اقتصادی

اربعین امسال چه خدمات ارتباطی به زائران ارایه می‌شود؟

هرساله در ایام اربعین حسینی، وزارت ارتباطات و فناوری، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه راه‌ها و خدماتی را برای کمک به مسافران در نظر می‌گیرند.

به گزارش اخبار ایران من، مراسم راهپیمایی اربعین یکی از مهمترین مناسک شیعیان است که همه ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی برگزار می شود به طوری که این مراسم به عنوان بزرگترین اجتماع مذهبی سالانه اخیر در جهان ثبت شده است. از این رو شرکت مخابرات ایران در سال جاری اعلام کرد که تمهیدات ویژه ای را برای تثبیت اتصالات جاده ای پایانه های چذابه، شلمچه، مهران و خسروی خوزستان، ایلام و کرمانشاه انجام داده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای اربعین امسال (سال 1401) از استقرار تلفن های رایگان در مرزها خبر داد و از ایجاد تعداد زیادی تلفن رایگان خبر داد. در مرزهای چذابه، شلمچه و خسروی در استان خوزستان و مهران در استان ایلام و خسروی و در استان کرمانشاه مستقر و مدیریت می شوند.

رئیس ستاد اربعین شرکت مخابرات ایران تجهیزات لازم برای تامین پهنای باند مورد نیاز کارکنان، سازمان ها و سازمان های خدمات رسانی به مسافران را تامین می کند و گفت: با تقویت شبکه و افزایش ظرفیت، پهنای باند مورد نیاز سازمان های مختلف تامین می شود. . و سازمان ها، از جمله ما به کارگران مخابرات، بزرگراه ها و جاده ها، رادیو و تلویزیون، پایانه های مرزی، پلیس و آژانس های امنیتی و غیره ارائه می دهیم. همچنین راه اندازی وای فای رایگان در گذرگاه های مرزی نیز از دیگر برنامه هاست.

به گفته محمدرضا بیدخام، از نظر حمایت، چند گروه به نوبت و در طول دوره، پایداری شبکه را مدیریت خواهند کرد.

اما با پیگیری های اخبار ایران من و کارکنان همراه اول و ایرانسل برای اطلاع از خدمات و مکان هایی که برای زائران اربعین امسال تدارک دیده شده است، آمده است که موضوع در حال بررسی است و به زودی خدمات برنامه ریزی شده اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد. . نشست

اما سال گذشته با توجه به سلامت زائران و شرایط موجود، اپراتور همراه اول هزینه های ارتباطی دپارتمان سفرهای بین المللی خود را کاهش داد و اعلام کرد اولین مشترکانی که قصد عزیمت به عراق را دارند مشمول تخفیف 1000 تومانی می شوند. . برای هر دقیقه مکالمه با ایران، 500 تن تخفیف در هر دقیقه مکالمه از ایران و 500 تومان تخفیف به صورت پیامکی.

بنابراین با توجه به ترافیک جهانی و استفاده از تخفیف ها، قیمت هر دقیقه مکالمه با ایران 9500 تومان، هر دقیقه تماس از ایران 6000 تومان، ارسال پیامک 3000 تومان و هر مگابایت هندز اینترنت 2000 تومان بوده است. . تومان. این تخفیف ویژه اربعین سال گذشته شامل هزینه مکالمات بین المللی به عراق بود. به این ترتیب قیمت مکالمه تلفن همراه اول پس از دانلود تخفیف برای تلفن همراه عراقی 4500 تن در دقیقه و 6000 تن برای تلفن همراه در داخل کشور بود.

با افزایش پهنای باند سرویس و افزایش تعداد کانال های ارتباطی برای تغییر ترافیک، علاوه بر جلسات و هماهنگی های ارتباطی با تمامی مقامات عراقی و وزارت ارتباطات عراق، سعی در ایجاد راه بهتر برای ارتباط با ایرانیان داشت. زائران

همچنین اپراتور ایرانسل در سال 1400 با تغییر تعرفه اعلام کرد که تعرفه هر دقیقه مکالمه صوتی خروجی (از عراق به ایران) از 9900 تومان به 9500 تومان و تعرفه هر دقیقه مکالمه صوتی ورودی (از ایران به ایران) افزایش یافته است. عراق) از 6900 تومان به 6000 تومان و تعرفه هر مگابایت اینترنت همراه از 3000 تومان به 2000 تومان کاهش یافت. ارسال پیامک نیز در طول سفر رایگان بود و روشن کردن تلفن و فعال کردن رومینگ در عراق نیز برای مشترکین ایرانسل رایگان بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا