اقتصادی

تلاش برای اتصال برق ۳ روستای زلزله‌زده/ هیچ مشکلی در تامین آب وجود ندارد

وزیر نیرو گفت: 10 کارگروه در حال تست و توسعه برای اتصال آنلاین برق 3 روستای زلزله زده هرمزگان هستند.

به گزارش اخبار ایران من، علی اکبر محرابیان با ابراز قدردانی از اثرات مخرب منطقه هرمزگان، گفت: این حادثه را به بازماندگان تسلیت می گویم و امیدوارم مصدومان به سرعت بهبود یابند.

وی با اشاره به خسارات گسترده ناشی از زمین لرزه های 6 و 6.4 افزود: قطعی آب در برخی مناطق زلزله زده منطقه هرمزگان دچار قطعی برق شد که در ساعات اولیه بدون دردسر به نقطه بهره برداری رسید. اونو در حال حاضر مشکلی برای تامین آب آشامیدنی وجود ندارد.

وزیر نیرو در خصوص قطعی برق نیروگاه های سریع السیر گفت: در زلزله اول حداقل 400 کیلوولت برق از دست رفت اما با استفاده از نیروهای دیگر این کاهش به سرعت جبران شد.

محرابیان با اشاره به قطعی برق شرکت توزیع نیروی برق افزود: در چهار پنج ساعت اول بیشتر برق قطع بود و هم اکنون برق سه روستا وصل نیست.

وی افزود: ده گروه در حال کمک رسانی به برق هستند و امیدواریم تا چند ساعت آینده سه روستای دیگر نیز برق رسانی شود تا بگوییم مشکل آب و برق نداریم.

70 هزار متر مکعب آب شیرین کن جدید در هرمزگان احداث می شود

وزیر نیرو با اعلام این خبر افزود: پارسال خشکسالی شدید در منطقه هرمزگان به ثبت رسید و یکی از مناطقی بود که بیشترین بارندگی را داشت.

محرابیان با درک اینکه در حال آماده سازی برای تامین آب شرب بندرعباس برای تامین از طریق دریا است، گفت: آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی در حال احداث است و خوشبختانه در پی زلزله خسارتی وارد نشده است.

وی افزود: 70 هزار متر مکعب آب شیرین کن برای رفع کمبود آب شرب به محل تولید می آید. ما در حال رصد و تلاش هستیم تا کارخانه های منطقه هرمزگان نیز آب مورد نیاز خود را از آب شیرین کن های هرمزگان تامین کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا