عمومیایران کسب و کار

6 راه ساده برای محافظت از گیاهان در برابر گرما

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که بهتر است از چه گل هایی برای کاشت و پرورش آن ها در تابستان استفاده کنیم که هم زیبا باشند و بدرخشند و هم معروف باشند.

ما در این مقاله تنها به 6 راهکار برای محافظت از گیاهان در برابر گرما خواهیم پرداخت اما برای دریافت پاسخ سوال خود که پیش تر مطرح شد، برای آشنایی با 14 گل معروفی که در اغلب گل‌فروشی ها هستند و میتوانید از آن ها در تابستان استفاده کنید،کافیست تا بر روی لینک کلیک کنید تا با این گل های معروف آشنا شوید و پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

هوای گرم می‌تواند برای گیاهانی که مناسب تابستان نیستند بسیار مخرب باشد. درست مانند انسان، گیاهان در گرمای شدید نیاز به مراقبت ویژه دارند. در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از گیاهان در برابر فشار گرمایی در فصل تابستان انجام دهید.

1) از مالچ استفاده کنید

نور مستقیم خورشید می‌تواند گیاهان شما را بکشد، اما گونه‌های منعکس کننده می‌تواند شما را نجات دهد. همچنین کار نگهداری را کاهش می‌دهد، با حفظ آب و کاهش تبخیر در آب صرفه جویی می‌کند و باعث رشد شدید گیاه می‌شود. این به معنی آبیاری کمتر برای شما و داشتن گیاهان شادتر با ریشه سالم‌تر است. گزینه‌های مالچ شامل نی، یونجه، روزنامه، ورقه‌های پلاستیکی سیاه و حتی جلبک دریایی است.

2) آبیاری در صبح زود

ثابت شده است که نوشیدن آب در صبح فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد. در مورد گیاهان ما نیز همینطور است. امواج گرمایی می‌توانند به سرعت رطوبت را مستقیماً از خاک بیرون بکشند و ریشه‌های کم عمق را از بین ببرند.

آبیاری صبح زود باعث می‌شود که ریشه‌ها قبل از شروع گرمای آسیب زننده در طول روز، به خوبی هیدراته شوند. اینکار همچنین از استرس گرمایی جلوگیری می‌کند که اساساً برای گیاهان شما آفتاب سوختگی به همراه دارد. این امر زمانی اتفاق می افتد که خورشید به بالای آسمان می‌رسد و برگهای گیاهان بسیار شکننده هستند و نمی‌توانند با آن مبارزه کنند.

3) سایبان

یک راه دیگر برای جلوگیری از استرس گرمایی و محافظت از گیاهان خود در برابر نور مستقیم خورشید، سایبان یا روکش است. مهم است که مطمئن شوید باغ شما هنوز می‌تواند نفس بکشد و بعد از آن رشد کند. اگر گیاهان را از نزدیک بپوشانید، حشرات مفید مانند زنبورها قادر به کار نخواهند بود، اثر گلخانه‌ای ایجاد می‌شود و شما از سایه زدن نتیجه عکس خواهید گرفت.

برای یک حیاط کوچک خود یک چتر در نظر بگیرید. چتر را در آفتاب گرم ظهر استفاده کنید تا گیاهان شما در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار نگیرند، اما همچنان آفتاب صبح زود و آفتاب بعد از ظهر را دریافت کنند.

4) استفاده از گیاهان بزرگتر برای سایه زدن به گیاهان ضعیف‌تر

جایگزینی برای سایبان زدن، کاشتن گیاهان ظریف‌تر در سایه گیاهان قوی‌تر با سیستم ریشه‌ای ثابت است. برای بازگشت به قیاس انسان – گیاه، گرما در جوانترین و مسن‌ترین انسانها اثرات مختلفی دارد. این کار برای گیاهان نیز به صورت مشابه انجام می‌شود.

سایه جزئی گیاهان جوان را از سوزاندن نور مستقیم خورشید محافظت می‌کند. با این حال مطمئن شوید که گیاهان ضعیف هنوز نور جزئی خورشید را دریافت می‌کنند، زیرا سایه ثابت به اندازه نور مستقیم خورشید کشنده است.

5) گیاهان را در عمق بیشتری بکارید

اگر کاشت را دیر شروع کردید یا در تمام طول سال در مکانی گرم زندگی کردید، بذرها را کمی عمیق‌تر از حد معمول بکارید. در بهار دمای صبح زود و شب بسیار کمتر از دمای روز است، اما اختلاف دما در روزهای تابستان کاهش می‌یابد.

دمای گرم و نور مستقیم خورشید می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان باعث خشک شدن سطح خاک شود. کاشت بذر در عمق چند اینچی به سیستم‌های ریشه اجازه می‌دهد تا در صورت بروز این حالت، از خفگی و خشک شدن جلوگیری کنند.

6) در آبیاری زیاده روی نکنید

آب زیاد می‌تواند به اندازه خشکسالی به گیاهان شما آسیب برساند. قرار گرفتن در معرض گرما و آفتاب باعث کوچک شدن برگها در اثر تعرق می شود یا توانایی گیاه در رطوبت رسانی برای محافظت از خود در برابر گرمای زیاد کم می‌گردد. همچنین برگ‌ها کوچک می‌شوند به طوری که فضای کمتری برای قرار گرفتن در معرض آفتاب وجود دارد.

در عین حال، آبیاری بیش از حد می‌تواند منجر به پوسیدگی ریشه یا بیماری‌های قارچی شود (هنگامی که گیاه به طور مداوم آبیاری شود، می‌تواند ریشه‌های اکسیژن را از بین ببرد و رشد قارچ‌ها را در خاک تحریک کند). نگران نباشید، به محض غروب آفتاب و کاهش دما گیاهان شما ایستاده می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا