ایران کسب و کارعمومی

دلیل تپش قلب بعد از قهوه

امروزه قهوه یکی از معروف ترین نوشیدنی های جهان محسوب می شود که بیش از ۷۰ درصد مردم روزانه قهوه می نوشند. اما قطعا این نوشیدنی برای بعضی از افراد مضراتی خواهد داشت که برای دانستن آن حتما باید به پزشک مراجعه کنید. کافئین موجود در قهوه یک ماده روانگردان میباشد که در دانه های قهوه باعث میشود که موجودات نتوانند به ریشه آن آسیبی برسانند. نه تنها قهوه بلکه نوشیدنی هایی مثل چای سبز،نوشیدنی های انرژی زا،نوشابه ها، چای سیاه ،شکلات، دارای کافئین هستند و به عنوان یک محرک در بدن ما عمل میکنند.

در بیشتر مواقع که کار زیادی دارید و می خواهید توان کافی برای انجام دادن آنها را داشته باشید به سراغ نوشیدنی هایی می روید که دارای کافئین باشند مثل قهوه سوپریم گانودرما که نوشیدن آن باعث بیدار ماندن و هوشیار ماندن شما می شود.فعالیت مغز شما را افزایش و خستگی را کاهش می‌دهد. اما همانطور که در ابتدا گفتیم قهوه ممکن است بعضی از افراد عوارضی به همراه داشته باشد.مثل تپش قلب، اختلال در خواب ،ضربان‌قلب نادرست، اضطراب شدید، افزایش تحریک پذیری و افزایش احساس خستگی زیاد می باشد. چندین سال پیش تحقیقاتی به روی قهوه، فواید و عوارض آن انجام گرفت. که تمامی فواید آن را نقض کردند و به این نتیجه رسیدند که قهوه عوارضی برای قلب ندارد. البته این نتایج رد شدند. زیرا قهوه آنتی اکسیدان و مواد مغذی بسیار زیادی دارد که آزمایش تک‌تک این مواد به روی انسان و جدا کردن کافئین از دانه ها کار راحتی نخواهد بود. همچنین آنتی اکسیدان موجود در دانه های قهوه برای قلب فواید بسیار زیادی دارد.

راههای کاهش تپش قلب بعد از نوشیدن قهوه

_نوشیدن دو لیوان آب
_دوش آب سرد
_کمپرس آب یخ به روی صورت
_آرام دراز بکشید
_کاهش مصرف نوشیدنی هایی مثل الکل،انرژی زا

عوارض قهوه برای قلب

همان طور که گفته شد آنتی اکسیدان موجود در قهوه برای قلب شما فواید زیادی دارد. اما متاسفانه کافئین موجود در آن سکته مغزی و بیماری قلبی و تپش قلب  را افزایش می دهد. همچنین با تاثیری که بر روی عصب گذاشته است،باعث فشار خون در افراد می‌شود. و فشار خون بالا باعث حمله قلبی خواهد شد. و یا ممکن است با بسته شدن جریان عروق، جریان خون به قلب و مغز شما را مسدود کرده باعث عوارضی شود. طبق مطالعاتی بیشتر افرادی که دچار مشکلات قلبی شده اند، مصرف کافئین بالایی داشته‌اند مثل مصرف نوشیدنی های انرژی زا. یک تحقیق دیگر بر روی افرادی که بیماری‌های قلبی داشتند صورت گرفته. آنها بعد از نوشیدن قهوه فراوان هیچ احساس ناخوشایندی در قلب خود نداشتند. چنانچه بعد از نوشیدن قهوه دچار تپش قلب شدید حتما باید مصرف کافئین در روز را کاهش دهید.
میزان مصرف مجاز قهوه در روز فقط ۴۰۰ میلی گرم می باشد. البته کافئین تنها در قهوه بلکه در انواع مواد غذایی و نوشیدنی های مختلف موجود می باشد به همین علت فقط در روز ۴۰۰ میلی گرم، با توجه به میزان کافئین که روی بسته آنها نوشته شده است مصرف کنید. کودکان فقط اجازه دارند به ازای هر یک کیلوگرم وزن خود ۳ میلی گرم کافئین مصرف کنند. یک فنجان قهوه حدود ۲۰۰ میلی گرم کافئین دارد. پودر قهوه های فوری در هر فنجان۱۷۳ میلی‌گرم کافئین دارند.

توصیه پزشکی برای افرادی که بیماری قلبی دارند

قطعاً کافئین نمی‌تواند جایگزین ورزش، خواب مناسب و تغذیه درست باشد. شما حتماً باید برای جلوگیری از عوارض کافئین در آینده، مصرف آن را کاهش دهید. و فقط ۴۰۰ میلی گرم در روز قهوه بنوشید. کافه ممکن است برای بعضی از افراد حساسیت ها و عوارضی داشته باشد، پس باید به مرور زمان آن را کاهش دهید، تا از بروز عوارض جلوگیری کنید. بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه، کافئین حدود ۶ ساعت در بدن شما باقی می ماند. از مصرف قهوه در هنگام ظهر و یا عصر جلوگیرآیا پس از خوردن قهوه، دچار تپش قلب می‌شوید؟ باوجودی‌که طعم تلخ قهوه خستگی روزهای پرمشغله کاری را از بین می‌برد، اما برخی اوقات، تپش قلب ناشی از مصرف قهوه را نمی‌توان نادیده گرفت. باتوجه‌به نوع و میزان قهوه‌ای که مصرف می‌کنید، تپش قلب بعد از خوردن قهوه دلایل متعددی دارد. در این مطلب از مجله آدوراطب، به معرفی ۶ دلیل اصلی این عارضه پرداختیم. اگر پس از مصرف قهوه دچار تپش‌های نامنظم قلب، لرزش بدن یا استرس می‌شوید، خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند تا دلایل تپش قلب ناشی از مصرف قهوه را بدانید.

۱کافئین؛ رایج‌ترین دلیل تپش قلب گرفتن بعد از خوردن قهوه

قهوه شامل کافئین است که باعث افزایش تحریک سیستم عصبی مرکزی و ضربان قلب می‌شود. به بیانی دیگر، کافئین موجود در قهوه‌، موجب افزایش آدرنالین خون می‌شود. با افزایش آدرنالین، فشار خون در اثر پمپاژ سریع بالا می‌رود؛ درنتیجه طی این افزایش فشار خون، ضربان قلب شدید خواهد شد.

به‌طور طبیعی، با مصرف کافئین ضربان قلب و نیروی پمپاژ افزایش پیدا می‌کند. اگر دلیل تپش قلب نامنظم شما پس از مصرف قهوه ناشی از کافئین باشد، نیاز است در این زمینه به پزشک مراجعه کنید. پزشک با بررسی وضعیت سلامتی‌تان، شما را برای ادامه مصرف قهوه یا میزان آن راهنمایی خواهد کرد. به‌همین منظور، ممکن است آزمایش‌های متعددی از شما گرفته شود. اگر تپش قلب شما ناشی از بیماری‌های قبلی باشد، ممکن است از بین داروهای قلبی بهترین درمان را برای شما تجویز کند. شما می‌توانید مشخصات و اطلاعات این داروها را در صفحه مشاهده کنید.

۲افزایش فشار خون؛ یکی از مهم‌ترین دلایل تپش قلب بعد از خوردن قهوه

به‌طور معمول ۳۰ دقیقه پس از مصرف قهوه، کافئین موجود در آن فشار خون دیاستولیک و سیستولیک را تا ۱۵ واحد افزایش می‌دهد. تأثیر این افزایش معمولاً تا ۴ ساعت باقی می‌ماند. مصرف قهوه، به‌تنهایی منجر به ایجاد فشار خون بالا نمی‌شود. درواقع، مصرف منظم آن فواید مهمی از جمله کاهش اثرات ضدالتهابی و تنظیم اشتها برای سلامتی بدن دارد. با این حال، اگر سابقه بیماری فشار خون دارید، با مصرف بیش از حد قهوه، تپش قلب شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

چگونه تپش قلب ناشی از قهوه را از بین ببریم - قهوه پخش

افرادی که مبتلا به فشار خون هستند، ممکن است این بیماری نشئت گرفته از نارسایی قلبی نیز باشد. در‌این‌صورت احتمال دارد پزشک پس بررسی و معاینات لازم دارو‌هایی هم‌چون را برای بیمار تجویز کند.

با خرید قهوه گانودرما دکتر بیز از سایت ما یک بسته قهوه ماسالا دکتر بیز هدیه بگیرید.

۳بیماری قلبی؛ شایع‌ترین دلیل تپش قلب در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی

اگر پس از مصرف قهوه، تپش قلب و ضربانتان طوری بالا رود که قلب نتواند جریان خون را کنترل کند، با توقف جریان خون به قلب، احساس درد در قفسه سینه خواهید کرد. هرچند درد در قفسه سینه دلایل مختلفی دارد و تپش قلب بعد از خوردن قهوه را نمی‌توان دلیل ایجاد بیماری‌های قلبی به‌شمار آورد.

اگر با یک فنجان قهوه در قسمت قفسه سینه دچار درد و تپش قلب شوید، احتمال سابقه بیماری قلبی وجود دارد. در این شرایط، حتما نیاز است با مراجعه و مشورت پزشک متخصص، قهوه مصرف کنید. همچنین ممکن است پزشک باتوجه‌ به شرایط قلبی شما برای پیش‌گیری از ناراحتی‌های قلبی عروقی شدیدتر دارویی مانند تجویز کند.

۴مصرف بیش از حد قهوه؛ زنگ خطر بروز بیماری فشار خون

طبق توصیه سازمان غذا و داروی آمریکا، مصرف ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز مشکلی برای سلامتی بدن به‌وجود نمی‌آورد. ۴۰۰ میلی‌گرم تقریباً معادل ۴ یا ۵ فنجان کوچک قهوه است. اگر مصرف قهوه شما در طی روز از میزان مجاز بیشتر شود، ممکن است دچار تپش‌های نامنظم قلب شوید. درصورت ادامه داشتن تپش‌های نامنظم و شدید، نیاز است حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید تا اقدامات لازم را برای را برای شما انجام دهد.

البته کودکان و کسانی که طبق تشخیص پزشک دچار بیماری فشار خون هستند، مصرف حتی یک فنجان قهوه هم باید با نظر پزشک انجام شود تا پس از مصرف قهوه دچار ناراحتی‌های قلبی ناشی از مصرف بیش از حد قهوه نشوند.

۵حساسیت بدن به قهوه؛ همراه با علائم ثانویه بعد از خوردن قهوه

اگر پس از مصرف قهوه یا نوشیدنی‌های کافئین‌دار حتی به میزان کم، دچار علائمی مانند سردرد، اسهال و سرگیجه شدید، احتمالاً بدن شما به کافئین یا مواد دیگر موجود در قهوه حساسیت دارد. به دنبال این حساسیت ممکن است شاهد تپش قلب و علائم دیگری مانند بی‌قراری یا لرزش بدن، اضطراب، اسهال یا تحریک‌پذیری نیز باشید.

علائم حساسیت به قهوه به‌ندرت شدید شده و تبدیل به آلرژی می‌شوند. با این حال، وظیفه تشخیص حساسیت و درمان دل درد ناشی از خوردن قهوه بر عهده پزشک است. در این شرایط پزشک ممکن است برای رفع تپش قلب بعد از خوردن قهوه و جلوگیری از بروز حساسیت‌های ناشی از آن، قرص و داروی مخصوص تجویز کند.

۶استرس؛ اصلی‌ترین دلیل تپش قلب برای افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی

از مزایای خوردن قهوه، نمی‌توان گذشت. آن هم زمانی که خستگی روزهای کاری پرمشغله را کمتر می‌کند. با این‌حال، درکنار تمام مزایایی که کافئین موجود در قهوه دارد، محرکی برای ترشح هورمون‌های استرس‌زا است. تحقیقات انجام شده روی ۲۵ مرد سالم نشان داد افرادی که حدود ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین مصرف کردند، دو برابر افرادی که کافئین مصرف نکردند، دچار استرس شدند.

اگر این سوال برایتان پیش آمده که «چرا بعد از خوردن قهوه استرس میگیرم» باید بگوییم کافئین موجود در قهوه تا دو برابر می‌تواند میزان ترشح هورمون‌های استرس‌زا مانند کورتیزول در بدن را افزایش دهد. درواقع، اگر فردی مبتلا به اختلالات اضطرابی باشد، کافئین موجود در قهوه ممکن است این اختلال را در او شدیدتر کند. دلیل بروز این عارضه مسدود شدن آدنوزین‌ها (هورمون‌های مربوط به ایجاد خواب‌آلودگی) است. به دنبال مسدود شدن آدنوزین‌ها سیستم عصبی بدن تحریک شده و پاسخ استرس در بدن فعال می‌شود.

درمان تپش قلب با مراجعه به متخصص و معاینه توسط پزشک

تپش قلب بی‌دلیل بعد از خوردن قهوه، نوعی زنگ هشدار برای بدن است. در این شرایط، اگر سابقه بیماری زمینه‌ای دارید، برای جلوگیری از تپش قلب بعد از خوردن قهوه نیاز است حتما به پزشک مراجعه کنید. در این مطلب، ۶ دلیل اصلی تپش قلب بعد از خوردن قهوه را بررسی کردیم. اگر با میزان مصرف مجاز قهوه گانودرما موکا دکتر بیز در روز دچار علائم حساسیت یا تپش قلب‌های نامنظم می‌شوید، بسیار اهمیت دارد که با مشورت متخصص نسبت به درمان آن اقدام کنید. در این شرایط، پزشک براساس آزمایش‌ها و سابقه بیماری شما، بهترین تجویز را برای درمان این عارضه به شما معرفی خواهد کرد. آیا شما تا به‌حال تجربه‌ای در این زمینه داشتید؟ نظرتان را می‌توانید با ما درمیان بگذارید.

ی کنید تا تنظیم خواب شما را دچار اختلال نکند.

 

دکمه بازگشت به بالا