واکسن خواهیم داشت.

واکسن های مدرن

در تاریخ 16 نوامبر ، مقاله ای در مورد طراحی آن منتشر شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و میزان کارایی آن حدود 94٪ است.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

واکسن مدرن می تواند به مدت 30 روز در دمای اتاق نگهداری شود و اگر در دمای -20 درجه سانتیگراد باشد تا دو ماه قابل نگهداری است در عوض ، درمان آن با یخچال طبیعی امکان پذیر است. 20 میلیون واحد واکسن تا پایان امسال تولید می شود.

اثر بخشی واکسن در این شکل خطرناک بیماری مثبت است و در افراد بالای 16 سال ثابت شده است.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. شرکت مدرن به دنبال سودهای کلان است!

واکسن Astraznka

این واکسن در 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) بر خلاف دو واکسن کامل دیگر ، از ماده فعال AZD1222 گرفته شده و از ویروس شامپانزه گرفته شده است. این ویروس برای انسان بی خطر است و فقط باعث می شود سیستم ایمنی بدن با ویروس مبارزه کند.

اثر بخشی واکسن Astraznka بین 60 تا 91٪ است و به دوز تزریق بستگی دارد. واکسن هیچ عارضه جانبی ایجاد نکرد.

هر کس در هر سنی می تواند به آنها تزریق کند و همان را دریافت کند. نکته جالب در مورد واکسن آکسفورد این است که باعث کاهش شیوع طاعون و شیوع آن می شود.

3 تا 4 دلار قیمت دارد و بالاتر از دو قبلی است زیرا حمل آن راحت تر است و می تواند تا شش ماه ذخیره شود. البته نباید از عوارض آن غافل شد! تا پایان سال 2020 ، حدود 200 میلیون واحد واکسن تولید شده است.

استرازنکا گفت که او قصد دارد در پایان اپیدمی کرونا سود کسب کند.

آیا مقاله ای دارید که فکر می کنید باید در یک مجله علمی برجسته منتشر شود؟ از آنجا که کوچکترین املا یا دستور زبان نیز می تواند باعث هدر رفتن تمام انرژی شما شود ، ترجمه مقاله علمی خود را به متخصصان بسپارید تا آن را به زبان مورد نظر شما ترجمه کنند. بدون شک بهترین نتایج در بهترین و شناخته شده ترین ها یافت می شود: Transis یک بستر ترجمه آنلاین است که به شما کمک می کند از مترجمان فارسی به انگلیسی و همچنین خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و ISI کمک بگیرید.

واکسن Biontech – Pfizer

در 9 نوامبر ، فایزر موفقیت خود را در تولید واکسن کرونا اعلام کرد.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

واکسن 90٪ موثر است و بخشی از واکسن mRNA است. این گروه ها ویروس ندارند بلکه فقط ژنتیک آنها است. از آنجا که ویروس خاصی وجود ندارد که به این نوع واکسن نیاز داشته باشد ، مقدار آن بسیار زیاد است. از طرف دیگر ، از نظر هزینه تولید ارزان تر از روش های سنتی است.

در هر صورت ، اثر واکسن مشخص نیست ، یعنی نمی توان با اطمینان تعیین کرد که آیا بدن به بیماری حمله می کند یا نه. یکی از معایب واکسن Pfizer این است که باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود و حمل آن دشوار باشد.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال تأیید شده است و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer می خواهد سود خوبی از آن بدست آورد. تا پایان سال 2020 ، حدود 50 میلیون واکسن تولید شده است.

آیا افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز باید واکسینه شوند؟

اگر فردی بیماری قلبی ، سرماخوردگی یا آنفولانزا دارد ، نباید واکسینه شود. مردم باید صبر کنند تا حالشان خوب شود. این امر خصوصاً در مورد کسانی که مدتی از بیمار دور شده اند بیشتر صدق می کند. تا زمانی که احتمال HIV مثبت بودن فرد وجود دارد ، باید منتظر بمانند و پس از آن زمان می توانند واکسن بزنند.

آیا می خواهید در مورد زیست شناسی ، رویدادهای جهانی و رویدادهای اخیر کرونا بیشتر بدانید؟ منابع شناخته شده خارجی را دنبال کنید. بسیاری از مطمئن ترین و موثرترین پیشرفت های علمی به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی برخی از کسانی هستند که باید دانش خود را به روز نگه دارند. اگر زبان شما کافی نیست ، می توانید کار را به یک مترجم معتبر بسپارید!

تمایز بین یک مترجم بیولوژیکی و یک مترجم مشترک در تفسیر متون زیست شناسی مشهود است. Transis در این جنبه شما را همراهی می کند و یادداشت های شما را با بهترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسی نباید واکسن کرونا را دریافت کند؟

چه کسی نباید واکسن دریافت کند به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، افراد مبتلا به سل یا شوک آنافیلاکتیک یا سایر عوارض قابل پیشگیری ممکن است از دریافت واکسن خودداری کنند.

اگر شخصی قبلاً به بیماری مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف مبتلا شده باشد ، باید فوراً واکسینه شود که این امر خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن کرونا برای زنان باردار هیچ اشکالی ندارد ، اما بهتر است در صورت لزوم ابتدا واکسن را بررسی کنید.

عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟

اکثر مردم کمی مشکل دارند. به عنوان مثال ، تورم در محل تزریق ، سردرد ، سردرد ، لرز ، خستگی و تب و سایر عوارض جانبی. این موارد در سه روز اول اتفاق می افتد و پس از دو روز پایان می یابد. با بدتر شدن مشکل ، فرد باید با محل تزریق تماس بگیرد و برای کمک فوری اقدام کند.

* تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا