مردم و اجتماع

مواد غذایی سالمی که باید در مصرف آنها احتیاط کرد

اگر معتقدید که بسیاری از میوه ها و سبزیجاتی که می خورید، می توانید سلامتی خود را تضمین کنید، وقت آن است که در مورد آن تجدید نظر کنید.

به گزارش اخبار ایران من، دویچه وله به نقل از ریدرز دایجست نوشت: «کارشناسان هشدار می دهند که پرخوری، صرف نظر از سلامتی، غیرقابل قبول است و می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. برخی از غذاهای مغذی که نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد عبارتند از:

کلم بروکلی

این یک غذای فوق العاده پر از آنتی اکسیدان های مفید است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد، اما وقتی کلم بروکلی به مقدار زیاد خورده شود، می تواند باعث کم کاری تیروئید شود. این گیاهان حاوی تیوسیانات هستند که می تواند جذب ید را برای بدن دشوارتر کند.

شیر بادام و شیر گیاهی

مشکل جایگزینی شیر گاو مانند شیر بادام، جو، کنف، سویا، نارگیل و غیره این است که اغلب بیش از حد پخته شده و قند زیادی دارد. در واقع، شیر این گیاهان اغلب در گیاهان واقعی موجود است. به عنوان مثال، یک فنجان شیر بادام کوچک فقط حاوی چهار دانه بادام است.

چای سبز

این چای حاوی کاتچین یا آنتی اکسیدان های قوی است که به مبارزه با سرطان، التهاب و بیماری های قلبی کمک می کند. با این حال، تانن موجود در چای سبز نیز می تواند در جذب «آهن غیر هم» (منبع آهن) اختلال ایجاد کند، بنابراین اگر آهن کم دارید یا در معرض خطر آهن هستید، از نوشیدن چای سبز همراه با غذا خودداری کنید.

مرکبات

اگرچه مرکبات برای اکثر افراد سالم هستند، اما مرکباتی مانند انگور می توانند فهرست طولانی از داروها از جمله استاتین ها و آنتی هیستامین ها را مختل کنند. اگر دارو مصرف می کنید، همیشه با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که می توانید مرکبات را با خیال راحت مصرف کنید.

برنج قهوه ای

اگرچه برنج قهوه ای می تواند منبع غلات کامل باشد، اما بسته به محل رشد آن می تواند آرسنیک بیشتری نسبت به برنج سفید داشته باشد. خوردن روزانه برنج قهوه ای و اقلام تهیه شده با برنج قهوه ای می تواند باعث افزایش آرسنیک شود. مسمومیت با آرسنیک در صورت عدم درمان می تواند منجر به بیماری جدی و مرگ شود.

اسفناج

بسیاری از مردم در رژیم غذایی خود سبزیجات کافی از جمله اسفناج دریافت نمی کنند. سبزیجات منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله منیزیم، لوتئین، اسید فولیک و ویتامین K هستند. اما برای افرادی که سنگ کلیه به نام اگزالات کلسیم دارند، اسفناج می تواند دشوار باشد زیرا حاوی اگزالات بیش از حد است که می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود. افراد در معرض خطر

اب

حتی نوشیدن بیش از حد آب در مدت زمان کوتاه می تواند سطح الکترولیت را مختل کند و باعث کاهش قابل توجه سدیم در بدن شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا