اتفاقات

علت قطعی آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی اعلام شد

پس از گذشت حدود یک ماه از وقوع حریق در بیمارستان گاندی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پایان بررسی‌های کارشناسی و اعلام دلیل وقوع این حادثه خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با اخبار ایران من، درباره علت اصلی وقوع حریق در بیمارستان گاندی گفت: عصر روز پنجم بهمن ماه امسال بود که وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی به آتش‌نشانی تهران اعلام شد و بیش از ۱۰ ایستگاه و گروه نجات به محل اعزام شدند. خوشبختانه با اقدامات انجام شده بیماران بدون کمترین آسیب‌دیدگی از محل خارج شدند و این آتش‌سوزی علیرغم گستردگی که داشت، بدون مورد مصدوم و فوتی به پایان رسید.

علت قطعی آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی اعلام شد
سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران

وی ادامه داد:‌ پس از اطفاء حریق بررسی‌ها برای یافتن علت این حادثه آغاز و چندین جلسه کارشناسی نیز برای بررسی موضوع برگزار شد. در نهایت کارشناسان متخصص سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بررسی تمامی شواهد و آثار موجود، اتصالی سیم برق را به عنوان دلیل وقوع این حادثه اعلام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره اینکه پیشتر گفته شده بود که یک ته‌سیگار موجب حریق بیمارستان گاندی شده است، گفت: این موارد جزو شایعات بود که نباید به آن توجه کرد. کارشناسان آتش‌نشانی پس از ساعت‌ها بررسی و بازدید از محل، علت حادثه را اتصال سیم برق تشخیص داده و اعلام کردند. در واقع اتصال سیم برق در یک انبار حدودا ۲۰ متری در طبقه ۱۶ بیمارستان رخ داده و موجب آتش‌سوزی شده است. شعله‌های آتش از این محل با کندسوزی به نمای ساختمان سرایت کرده بود. پس از آن آتش از طریق نما با سرعت بیشتری رشد پیدا کرد و به دیگر بخش‌ها و طبقات این بیمارستان نیز سرایت کرد.

وی تصریح کرد: شما ببینید، به همین راحتی یک آتش‌سوزی رخ می‌دهد. در پلاسکو هم همینطور بود و اتصالی سیم برق  سبب وقوع آن حادثه شد. همیشه بی‌احتیاطی آن چیزی نیست که ما فکرش را می‌کنیم و برای همین هم هست که مدام تاکید داریم که مالکان باید به هشدارها و اخطارهای ایمنی آتش‌نشانی توجه جدی داشته باشند. در همین حادثه یک جرقه و یک اتصالی سیم برق، اینطور جان ده‌ها بیمار و افراد حاضر در محل را به خطر انداخت.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا