بین الملل

واکنش ایران به تصویب پیش‌نویس قطعنامه اقدامات مبارزه با اسلام‌هراسی

به گزارش اخبار ایران من، نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در توضیح رأی جمهوری اسلامی ایران پیش از تصویب پیش نویس قطعنامه اقدامات مبارزه با اسلام هراسی افزود: اجازه دهید حمایت کامل خود را از ابتکار پیشنهادی اعضای سازمان همکاری اسلامی برای انجام اقدامات پیگیری جهت رسیدگی به روند رو به رشد نابردباری و تعصب علیه اسلام و مسلمانان در سراسر جهان که چالشی دلهره آور برای جامعه بین المللی است، تکرار کنم.

وی تصریح کرد: در طول چند دهه گذشته، کلیشه‌ها و تعصبات مضر در مورد مسلمانان و اسلام به طور مداوم توسط برخی رسانه ها، سیاستمداران و تأثیرگذاران فرهنگ عامه تقویت شده، و اعمال تبعیض آمیز متعددی در نقاط مختلف جهان با هدف جلوگیری از زندگی مسلمانان مطابق با نظام اعتقادی خود، در حال اجرا است.

به گزارش اخبار ایران من ایروانی گفت: در چنین لحظات حساسی، مهم است که اطمینان حاصل گردد که سازمان ملل متحد در برابر تلاش برای پذیرش اسلام هراسی، و اقداماتی مانند ممنوعیت سفر مسلمانان، سوزاندن قرآن، و ممنوعیت حجاب و نمادهای مسلمانان، متحد بماند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: اعتقاد راسخ داریم که ترتیبات پیشنهادی در پیش‌نویس قطعنامه، از جمله تصمیم برای تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای مبارزه با اسلام‌هراسی، به این سازمان کمک خواهد کرد تا تلاش‌ها را برای مبارزه با این چالش‌های فزاینده بسیج کند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است در این نشست، اقدامات خشونت آمیز علیه نمادهای دینی و کتاب مقدس مسلمانان را به شدت محکوم شود. هتک حرمت به کتب مقدس، پیش تر توسط مجمع عمومی به عنوان نقض قوانین بین المللی شناخته شده و عمیقا توهین آمیز و بی احترامی به حساب می آید.

نماینده ایران افزود: اینها در واقع اقدامات تحریک آمیز، خصومت‌وار و خشونت آمیزی هستند که برای جلوگیری و ایجاد پاسخگویی در قبال چنین اعمالی، باید توسط قانون در سطوح ملی جرم انگاری و منع شوند.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: مایه تاسف است که چنین اقداماتی در کشورهایی صورت می گیرد که مدعی برقراری و اجرای حاکمیت قانون هستند. این که چنین اقداماتی در پوشش آزادی بیان موجه نمایش داده می شود، امری مذموم است.

وی تصریح کرد: متاسفیم که به رغم تلاش های معتنابه سازمان همکاری‌های اسلامی برای به اجماع سازی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا اصلاحاتی را ارائه کرده اند که مستقیماً بر اهداف اصلی پیش نویس قطعنامه با هدف مبارزه با اسلام هراسی در سراسر جهان تأثیر می گذارد.

ایروانی ادامه داد: ایران مواضع همسو با اعضای سازمان همکاری های اسلامی دارد و به شدت با این اصلاحات مخالفت می‌کند و از کل اعضا می‌خواهد که علیه آن رای دهند.

وی گفت: همچنان از همه کشورهای عضو می خواهیم که مسئولیت های خود را بر عهده بگیرند و به تعهدات قانونی خود عمل نمایند تا ارزش های مشترک همزیستی مسالمت آمیز، مدارا و درک متقابل را پیش ببرند. بیایید برای عدالت و عزت برای برادران و خواهران مسلمان خود و برای همه بشریت تلاش کنیم.

311311

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا