ایران کسب و کارعمومی

حس زیبا شناختی در طراحی دکوراسیون داخلی چگونه فعال می شود؟

در این استایل دکوراسیون، عناصر طبیعی مانند چوب، سنگ، گیاهان و آب به طور همزمان با تکنولوژی‌های مدرن و ابزارهای الکترونیکی یکپارچه می‌شوند. این ترکیب طبیعت و فناوری، احساسی از تعادل و هماهنگی در فضاها را ایجاد می‌کند.

در این دکوراسیون، می‌توان از موارد زیر استفاده کرد:

استفاده از چوب و سنگ: استفاده از چوب با بافت طبیعی و سنگ‌های طبیعی در کف، دیوارها و مبلمان، اتاق را گرم و دلنشین می‌کند. این عناصر به طور طبیعی با زمینه فناوری مدرن و الکترونیکی هماهنگ می‌شوند.

دیوارهای شیشه‌ای: استفاده از دیوارهای شیشه‌ای تمام ارتفاع، فضایی باز و ارتباط بین داخل و خارج را فراهم می‌کند. این دیوارها می‌توانند به عنوان جداکننده بین اتاق‌ها و همچنین مناظر طبیعی خارجی را به داخل فضا جا به جا کنند.

گلخانه داخلی: ایجاد گلخانه داخلی با استفاده از گیاهان و بوته‌های زنده، علاوه بر زیبایی، هوای تازه و تمیزی را در فضا ایجاد می‌کند. این عنصر طبیعی با فناوری در دکوراسیون داخلی هماهنگی خاصی ایجاد می‌کند.

نورپردازی هوشمند: استفاده از نورپردازی هوشمند با قابلیت تغییر رنگ و شدت نور، جوی آرامش‌بخش و زیبا را در فضا ایجاد می‌کند. امکان کنترل نور از طریق تکنولوژی در این دکوراسیون امکانپذیر است.

عناصر آب: ایجاد عناصر آبی مانند چشمه، آبشار یا استخر کوچک داخلی، احساس آرامش و آب‌بازی را به فضا می‌بخشد و با طبیعت در هماهنگی است.

مبلمان مدرن: استفاده از مبلمان با طراحی مدرن و خطوط هندسی، ارتباطی بین طبیعت و فناوری را نشان می‌دهد. انتخاب رنگ‌های طبیعی و آرامش‌بخش در مبلمان نیز تأثیر بزرگی در ایجاد فضایی آرام و منحصر به فرد دارد.

دکوراسیون داخلی به سبک زندگی آینده، ترکیبی هوشمندانه از طبیعت و فناوری است که همزمان با پیشرفت فناوری، زندگی در محیطی ارتباطی و هماهنگ با طبیعت و محیط زیست باشد. این استایل دکوراسیون داخلی، نه تنها یک فضای زیبا و آرام را برای ساکنان فراهم می‌کند، بلکه با ادغام طبیعت و فناوری، احساس نزدیکی و هماهنگی با محیط را تقویت می‌کند.

در نهایت، دکوراسیون داخلی به سبک زندگی آینده با ترکیب مناسبی از طبیعت و فناوری، یک فضای منحصر به فرد و همچنین عملکردی را به وجود می‌آورد. این استایل دکوراسیون، از زیبایی طبیعت، ارتباط انسان با محیط زیست و همچنین از تکنولوژی‌های پیشرفته برای راحتی و آسایش افراد استفاده می‌کند. با این دکوراسیون منحصر به فرد، می‌توانید یک فضای زیبا، مدرن و آینده‌نگر را برای خود و دیگران خلق کنید.

با استفاده از این رویکرد دکوراسیون داخلی، شما قادر خواهید بود یک فضایی را بسازید که همزمان با آرامش و زیبایی طبیعت، تکنولوژی را به طور هوشمندانه جای دهد. این استایل دکوراسیون، به شما امکان می‌دهد تا با ترکیب طبیعت و فناوری، یک فضای خلاقانه و زندگی مدرن را تجربه کنید.

به همین دلیل، دکوراسیون داخلی به سبک زندگی آینده با ترکیب هوشمندانه از عناصر طبیعی و فناوری، یک استایل دکوراسیون منحصر به فرد و جذاب را به ارمغان می آورد.

محتوای خبر پنهان
1 طراحی دکوراسیون، از طراحی تا بازسازی ساختمان

طراحی دکوراسیون، از طراحی تا بازسازی ساختمان

معنی دکوراسیون در لغت نامه فارسی آراستن، چیدمان و مرتب کردن است. وقتی که صحبت از دکوراسیون داخلی می‌شود منظور نحوه چیدمان و انتخاب مناسب وسایل قسمت های مختلف خانه از جمله قسمت پذیرایی و نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و دستشویی می باشد.

با توجه به همه گیر شدن و جذاب شدن طراحی دکوراسیون داخلی دیگر طراحی دکوراسیون محدود به خانه‌های مسکونی نیست و در دفاتر کاری، فروشگاه ها، مغازه ها، بیمارستان ها، هتل ها و غیره هم از قوانین مختلف طراحی دکوراسیون داخلی استفاده میشود.

از دید خیلی از افراد چیدمان دکوراسیون داخلی منزل کار بسیار ساده ای است و تنها با سلیقه افراد پیش می رود، اما این طور نیست و نکات بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که اگر آنها را بدانید و بخوبی رعایت کنید، بهترین استفاده را از فضای منزل خواهید داشت و به زیبا سازی هرچه بیشتر خانه شما کمک خواهد کرد. گاهی با پیروی از این قوانین، طراحی دکوراسیون برای شما کم هزینه تر و سریع تر انجام می شود و جلوه ویژه و خاصی در منزل شما ایجاد می شود و خانه شما را به یک فضای مطبوع و گرم تر و دلپذیرتر تبدیل می کند.

در دکوراسیون داخلی چه موضوعات و عناصری نقش دارند؟

هر فضایی، از اجزای فیزیکی و بصری متفاوتی با توجه به کاربردش تشکیل می‌شود. برای داشتن یک فضای داخلی مناسب، بدون توجه به کاربرد، استفاده از چندین عنصر اهمیت دارد:

  1. رنگ
  2. نور
  3. الگو
  4. گل و گیاه
  5. مبلمان

در دکوراسیون داخلی پذیرایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

چرا نشیمن و پذیرایی باهم؟ چون در خانه‌هایی که متراژ کافی برای تفکیک این دو فضا وجود نداشته باشد، در واقع نشیمن و پذیرایی در هم ادغام می‌شوند و شاید بعضی با توجه به فرهنگ و سبک زندگییشان تفکیک این دو فضا را نپسندند. در هر صورت حتی اگر قرار باشد نشیمن و پذیرایی را به‌عنوان دو فضای مجزا تعریف کنیم، حتما نیاز به دیوار و… نیست، می‌توان با کمی اختلاف ارتفاع، حتی نحوه چیدمان مبل‌ها و استفاده از دو ست مجزا به این جداسازی رسید. حالا بهتر است در دکوراسیون نشیمن یا پذیرایی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

مساله دیگری که در تناسبات دکوراسیون داخلی اهمیت دارد، رعایت نسبت در چیدمان است. اکثر طراحان و دکوراتورها ترجیح می‌دهند از تناسبات طلایی در چیدمان استفاده کنند و به زبان ساده نسبت دو به سه معقول‌ ترین راه برای چینش صحیح مبلمان در یک فضا به حساب می‌آید. مثلا میز جلو مبلی دو سوم بزرگ‌ ترین مبل باشد، مبل اصلی دو سوم قالیچه یا فرش را در بر بگیرد، مساحت فرشی که بین مبل‌ها پهن می‌شود، دو سوم مساحت مجموع مبلمان باشد و به همین ترتیب در تابلوها و سایر موارد این نسبت رعایت شود.

روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون اتاق نوجوان

در سنین نوجوانی انتخاب رنگ‌های تند یا تیره عجیب نیست اما اگر با اثرات رنگ‌ها آشنا باشید، می‌توانید هم مطابق سلیقه فرزندتان عمل کنید و هم با انتخاب رنگ‌های مکمل فضا را تعدیل کنید تا اثرات منفی بر روحیه‌ش نداشته باشد.

جلوگیری از آشفتگی در دکور اتاق خواب نوجوان

همان‌طور که گفته شد نوجوان‌ها علاقه زیادی دارند که تمامی وسایلشان را اطراف خودشان نگه دارند و معمولا اتاق آن‌ها پر است از لوازم خرد و ریز، برای حفظ نظم فضایی، بهتر است وسایل را دسته‌بندی شده در اتاق نگه‌دارید؛ براساس کاربرد، تم رنگی، جنس و …

دکوراسیون داخلی 2023

در این سال اصل بر پایه طبیعی بودن و ثبات استوار است که در آن اکسسوری ها نقش پر رنگی را ایفا می کنند. جهت نورپردازی برای چنین فضایی تنها استفاده از یک لوستر در میان سقف منزل کافی نیست, بلکه از سایر منابع نور مصنوعی و در صورت موجود بودن پنجره از نور طبیعی نیز بهره ببرید. نکته ی دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است محیط میان مبلمان طوری برگزیده گردد که تردد آسان باشد. و اما در ادامه با ایده های بیشتری آشنا خواهید شد.

پروسه طراحی دکوراسیون داخلی در یک نگاه ؟

1-بازدید و برداشت از محل

2-انتخاب طراحی هر دیوار

3-ترسیم اولیه

4-مدلینگ کردن پروژه

فرایندی که تا اینجا بیان شد در مورد جداره های ساختمان است. در مورد سقف شما باید وضعیت موجود در سقف را ببینید و تیرهایی که در سقف عبور کرده را مورد بررسی قرار دهید و طرح سقف را به صورت دستی ترسیم کنید. سپس آن را به صورت اتوکدی ترسیم می کنید و برای سه بعدی سازی آماده سازی می کنید. پس چیزهایی که برای مدلیلنگ نیاز است یکی پلانی است که برداشت کردید و سپس طراحی برای تک تک دیوار ها و بعد طراحی سقف است.

دلیل دیدن عکس های زیاد، صرفا به این دلیل است که شما به نوعی تجره کسب کنید. یا به عبارتی از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده کنید؛ تا در نهایت کاری با کیفیت انجام دهید. بنابراین اگر عکس دیده نشود و تجربه کافی نداشته باشید. طرحی بدون کیفیت می شود و مورد پسند کارفرما قرار نمی گیرد و زحمات شما به هدر می رود. از طرفی از آنجا که مرحله مدلینگ کردن یا همان 3D که با نرم افزار طراحی دکوراسیون داخلی انجام می گیرد. پروسه زمان بری است، بهتر است یک کار بدون نقص انجام شده باشد تا نیاز به دوباره کاری نباشد.

حس زیبا شناختی در طراحی دکوراسیون داخلی چگونه فعال می شود؟

طراحی دکوراسیون داخلی فقط با داشتن دانش در این زمینه امکان پذیر نیست.برای داشتن یک طراحی دکور داخلی به سبک مدرن، طراح باید دارای یک حس زیبایی شناختی قوی باشد. برای شروع لازم است شما حداقل روزی 500 الی 600 عکس مخصوصا در شبکه های اجتماعی مشاهده کنید. مثلا در مورد میز تلویزیون و یا کابینت آشپزخانه سرچ کرده و عکس های مختلفی از این موضوع را مشاهده می کنید. آنها را در کامپیوتر خود ذخیره می کنید. سپس از بین آنها بهترینها را انتخاب کرده و مابقی را حذف می کنید.

جالب است بدانید : atrixconcept.com

دیدن عکس دکوراسیون داخلس جهت اسده گرفتن

اتفاقی که می افتد این است که شما در روز اول 500 عکس را انتخاب می کنید و ذخیره می کنید. اما خیلی جالب است که در روز دوم اگر بخواهید دوباره عکس بگیرید. با وجود زیاد بودن سایت ها نمی توانید 500 عکس را انتخاب و ذخیره کنید. قطعا این تعداد به حدود 300 عکس می رسد و در روز های بعد که بخواهید عکس سرچ کنید این تعداد به 200 عکس می رسد. به مرور زمان تعداد عکس هایی که مورد پسند شما قرار می گیرد و آن را انتخاب و ذخیره می کنید،کم می شود. کم شدن این تعداد عکس هایی که مورد پسند شما قرار می گیرد بی دلیل نیست.

مراحل پروسه طراحی دکوراسیون داخلی از صفر تا صد چگونه است؟

برای شروع یک طراحی دکوراسیون داخلی باید چه مراحلی طی شود؟ ابتدا لازم است شما برداشت میدانی داشته باشید و از تمام شمای داخلی ساختمان و ابعاد و اندازه ها برداشت و عکس تهیه کنید. باید دقت داشته باشید در برداشت اندازه جهت طراحی دکوراسیون ،مجالی برای مصالح رویه دیوارها در نظر بگیرید. همچنین ابعاد خالص و نیاز کارفرما برای میزان کف سازی، یعنی میزانی که کف ساختمان بیاید پایین بیاید و میزان کنافی که از سقف پایین می آید. حتما در نظر بگیرید. در نهایت فرایند طراحی را شروع کنید.

محل مناسب برای قرارگیری تلویزیون در دکوراسیون داخلی کجاست ؟

شما نمی توانید تلویزیون را هرجایی قرار دهید. نکاتی که در قرار گیری تلویزیون باید مد نظر قرار بگیرید اینها است. تلویزیون نباید پشت به تابش نور باشد. اگر پشت تلویزیون نور باشد،وجود درخشندگی زیاد در اطراف تلویزیون خیرگی نور بوجود می آورد. همچنین جلوی تلویزیون نباید مجاور تابش نور باشد. اگر تلویزیون رو به روی نور باشد باعث می شود که نوری که از بیرون ساطع می شود به تلویزیون برخورد کند و شما تصاویر را خوب درک نکنید. ما یک جبهه مخالف به نور برای جانمایی تلویزیون نیاز داریم.

بعد از اینکه برای هرکدام از دیوار ها، طراحی در نظر گرفتید و طرح مورد نظر خودتان را پیدا کردید؛ براساس برداشتی که از زمین داشتید، دیوارها را به صورت پلان ترسیم می کنید و طرحی را که برای آن در نظر گرفتید ترسیم می کنید. دقت کنید که ترسیمات هر دیوار را به صورت جداگانه انجام دهید. مثلا در پلان ضلع شماره ی یک و دیوار شماره ی یک را مشخص می کنید. برای تمام دیوارها براساس اصول گفته شده طراحی می کنید. سپس به تایید کارفرما می رسانید.

در صورت تایید شدن طرح را ادامه می دهید و در صورت عدم تایید ، دوباره تغییرات را انجام می دهید تا مورد پسند کارفرما قرار بگیرد. ترسیمات خود را برای رندر در 3d،اکسپورت می کنید. حجم پروژه را بالا می برید و در کنار هم تنظیم می کنید. در نهایت نور پردازی می کنید ؛ متریال می دهید ؛ مبلمان می کنید و در آخر پروسه ی رندر را تهیه می کنید.

در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

آشپزخانه قلب خانه!  پس آشپزخانه را باید خیلی با دقت دکور کرد. اگر در گذشته آشپزخانه صرفا برای پخت و پز و نهایتا نگهداری از مواد غذایی استفاده می‌شد، الان به مرکز خانه تبدیل شده و علاوه بر عملکردهای اصلی، محلی برای وقت‌ گذرانی اعضای خانواده هم است میز یا بار برای صبحانه، انجام تکالیف بچه‌ ها یا فرصتی برای کتاب خواندن در تنهایی و رسیدگی به کارهای متفرقه همگی در آشپزخانه انجام می‌شود. پس بهتر است دکوراسیون آشپزخانه چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

معمولا آشپزخانه‌ ها از لحاظ شکل خیلی متنوع هستند، بسته به متراژ و نحوه تعامل با فضا های اطراف می‌توانند طراحی متنوعی داشته باشند، مطمئن‌ترین کابینت ساز را در شهر خودتان معرفی می‌کند تا بتوانید کابینت آشپزخانه متناسب با دکوراسیون مد نظرتان را سفارش دهید.

وجه به لایه‌بندی در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

نشیمن و پذیرایی در خانه تقریبا نقش ویترین را به عهده دارند و غیر از این مساله، فضایی هستند که شما قرار است در آن حس آرامش را تجربه کنید و از بودن با اعضای خانواده و دوستانتان لذت ببرید، پس نکته حائز اهمیت طراحی درست فضا و استفاده از حداکثر پتانسیل آن است. به چه معنی؟ یعنی شما باید اسباب آسایش و راحتی را در کنار عناصر زیباشناختی داشته باشید.

در وهله اول سعی کنید بافت‌های مختلف را در عین هماهنگی کنار هم به‌کار ببرید، مثلا مبلمان چوبی در کنار میزهای فلزی، فرش‌های پشمی، لوسترهای کریستال و ….

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل، هماهنگ‌ سازی اجزای داخلی خانه است که با هدف زیباتر شدن و ایجاد یک فضای گرم و دل انگیز در فضای خانه می باشد. خصوصا در خانه های کوچک و نقلی آپارتمانی امروزی با استفاده از طراحی درست دکوراسیون داخلی منزل می‌توان این فضا را بهینه سازی کرد و با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ ها و وسایل، جلوه‌ گری آنها را بیشتر کرد.

علاوه بر آن در این خانه احساس شادی و خوشحالی و راحتی داشته باشید. برای این کار شما نیاز دارید که نکات مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل را بدانید و وسایل مختلف از جمله مبلمان و رنگ دیوارها و بافت آن ها را به خوبی انتخاب کنید تا در هماهنگی با یکدیگر باشند و با یک نقشه از پیش تعیین شده وسایل را درست در سر جای خود قرار دهید و مرحله به مرحله مثل یک طراح داخلی حرفه ای، کار طراحی و دیزاین منزل خود را انجام دهید.

اروپایی ها معتقدند که برای رسیدن به خط پایان شما باید اول از همه بدانید که به کجا می روید. پس با در نظر گرفتن یک فضای کلی در ذهن خود از خانه‌ ای که مطلوب شماست می توانید مراحل مختلف چیدمان دکوراسیون را انجام دهید.

وقتی صحبت از خرید مناسب وسایل می شود معمولا خانم ها فکر می کنند باید اولین جایی که به آن مراجعه می کنند مغازه یا فروشگاه مبلمان باشد، اما بهتر است برای نقطه شروع فروشگاه مبلمان را انتخاب نکنید، زیرا اگر مبلمان خاصی نظر شما را جلب کند برای سایر انتخاب ها با محدودیت مواجه می شوید.

درست است که شما نیاز به مبلمان دارید اما اگر انتخاب غلط داشته باشید در نهایت علاوه بر هدر رفتن هزینه، وقت و انرژی شما هم گرفته می شود. انتخاب های محدوده همیشه حس بدی به شما القا می کنند. پس همان طور که گفته شد یک نقشه کلی از دکوراسیون در نظر بگیرید و ببینید در کنار این مبل قرار است از چه نوع تلویزیون و میز تلویزیون و همچنین میزجلومبلی، پرده، فرش و وسایلی استفاده کنید. وقتی همه آنها را در ذهن مجسم کردید بعد اقدام به خرید کنید تا همه وسایل با ذهنیت قبلی و با خط مشی مشخص خریداری شوند.

حتما این وسایل را با توجه به متراژ و ابعاد فضایی که در اختیار دارید خریداری نمایید زیرا خرید مبلمان کوچکتر یا بزرگتر از فضای در دسترس باعث می‌شود که شما نتوانید چیدمان درست و اصولی در خانه داشته باشید و این اشتباه تا انتها ادامه خواهد داشت.

اگر فکر می کنید که به خاطر سپردن طرح‌ها در ذهنتان کار دشواری است، کاغذ و قلم بردارید و نقشه کف خانه خود را روی آن به صورت دو بعدی بکشید و خیلی راحت با تعیین جایگاه قرارگیری وسایل یک ترسیمی از فضای خانه خود داشته باشید.

حتی در صورت نیاز ابعاد اتاق و قسمت های مختلف را در این نقشه قید کنید تا همه چیز بصورت اصولی و درست پیش برود. گاهی اوقات با در نظر گرفتن تمام نکات اصولی نیازی ندارید که حتماً یک طراح داخلی به شما بگوید که چه چیزی را خریده و در کجا قرار دهید و شما هم می توانید به صورت کاملا حرفه ای این کار را انجام دهید.

هدف از دکوراسیون داخلی چیست؟

همان‌طور که گفتیم دکوراسیون داخلی دانشی است که در هر فضایی کاربرد دارد، مثلا در خانه برای به وجود آوردن فضایی گرم و صمیمی که موجب آسایش و راحتی اعضای خانواده می‌شود و نیازهای هر یک از افراد را فراهم می‌کند، به کار می‌رود.

اصول چیدمان منزل

آیا سبک سنتی را برای خانه خود در نظر گرفته اید یا مدرن و یا تصمیم دارید یک فضای آرام و پر از آرامش داشته باشید و یا خانه ای با دکوراسیون رسمی را ترجیح می دهید؟ تعیین این فاکتور قبل از خرید چیدمان می تواند خیلی چیزها را تغییر دهد.

اگر ایده خاصی در ذهن خود برای چیدمان دکوراسیون دارید اصلا نیازی به نگرانی نیست، زیرا قبل از شما افراد و گروه های زیادی دست به طراحی داخلی دکوراسیون منزل زده اند و شما می توانید با مشاهده نمونه کارهای آن ها ایده بگیرید و با ترکیب ایده ها با خلاقیت و سلیقه خود طراحی جدیدی را خلق کنید.

با چه هدفی از دکوراسیون داخلی استفاده می کنیم؟

با این تفاسیر می‌توان گفت که طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان یک دانش محسوب می‌شود و با استفاده از آن در مکان های مختلف می توان اهداف بسیار مهمی را دنبال کرد. به طور مثال طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ها و فروشگاه ها می تواند باعث جلب و جذب بیشتر مشتری شود. همچنین طراحی دکوراسیون داخلی محیط های اداری باعث ایجاد یک فضای امن برای کارمندان می‌شود و با احساس راحتی که در آنها ایجاد می‌کند راندمان کار را بالا میبرد.

طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان ها باعث کاربردی تر شدن فضا، ایجاد یک محیط آرام برای کادر درمانی و بیماران می‌شود و در خانه های مسکونی یک فضای راحت، گرم و پر از آرامش و صمیمیت را فراهم می‌کند. همچنین در قسمت های عمومی مثل مترو و اتوبوس و غیره می‌توان باعث رفع نیاز افراد استفاده‌کننده شد.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

سبک کلاسیک، در واقع یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی منازل ایرانی است که خیلی از ما به خوبی با آن آشنا هستیم. سبک کلاسیک (سنتی غربی)، از مبلمان آنتیک گرفته تا پارچه‌های گل‌دار چاپی، گاهی به‌عنوان یک سبک قدیمی و منسوخ شناخته می شود. اما چنین چیزی درست نیست. اگرچه ظاهر این سبک طراحی داخلی الهام‌ گرفته از گذشته است، اما واقعا هدفش راحتی در خانه است. همه عناصر حسی آشنا دارند و به شیوه‌ای درست در جای خود قرار گرفته‌اند.

در یک طراحی سنتی همه چیز از مبلمان گرفته تا محل قرارگیری مبل‌ها در تعادل است. مبلمان تمایل دارد تا در یک چیدمان رسمی قرار گیرد تا دیگران در آن به گفتگو دعوت شوند و در امتداد محور اتاق قرار گیرد. البته دلیلی ندارد که در این سبک همه‌چیز در هماهنگی باشند، اما این سبک مناسب کسانی نیست که به ناهماهنگی و شیوه‌های تلفیقی علاقه دارند.

اگرچه نباید خیلی از تقارن دور شوید، اما راه‌های زیرکانه‌ ای وجود دارند که فضای خانه را از داشتن جلوه‌ای ایستا دور می‌کنند. یک آینه مرتفع در مقابل دیوار قرار دهید، آثار هنری را به صورت گروهی بر روی دیوار نصب کنید تا حس حرکت ایجاد شود، و یا یک میز در کنار صندلی دسته‌دار قرار دهید.

 سبک مدیترانه ای برای دکوراسیون داخلی منزل

سبک مدیترانه را نیز می توان به عنوان یکی از ساده ترین و در عین حال متفاوت ترین سبک های دکوراسیون داخلی دانست. در این سبک تلفیق رنگ ها و بافت ها حرف اول را می زند. چیزی که در این سبک معماری داخلی بیشتر به چشم می خورد استفاده از رنگ های خالص است.

اگر قرار است از رنگ زرد استفاد شود، این رنگ دقیقا خورشید را مهمان فضاهای داخلی خانه شما می کند. آبی ها نیز به همین شکل، رنگ های آبی که در این سبک استفاده می شوند شما دقیقا یاد دریا می اندازد. طراحی فضاهای بیرونی که به این سبک دیزاین شده اند، شما را به عمق آرامش می رسانند.

چگونه می توانیم یک طراح دکوراسیون حرفه ایی باشیم ؟ - ساختمون 24

سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی

سبک ساحلی را نیز می توان به عنوان یکی از بهترین سبک های دکوراسیون داخلی در مناطق گرمسیری معرفی کرد. سبک ساحلی بیش‌تر از این‌که بخواهد همه جزئیات را از ساحل الهام بگیرد، به‌دنبال خلق یک حال‌وهوای ساحلی است. یک فضای ساحلی، راحتی، آسودگی، و احساسی از ساحل را برمی‌انگیزد. شما حتی اگر کیلومترها از ساحل دور باشید هم می‌توانید از چنین سبک طراحی داخلی در فضای خانه‌یتان استفاده کنید.

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک مدت هاست که با اقبال بسیار خوبی رو به رو شده و افراد بسیاری برای دکوراسیون داخلی منزل خود از آن استفاده می کنند.نیاکان ما شاید هرگز تصور نمی کردند آنچه را که آنها برای ساخت و ساز خانه و محل زندگی شان و رفع نیاز هایشان استفاده می کنند، روزی تبدیل به مد روز و یکی از سبک های دکوراسیون داخلی شود.

سبک روستیک با ریشه های بی تکلفش، اشکال و بافت های ارگانیکش و گرما و صمیمیت طبیعی اش به همان اندازه که در خارج از شهرهای بزرگ پرطرفدار است، در داخل آن ها نیز نفوذ کرده و جایگاه ویژه ای دارد. فضاهای داخلی روستیک حسی از ارتباط با گذشته دارند که به سختی می توان در برابر آن تاب آورد. آنها فضاهایی صادقانه و بی تکلف، طبیعی و یادآور گذشته ی ساده ی ما هستند. در جهانی که همه چیز مجازی است، سبک روستیک آشکارا و شجاعانه واقعی است.

بر اساس این مطلب، ویژگی های کلی سبک روستیک را می توان در این عناوین خلاصه کرد:

  1. تیرهایی با برش های ناهموار
  2. اشکال و فرم های ارگانیک
  3. مصالح هواخورده و قدیمی
  4. رنگ های گرم خاکی
  5. اشیای تغییر کاربری داده شده
  6. پارچه های بافتنی
  7. عناصر الهام گرفته از طویله
  8. ارتباط با فضاهای بیرونی

دکوراسیون داخلی مینیمال

سبک مینیمال یکی از سبک های پرطرفدار برای طراحی دکوراسیون داخلی است این سبک بسیار خلوت تر و ساده تر از سبک مدرن است و هدف از طراحی این سبک در خانه ایجاد یک محیط آرامش بخش و خلوت است به همین خاطر طراحی و اجرای این سبک به افرادی توصیه می شود که طرفدار خلوتی هستند.

اگر انتخاب شما سبک مینیمال است باید به سمت خرید المان هایی بروید که ساده هستند بیشتر المان ها و تجهیزات سبک مدرن به رنگ های روشن دیده می شود به همین خاطر شاید شما هم دیده باشید که رنگ سفید و رنگ های روشن چقدر در خانه های مینیمال به وفور دیده می شوند زیرا تجهیزات و اساسه در دکوراسیون داخلی مینیمال به رنگ سفید و روشن تهیه می شوند.

عوامل تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی منزل

با اینکه سیستم سازه‌‌ای ساختمان، الگو و فرم‌های اصلی فضا داخلی را تعیین می‌کند اما شکل دهی به فضا در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. دانش‌واژه‌ی سازه در اینجا معنی تکیه‌گاه فیزیکی به کار نرفته است که به انتخاب و چیدمان عناصر داخلی‌ای خطاب می‌شود که ارتباطات دیداریشان، فضای داخلی اتاق را تعریف و سازماندهی می‌کند.

1- اغلب از دیوارک‌های ناباربر و سقف‌های کاذب برای تعریف یا تعدیل فضای درون اسکلت سازه یا پوستۀ ساختمان استفاده می‌شود.
2- رنگ، بافت و الگوی دیوار، کف و سطوح سقف بر دریافتِ ما از موقعیت نسبی‌شان درفضا و آگاهیمان از تناسب، مقیاس و ابعاد اتاق تاثیرگذار است.
3- فرم و چیدمان اسباب و اثاثیه درون فضایی بزرگ می‌تواندسطوح را تقسیم، حس محصوریت را ایجاد و الگوهای فضا را تعریف کند.
4- نورپردازی و الگوهای روشنایی و تاریکی‌ای که پدید می‌آورد، توجه‌مان را به یک ناحیه از فضا جلب می‌کند، از اهمیت سایرنواحی می‌کاهد و بنابراین فضا را تفکیک می‌کن

ایده های دکوراسیون داخلی

سعی کنید که هنگام طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی از تعدادی وسایل هنری برای خانه استفاده کنید و اگر اینگونه وسایل را در اختیار ندارید حتما اقدام به تهیه آن کنید تا به واسطه این المان ها زیبایی و جذابیت طراحی داخلی خانه بیشتر به چشم بیاید. وجود گل و گیاه برای هر خانه ای ضروری است حال اگر به سمت گل و گیاهان طبیعی بروید هم جلوه خانه بهتر می شود و هم حس و حال بی نظیری بر خانه غلبه می کند؛ بنابراین سعی کنید که تعدادی گل و گیاه طبیعی برای خانه تهیه کنید.

از آینه برای دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید زیرا وجود آینه و آینه کاری خانه موجب بزرگ تر شدن فضا و افزایش روشنایی آن می شود و جلوه بسیار زیبایی دارد. بنابراین سعی کنید که حتما بهترین نمونه از آن را تهیه کنید.بر روی میز پذیرایی یک سینی تزیینی با وسایل دکوری قرار دهید تا به واسطه این سینی میز وسط جلوه بهتری به خود بگیرید. برای داخلی سینی هم می توانید به سراغ شمع، گل، عود، ماگ و… بروید.

تاثیر کفپوش در دکوراسیون داخلی

کفپوش از عناصر مهم پذیرایی است که انتخاب بهترین نوع آن بسیار با اهمیت است؛ زیرا اگر کفپوش پذیرایی به درستی انتخاب شود می تواند موجب افزایش ارزش و زیبایی دکوراسیون داخلی شود. متریال بسیاری برای کفپوش وجود دارد که می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

کفپوش سرامیکی یکی از بهترین نوع کفپوش ها است که هم دوام خوبی دارد و هم به راحتی تمیز می شود به همین خاطر طرفداران این کفپوش بسیار اند. تنوع سرامیک بسیار بالا است و این متریال را با هزینه ای مناسب می توانید تهیه کنید. سرامیک ها در ابعاد مختلف و اشکال گوناگون ساخته می شوند به همین دلیل افراد می توانند با توجه به سلیقه خود بهترین نوع سرامیک را انتخاب کنند.

کفپوش پارکت نوع دیگری از کفپوش ها است که هم کیفیت خوبی دارد و هم بسیار لوکس و زیباست. اگر نگاهی به خانه های لاکچری بیندازید متوجه می شوید که چقدر این کفپوش ها در این خانه ها می درخشد. کفپوش پارکت به دلیل اینکه از چوب فشرده ساخته می شود بسیار با دوام است. این کفپوش گرما را حفظ می کند به همین خاطر افراد با قدم زدن روی پارکت حس خوبی را دریافت می کنند.

نکات دکوراسیون داخلی در خانه نوساز چیست؟

اغلب، پروژه‌های نوساز برای دکوراسیون داخلی گزینه‌ های بهتری هستند، چون با دید بازتری انتخاب شده‌اند و نکات اصلی در آن‌ها مدنظر قرار گرفته است. فضای خالی و دست‌نخورده‌ ای که مثل یک کاغذ سفید منتظر است ما آن را با طرحمان قشنگ‌ تر کنیم. معمولا نکات دکوراسیون داخلی خانه نوساز به‌ صورت زیر است:

  • فهرست نیازها و سلایق اعضای خانواده
  • انتخاب سبک مدنظر
  • انتخاب اجزای اصلی مثل پوشش دیوارها یا سقف (البته این قسمت جزو طراحی داخلی محسوب می‌شود اما برای کامل بودن موضوع این را ذکر می‌کنیم)
  • اندازه‌گیری دقیق فضاها
  • جمع‌آوری نمونه‌های تصویری
  • خرید وسایل برحسب نیاز و گنجایش فضا و سبک انتخابی
  • چیدمان اصولی

مطالبی در خصوص دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون داخلی پذیرایی نیز همانند دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت فراوانی برخوردار است. به جرات می توان گفت پذیرایی مهمترین بخش در هر خانه محسوب می شود. تفکیک فضای پذیرایی به دو بخش عمومی و نیمه عمومی ایده خوبی است که در سبک معماری ما ایرانی ها بسیار مطلوب است. رسیدن به فضای مطلوب در طراحی دکوراسیون پذیرایی مستلزم رعایت نکاتی است.

ترکیب رنگ ها ،چیدمان مبلمان ،نور پردازی مناسب ،طراحی کف ، طراحی بدنه و دیوارهای سالن، سقف و طراحی کناف ،هر کدام می تواند نقش به سزایی در طراحی داخلی و فضا داشته باشد.قرار دادن وسایل دکوراتیو می تواند فضای شما را فوق العاده تحت تاثیر قرار داهد.البته رعایت تناسب با سبک دکوراسیون شرط اولیه است.مثلا قرار دادن یک میز تلفن سلطنتی در فضا درصورتی که دکوراسیون شما سبک کلاسیک باشد فضا را فوق العاده زیبا می کند.

چه نوع دکوراسیون داخلی برای منزل ترند است؟

در یک جمله‌ی کلی می‌توان گفت که ترندهای دکوراسیون داخلی جدید بر روی ایجاد خانه‌ای راحت، کاربردی و از همه مهم‌تر بازتابی از سلایق فرد تمرکز کرده است. در ادامه چند ترند طراحی داخلی که در سال جدید بسیار محبوب هستند را به شما معرفی می‌کنیم

  1. تنالیته رنگ های خنثی و گرم
  2. منحنی ها و اشکال ارگانیک
  3. نوستالژی ها
  4. توجه به فضای باز خانه ها
  5. الهام از طبیعت
  6. دفتر کار خانگی داشتن
  7. استفاده از بازفت های مختلف

انتخاب سبک درست دکوراسیون داخلی منزل

با توجه به آنچه در این مقاله به آن اشاره کردیم می‌توان فهمید که انتخاب یک سبک دکوراسیون داخلی بسیار فراتر از انتخاب مبلمان و اثاثیه است، این کار یک زمینه کاملا تخصصی است که نیازمند مهارت و دانش فنی در این حوزه است، بنابراین بهتر است که برای انجام امور مربوط به طراحی و دکوراسیون داخلی از افراد با تجربه و تخصص در این زمینه استفاده کرد.

وقتی یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی را انتخاب می کنید تمام وسایل و المان‌هایی که برای منزل تهیه می‌کنید باید با این سبک همخوانی داشته باشد، حتی انتخاب طرح و رنگ وسایل نیز بدون توجه به سبک دکوراسیون انتخابی باعث بر هم خوردن نظم دکوراسیون داخلی خواهد شد.

امروزه توجه اصولی به سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی سبب شده است که توجه به رشته طراحی و دکوراسیون داخلی و همچنین استفاده از مهارت شغلی در این زمینه نیز مورد اهمیت واقع شود.

آمادگی اولیه برای داشتن زیباترین دکوراسیون داخلی منزل

برای داشتن زیباترین دکوراسیون داخلی منزل قبل از شروع چیدمان باید از قبل آماده سازی های لازم را انجام دهید. منزلی که قصد دارید چیدمانش را انجام دهید باید از ابعاد مختلفی بررسی شود. حتی در صورت مراجعه به شرکت دکوراسیون داخلی مورد نظرتان، باز هم سوالاتی در مورد زیر ساخت های اولیه از شما پرسیده می شود. این آمادگی اولیه بابت این انجام می شود که مشخص شود چه نوع دکوری برای منزل شما مناسب است.

از طرفی نظر شما هم در نظر گرفته می شود. مثلا بعضی ها دوست دارند چیدمان منزلشان بر اساس دکوراسیون سنتی باشد. یا مثلا حالت اسپرت یا مدرن داشته باشد. این تنها مختص دکوراسیون داخلی منزل نیست. حتی در چیدمان های دیگر مانند طراحی داخلی اداری هم در نظر گرفته می شود.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی

  • طراحی باید طبق مساحت و اندازه مکان مورد طراحی باشد.
  • نورپردازی بهتر سالن و اتاق ها برای دیزاین بهتر و استفاده از نور های مصنوعی
  • انتخاب متریال برای فضاهای داخلی
  • رنگ بندی و چیدمان داخلی
  • تناسب و هماهنگی دکوراسیون با چیدمان داخلی
  • دیوارها را با متریال مناسب تغییر دهید.

رنگ کف و متدکوراسیون داخلی2023-11-05T13:28:48+03:30

هنر سازماندهی فضا با دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی چیست و چه نقشی در ساختمان ما دارد؟

دکوراسیون داخلی به عنوان یک هنر، یک حرفه و یا صنعت در جهان معرفی و شناخته شده است .طراحی دکوراسیون داخلی بهبود فضای داخلی ساختمان­ برای انجــام فعالیت­ های روزانه مثل کار و زندگی می باشد. قطعا نیاز است طراحی با توجه به محیط پیرامون آن انجام شود. بی شک طراحی کردن دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک با یک فضای بزرگ متفاوت است.محیط داخلی از طرفی اثری مســـتقیم روی روش انجـــام فعالیت­های ما درآن محیط دارد واز طرف دیـــگر بر روی تفکر، احـــوال و خلق و خوی ما تأثیر گذار است.هدف از طراحی داخلی، بهتر کردن کارکرد روانی و فیزیکی محیط، برای راحت­تر کردن زندگی در آنجاست. فضای داخلی ساختمان، بدون طراحی داخلی یا اساسا قابل استــــفاده نیست، یا بهترین و کامل ترین کارآیی را ندارد. فضای داخلی آن اســـت که به یک ساختمان روح می دهد.

دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک کمی شلوغ تر از مدرن است. دارای دیوارهای گچبری شده و تزئینات شگفت انگیز می باشد. لوسترهای چشمگیر همراه با مبلمان سلطنتی و پرده های فاخر شکوه و جلال خاصی به این سبک می بخشد.

دکوراسیون نئوکلاسیک

این سبک ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است .در این سبک بطور ترکیبی از مبلمان و وسایل و تزیئنات هر دو سبک استفاده می شود. رنگهای غالب در این سبک بیشتر رنگهای مات و خنثی برای دیوارها و مبلمان می باشد.

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن پرطرفدار در عین حال ساده و جذاب می باشد. این سبک از خطوط صاف و منظم به همراه رنگ های روشن و تزیینات ساده بهره می گیرد تا حس طراوت و تازگی را در کل فضا به ارمغان آورد.

دکوراسیون داخلی منزل شاید به گمان بعضی از افراد هزینه اضافی باشد اما به طور قطع به شما می گوییم که طراحی برای دکوراسیون داخلی منزل مدیریت هزینه و زمان است و علاوه بر اینکه به ساختمان شما زیبایی می بخشد موجب آرامش و حس مثبت اندیشی به ساکنان خود می شود.

زیبایی یک ساختمان ،نتیجه همکاری و هماهنگی یک گروه از مجریان باتجربه در رشته های مختلف ساختمانی است. هر کدام از عوامل اجرایی داری سبک و سلیقه مختص به خودشان هستند. هماهنگ کردن مجریان ساختمانی که به یک نتیجه خارق العاده منجر گردد ،نیازمند یک طرح و برنامه جامع و دقیق است.

خانه معمار با بهره گیری از مهندسان مجرب و باتجربه این امکان را برای شما عزیزان فراهم نمودند تا قبل از ساخت ، فضای داخلی ساختمان خود را درک نمایید و در هزینه های تمام شده ساختمان خودتان مدیریت نموده و از دوباره کاری های رایج که به هزینه های اضافی منجر می شود رهایی یابید .

آلبوم طراحی شده دکوراسیون داخلی در خانه معمار شامل تصاویر خروجی از داخل ساختمان  همراه با نقشه های اجرایی است که حتی شما را  از داشتن مجریان حرفه ای بی نیاز می کند 

روند بازسازی خانه ی قدیمی صفر تا صد

نمونه دکوراسیون ساختمان مدرن

اصول طراحی دکوراسیون چیست ؟

 برای طراحی دکوراسیون چیکار کنیم؟

دکوراسیون داخلی با مفهوم زیبایی رابطه ی مستقیم دارد. نخستین گام برای شروع طراحی دکوراسیون داخلی، داشتن اطلاعاتی درباره انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی است. در طراحی دکوراسیون داخلی بسته به سلیقه افراد از سبکهای مختلفی استفاده می شود در ادامه به بررسی انواع سبکهای دکوراسیون داخلی مثل سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی مدرن، منیمال، مدیترانه ایی، ساحلی و … و ویژگی های آنها می پردازیم پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی منزل و انواع سبک های طراحی

استفاده از سبک های مختلف در طراحی دکوراسیون پذیرایی، آشپزخانه و حتی دکوراسیون داخلی اتاق خواب تاثیر گذار است. واضح است که مفهوم زیبایی بسته به جغرافیا و مکان زندگی امکان دارد متغیر باشد. همین مسئله است که باعث به وجود آمدن انواع مختلف سبک ها، در دکوراسیون داخلی می شود. هر شخصی با توجه به سلیقه خود، باید سبکی را که نزدیک به علایق خود است انتخاب و برای دکوراسیون خود استفاده کند. از آنجا که دکوراسیون پذیرایی از جمله مکان هایی است که به محض ورود به هر خانه ایی جلب توجه می کند معمولا در طراحی همیشه نگاه ویژه ایی به این بخش وجود دارد و پس از انتخاب سبک مناسب برای این بخش بقیه خانه بر مبنای آن چیدمان می شود.

دکوراسیون پذیرایی با مبل راحتی مدل های مختلف میز جلو مبلی

سبک مورد علاقه شما چیست؟ این اولین سوال است؟

طراحان از دو سبک متداول دکوراسیون مدرن و دکوراسیون کلاسیک بهره می گیرند. در کشور ما، مردم این دو سبک را بیشتر دوست دارند. ولی سبک های دیگری نیز وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. برخی از این سبک ها عبارتند از: سبک مینیمال، روستیک، ژاپنی، اسکاندیناوی، معاصر یا کانتمپروری، سبک صنعتی، بوهمی، سنتی ایرانی، فرانسوی، مراکشی، هندی ،انتقالی یا ترنزیشنال، ساحلی، شابی شیک، تلفیقی یا اکلکتیک و سبک شیکر در طراحی دکوراسیون داخلی. در ادامه با پر طرفدار ترین سبک های دکوراسیون داخلی آشنا خواهیم شد.

سبک مورد علاقه شما چیست؟ این اولین سوال است؟

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

برای چیدمان مبلمان در فضاهای بزرگ چکار کنیم ؟

چیدمان مبلمان در فضاهای بزرگ معمولا به صورت طولی است اما چیدمان باید به صورتی باشد که افراد رو بروی همدیگر قرار گیرند.در این صورت افراد به راحتی می توانند با هم گفتگو کنند. در صورتی که فضا زیاد بزرگ باشد و فضای خالی زیادی دارید ما برای شما دو پیشنهاد داریم.

  • در فضای خالی از یک میز و آینه استفاده کنید.
  • می توانید بین مبل های تک نفره میز بگذارید.

برای چیدمان مبلمان در فضاهای بزرگ چکار کنیم ؟

اطلاعات بیشتر : imm-cologne.com

اشتباهاتی که دکوراسیون شما را نا زیبا می کنند

گاهی با وجود همه  زحمات و هزینه هایی که برای دکوراسیون خود انجام می دهید باز هم دکوراسیون برای شما آنچنان دلچسب نیست. شاید علت آن وقع اشتباهاتی در طراحی باشد که به قدری رایج و  متداول است گه گاهی اصلا متوجه آن نمی شوید.

البته اگر کار طراحی دکوراسیون داخلی شما توسط افراد متخصص و حرفه ایی انجام شود احتمال وقوع چنین اشتباهاتی کمتر است. هرچند برخی از اشتباعات در طراحی دکوراسیون ما ایرانی ها به قدری متداول است که گاهی متخصصین هم دچار این اشتباه در طراحی می شوند. پیشنهاد می کنم از مقاله ما در همین زمینه دیدن کنید و با بیشتر آشنا شوید.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی در حال حاضر تبدیل به یک نیاز شده. علاوه بر ذات زیبایی دوست انسان ،داشتن یک دکور با نهایت هارمونی و تناسب از به هم ریختگی روانی انسانها جلوگیری می کند.بنابراین می توان گفت رشته طراحی دکوراسیون داخلی ، امروزه به یک رشته تخصصی تبدیل شده .در این ادامه ما می خواهیم قوانین مهم طراحی دکور داخلی را برای شما بیان کنیم. برای شروع یک طراحی حرفه ایی چیکار باید کرد؟ چطور می توایم یک طراحی حرفه ایی داشته باشیم ؟ نقطه شروع یک طراحی کجاست؟ چرا طراحی که من انجام دادم زیبا و دلنشین نیست؟ شاید این سوالات برای خیلی از دانشجویان و یا افرادی که تازه شروع به کار در زمینه دکوراسیون داخلی کردند پیش آمده باشد. تیم طراحی خانه  معمار در این آموزش به شما پاسخ می دهد.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی پذیرایی

حس زیبا شناختی در طراحی دکوراسیون داخلی چگونه فعال می شود؟

طراحی دکوراسیون داخلی فقط با داشتن دانش در این زمینه امکان پذیر نیست.برای داشتن یک طراحی دکور داخلی به سبک مدرن، طراح باید دارای یک حس زیبایی شناختی قوی باشد. برای شروع لازم است شما حداقل روزی 500 الی 600 عکس مخصوصا در شبکه های اجتماعی مشاهده کنید.مثلا در مورد میز تلویزیون و یا کابینت آشپزخانه سرچ کرده و عکس های مختلفی از این موضوع را مشاهده می کنید.آنها را در کامپیوتر خود ذخیره می کنید. سپس از بین آنها بهترینها را انتخاب کرده و مابقی را حذف می کنید.

دیدن عکس چه کمکی به دیدگاه  شما جهت طراحی دکوراسیون می کند؟

اتفاقی که می افتد این است که شما در روز اول 500 عکس را انتخاب می کنید و ذخیره می کنید.اما خیلی جالب است که در روز دوم اگر بخواهید دوباره عکس بگیرید. با وجود زیاد بودن سایت ها نمی توانید 500 عکس را انتخاب و ذخیره کنید. قطعا این تعداد به حدود 300 عکس می رسد و در روز های بعد که بخواهید عکس سرچ کنید این تعداد به 200 عکس می رسد. به مرور زمان تعداد عکس هایی که مورد پسند شما قرار می گیرد و آن را انتخاب و ذخیره می کنید،کم می شود. کم شدن این تعداد عکس هایی که مورد پسند شما قرار می گیرد بی دلیل نیست.

حس زیبا شناختی در طراحی دکوراسیون داخلی چگونه فعال می شود؟

علت کم شدن تعداد عکس انتخابی در نتایج جستجوی ایده جهت دکوراسیون داخلی چیست؟

دلیل کلی این موضوع این است که ناخوداگاه حس زیباشناسی در ذهن شما فعال شده است. شما آن نقشه ها و عکس هایی که در روز اول می پسندیدید امروز دیگر نمی پسندید.این ناخوداگاه باعث می شود که شما بهترین ها را انتخاب کنید .اگر این قضیه به مرور تکرار شود قطعا شما وقتی در سایت های مختلف صبح تا ظهر سرچ می کنید. بیشتر از دو تا عکس را نمی پسندید، چون ناخوداگاه این موضوع بر ذهن شما تاثیر می گذارد و باعث می شود حس زیبا شناسی در ذهن فعال شود. این تمرین ،برای هر طراحی لازم است.

علت کم شدن تعداد عکس انتخابی در نتایج جستجوی ایده جهت دکوراسیون داخلی چیست؟

مراحل پروسه طراحی دکوراسیون داخلی از صفر تا صد چگونه است؟

برای شروع یک طراحی دکوراسیون داخلی باید چه مراحلی طی شود؟ ابتدا لازم است شما برداشت میدانی داشته باشید و از تمام شمای داخلی ساختمان و ابعاد و اندازه ها برداشت و عکس تهیه کنید.باید دقت داشته باشید در برداشت اندازه جهت طراحی دکوراسیون ،مجالی برای مصالح رویه دیوارها در نظر بگیرید. همچنین ابعاد خالص و نیاز کارفرما برای میزان کف سازی، یعنی میزانی که کف ساختمان بیاید پایین بیاید و میزان کنافی که از سقف  پایین می آید.  حتما در نظر بگیرید. در نهایت فرایند طراحی را شروع کنید.

مراحل پروسه طراحی دکوراسیون داخلی از صفر تا صد

شروع فرایند طراحی

مرحله دوم  باید پلان ساختمانی را در که در محیط برداشت کردید. در نظر بگیرید و به صورت شماتیک و یا بر روی همان نقشه ای که برداشت کردید برای همه دیوارها، راهنما و لژن تعیین می کنید و دیوارها را شماره گذاری می کنید.به عنوان مثال:دیوار شماره ی 1،دیوار شماره ی 2  الی آخر حالا شما برای همه ی دیوار ها باید طرح داشته باشید. برای پافتن ایده مناسب برای هر کدام از دیوارها باید شروع کنید و در اینترنت و یا کارهایی که دارید سرچ کنید و یک نمونه مناسب پیدا کنید. در ابتدا کار شما یک سرچ کلی زدید . ولی در این مرحله لازم است تک تک دیوار هایی را که شماره گذاری کرده اید جستجو می کنید. تا بادیدن تنوعی از عکسها بتوانید به ایده های نابی دست پیدا کنید.

درمرحله سوم اولین نکته ای که در طراحی باید در نظر بگیرید، این است که بدانید دیواری که می خواهید برای آن طراحی انجام دهید، برای چه کاری مناسب است.به عنوان مثال برای قرار گیری تلویزیون مناسب است یا برای یک کار دکوراتیو ،یا اصلا برای طراحی یک شومینه مناسب است و یا حتی برای یک کمد دیواری و غیره….

ابتدا لازم است جا و مکان یابی المان ها و جزئیات داخل ساختمان را تعیین کنید.سپس برای همه تجهیزات لازم در طراحی، پیش بینی جا و مکان مناسب انجام دهید . جای شومینه ،تلویزیون ،کار دکوراتیو،جای پرده و پکیج ، رادیاتور بخاری و همه آیتم هایی که در ساختمان و پذیرایی شما این ممکن است وجود داشته باشد، را مشخص می کنید. البته به تایید کارفرما نیز می رسانید .

اصول طراحی داخلی شروع فرایند طراحی

طراحی شومینه در پذیرایی

  • ریال مناسب
  • چیدمان مبلمان
  • انتخاب سبک دکوراسیون داخلی (مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک و …)

 

دکمه بازگشت به بالا