ایران کسب و کارعمومی

نحوه انتخاب موتور گیربکس

در کارخانجات و صنایع دیگر، تجهیزات صنعتی و ملزومات بسیاری وجود دارد که باید در خرید آنها دقت بسیار بالایی به خرج داد و مهمتر از همه، شرکت معتبری را برای خرید انتخاب نمود که از هر نظر، گارانتی و خدمات پس از فروش بتواند منحصر به فرد و به نوعی در عمل حرف هایش را ثابت کرده باشد.

How to choose a gearbox motor

اگر در فکر خرید گیربکس صنعتی برای کسب و کار خود هستید اما نمی دانید به چه قدرت و توانی نیاز دارید، مشاوران ما در صنایع گیربکس آنلاین گیر بکس می توانند شما را به شکل جامع و کامل راهنمایی کنند تا در نهایت محصول مناسب را برای کسب و کار خود تهیه نمایید.در این مطلب قصد داریم تا کاربرانی که قصد خرید گیربکس صنعتی دارند را با 10 نکته مهم و کاربردی آشنا کنیم، نکاتی که هر کدام می توانند شما را به خرید موتور گیربکس صنعتی مورد نیازتان نزدیک و نزدیک تر کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با ده نکته اساسی در انتخاب گیربکس آشنا شوید.

1 – موقعیت نصب موتور گیربکس

در نظر گرفتن موقعیت نصب موتور گیربکس از نظر فضای کافی مورد نیاز و از نظر جهت وارد شدن نیروی محرک به ماشین متحرک یا دستگاهی که برای به حرک درآوردن آن نیاز به موتور گیربکس داریم در بعضی از مواقع به علت فضای کمی که در اختیار داریم ناچار به استفاده از موتور گیربکس های خورشیدی (سیاره ای) هستیم یا به خاطر نوع نصب گیربکس که بعضی از مواقع به صورت نود درجه نسبت به موتور است باید از گیربکس های حلزونی استفاده کنیم یا در مواقعی که فضای کافی در اختیار نداریم می توانیم موتور گیربکس را به وسیله پولی و تسمه به هم وصل کنیم و موتور گیربکس موازی نصب شوند، به علت راندمان (بازده) بالاتر از موتور گیربکس های کوپل مستقیم هلیکال ترجیح به استفاده از این نوع موتور گیربکس ها است.

2 – گشتاور مورد نیاز

باید گشتاور مورد نیاز دستگاه متحرک را از شرکت سازنده بپرسیم تا مطابق با گشتاور مورد نیازمان و نیز دور خروجی مورد نیاز گیربکس توان ورودی موتور را از روی جدول گشتاور گیربکس که در کاتالوگ موجود است به دست آوریم. باید در نظر داشته باشیم که در این جداول چند پیشنهاد مختلف دریافت خواهیم کرد که تفاوت آن ها در ضریب دنده گیربکس یا سرویس فکتور دستگاه متحرک است.

یعنی با توجه به ساعت کارکرد موتور گیربکس و شوک ناشی از روشن و خاموش شدن در طی 24 ساعت و همچنین میزان فشاری که با توجه به دستگاه مصرف کننده به موتور گیربکس وارد می‌شود از روی جدول ضریب دنده که در کاتالوگ وجود دارد مقدار سرویس فکتور مناسب و به تبع آن سایز گیربکس را انتخاب می‌کنیم؛ میران سرویس فکتور بر روی قدرت ورودی موتور تاثیر ندارد بلکه فقط بر روی سایز گیربکس تاثیر دارد.

3 – الکتروموتور

انتخاب الکتروموتور مناسب که شامل چند بخش است:

اول : انتخاب قدرت (توان) که در بالا توضیح داده شد.

دوم : انتخاب موتور سه فاز یا تک فاز که معمولا در موتورهای با توان کمتر از 2/2 کیلووات مطرح می‌شود که در مواقعی که ما برق سه فاز داریم ترجیح به انتخاب الکتروموتور سه فاز است.

سوم : سیستم تابلو الکترو موتور است که با توجه به شرایط از سیستم های ستاره ، مثلث ، یا درایورهای راه اندازی نرم و غیره استفاده می‌شود.

چهارم : از الکتروموتور های استاندارد که برند معتبری دارند استفاده شود.

4 – موارد خاص

در موارد خاص از هیروموتور یا ژنراتور هم می‌توان برای نیروی محرک گیربکس نیز استفاده کرد. در سیستم های با ایمنی بالا در فضاهای با احتمال احتراق بالا که از الکتروموتور های ضد جرقه استفاده می‌شود ، معمولا گیربکس به صورت هالو شافت یا کوپلینگ به الکتروموتور کوپل می‌شود.

5 – محل نصب

در فضاهای بسته از سیستم تهویه مناسب جهت گرم نشدن بیش از اندازه موتور گیربکس استفاده شود و در فضاهای باز پوشش مناسب برای جلوگیری از آب باران و رطوبت زیاد به الکتروموتور در نظر گرفته ‌شود.

6 – ضریب ایمنی

ضریب ایمنی مناسب برای انتخاب موتور گیربکس در نظر گرفته شود از انتخاب از انتخاب موتور گیربکس های با ضریب ایمنی خیلی بالا که موجب هدر رفت پول و انرژی می‌شود خودداری فرمایید.

7 – بهره وری گیربکس

عوامل بسیاری در بهره‌وری گیربکس تاثیر گذار هستند اگر دقت کرده باشید، در اطلاعاتی که هر تولید کننده از گیربکس های خود در کاتالوگش جای داده، بازده موتور که بازده گیربکس را نیز شامل می‌شود، مشخص شده است. با این وجود، بهره‌وری موتور به علاوه گیربکس نه قابل درک است و مهمتر از همه، به راحتی قابل محاسبه نیست. این موضوعات مشخصات راندمان گیربکس در کاتالوگ‌ها را غیر قابل اعتماد می کند چرا که تولید کنندگان اصولاً تنها راندمان واحد را ارائه می کنند.

موضوعی که در این میان مطرح می شود، این است که راندمان دستگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد. متاسفانه اکثر تولید کنندگان میزان تلورانس راندمان، یا تفاوت راندمان بین گیربکسی که بار زیادی را تحمل می‌کند با گیربکسی که باری در حد معمول به دوش می کشد، را نشان نمی‌دهند. اگر بخواهیم برای توان ورودی به گیربکس صنعتی یک فرمول بنویسیم باید اینگونه بیان شود :

توان الکتریکی ورودی به گیربکس (محصول ولتاژ و جریان ورودی به موتور) X راندمان موتور

باید توجه داشت که سرعت گیربکس و گشتاور بار در واقع توان خروجی می‌باشند، در نتیجه نسبت توان خروجی به توان ورودی برابر با بازده خواهد بود. اصطکاک در گیربکس ها علاوه بر اینکه می تواند تولید گرما کند، باعث خواهد شد تا توان تولیدی نیز هدر برود. موضوع گرما را باید جدی گرفت، شاید در گیربکس صنعتی کوچک به دلیل تلفات اندک توان مشکلی به همراه نداشته باشند اما در گیربکس صنعتی بزرگ برای جبران ناکارآمدی، از خنک کننده‌های روغنی و پمپ‌ها استفاده می شود. گفتنی است که اصطکاک گیربکس به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها باید به کیفیت چرخدنده‌ها، تعداد درگیری دندانه‌ها (یک چرخدنده چند بار چرخدنده دیگر را به حرکت درمی‌آورد) و گشتاور بار اشاره کنیم.

8 – محاسبات صحیح

انتخاب با محاسبات ریاضی رابطه مستقیم دارد هر کسی برای انتخاب گیربکس مورد نیاز خود راه و روش خاصی دارد. برخی بر این باورند که اگر یک گیربکس کوچک تهیه کرده و در زمان اندکی از کار افتاد و خراب شد، باید بروند و نوع بزرگ تری از آن را برای کار خود تهیه کنند اما این رویکرد بسیار اشتباه و به نوعی سم گونه است. محاسبات ریاضی به شما کمک می کند تا گیربکسی با توان و قدرت مورد نیاز کار خود تهیه کنید، فقط کافی است تا کمی ضرب و تقسیم انجام دهید و در نهایت به عددی برسید که شما را برای خریدی بهینه و هوشمندانه همراهی می کند.

قیمت گیرکس صنعتی

گیربکس صنعتی دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام بر اساس توانایی و اندازه دارای قیمت متفاوتی هستند. شما عزیزان می توانید برای به فروشگاه سایت مراجعه کرده و یا آنکه می توانید برای به دست آوردن به صفحه لیست قیمت و بخش فروش گیربکس اتوماتیک در آنلاین گیربکس مراجعه بفرمایید.

قگیربکس ها مجموعه ایی از چرخ دنده های درگیر با سایز های متفاوت می باشند که دور موتور را به نسبت مورد نیاز تغییر می دهند. این تغییرات می تواند کاهشی یا افزایشی باشد. برای خرید موتور گیربکس می توان گیربکس را بصورت کوپل شده با موتور و یا جدا خریداری کرد. در اصطلاح گیربکس کوپل شده با موتور، موتور گیربکس نام دارد.

راهنمای انتخاب موتور گیربکس

برای انتخاب موتور گیربکس باید شرایط و الزامات طراحی را بررسی کرده و طبق محاسبات انجام شده موتور گیربکس مناسب را انتخاب کنیم. داده های ورودی برای انتخاب موتور گیربکس

  • سرعت ورودی گیربکس (rpm)
  • سرعت خروجی گیربکس (rpm)
  • گشتاور خروجی مورد نیاز (N.M)
  • توان ورودی الکتروموتور

گیربکس zf

بزرگترین سازنده گیربکس در کل جهان، شرکت آلمانی zf است. در کشور ما نیز تا سال 2002 از این گیربکس در ساخت خودروهایی نظیر پژو 405 و سمند استفاده می‌شد. اما در حال حاضر فقط پژو پارس در ایران مجهز به گیربکس zf است.

هزینه تعمیر گیربکس پژو پارس در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده کمی بالاتر است. مصرف سوخت در خودروهای مجهز به گیربکس zf نیز کمی بالا است. روغن مناسب برای این نوع گیربکس، روغن قرمزرنگ REXON III است. میزان استفاده از این روغن نیز 6 لیتر است.

گاها برخی قطعات این گیربکس به‌راحتی در بازار ایران یافت نمی‌شود که باعث نارضایتی صاحبان این خودرو می‌شود. اما در مقابل مزایای این نوع گیربکس نیز در مقایسه با انواع دیگر گیربکس‌ها قابل‌توجه است. جهت نصب گیربکس اتوماتیک پژو پارس و استعلام هزینه تعمیر گیربکس پژو پارس به وب سایت مراجعه کنید.

مزایای گیربکس zf

یکی از اصلی‌ترین مزایای این نوع گیربکس، کیفیت بالا، سبک و جمع‌وجور بودن است. از دیگر مزایای گیربکس zf موارد زیر است:

  • در این نوع گیربکس‌ها در پیچ جاده‌ها دنده تعویض نمی‌شود.
  • این نوع گیربکس با سیستم‌های هیبریدی سازگاری خوبی دارد.
  • به علت وجود پمپ گیربکس در این گیربکس، حتی اگر پیشرانه بنزینی خاموش هم باشد، عملکرد گیربکس متوقف نمی‌شود.

توضیحاتی در مورد تعمیر

تعمیر گیربکس اتوماتیک کاری تخصصی است و نیاز به تجربه و دانش فنی دارد. همچنین، انتخاب تعمیرکار مناسب برای گیربکس اتوماتیک خودرو بسیار مهم است تا از هزینه های اضافی و مشکلات بیشتر در آینده جلوگیری شود.

در مورد تعویض گیربکس اتوماتیک، بسیاری از قطعات گیربکس قابل تعمیر هستند و تعویض گیربکس در بسیاری از موارد نیاز به هزینه های بسیار بیشتری دارد. بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد تعویض گیربکس، بهتر است با تعمیرکاران ماشین صحبت کنید تا نظر آنها را در مورد وضعیت گیربکس خودرو بدانید.

در مورد گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی هم، به دلیل تفاوت در فن آوری و کیفیت ساخت، این گیربکس‌ها ممکن است نیاز به تعمیرات خاص داشته باشند و برای تعمیر آنها به تعمیرکاران مجرب و متخصص ارجحیت داده شود. در مجموعهآنلاین گیر بکس، بهترین تعمیرگاه

تعمیر گیربکس اتوماتیک کاری تخصصی است و نیاز به تجربه و دانش فنی دارد. همچنین، انتخاب تعمیرکار مناسب برای گیربکس اتوماتیک خودرو بسیار مهم است تا از هزینه های اضافی و مشکلات بیشتر در آینده جلوگیری شود.

در مورد تعویض گیربکس اتوماتیک، بسیاری از قطعات گیربکس قابل تعمیر هستند و تعویض گیربکس در بسیاری از موارد نیاز به هزینه های بسیار بیشتری دارد. بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد تعویض گیربکس، بهتر است با تعمیرکاران ماشین صحبت کنید تا نظر آنها را در مورد وضعیت گیربکس خودرو بدانید.

در مورد گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی هم، به دلیل تفاوت در فن آوری و کیفیت ساخت، این گیربکس‌ها ممکن است نیاز به تعمیرات خاص داشته باشند و برای تعمیر آنها به تعمیرکاران مجرب و متخصص ارجحیت داده شود. در مجموعه آنلاین گیر بکس ، بهترین تعمیرات گیربکس اتوماتیک در غرب تهران برای خودروهای مختلف انجام می‌شود و تیم ما با داشتن تجربه و تخصص لازم، تلاش می‌کند تا بهترین خدمات را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان ارائه دهد.

دکمه بازگشت به بالا