اخبار استانی

احتمال وقوع ۴۰ سانتی‌متر برف در ارتفاعات گلستان

اخبار ایران من/گلستان باتوجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و بارش برف و باران در ارتفاعات و کولاک، هواشناسی گلستان به کوهنوردان توصیه کرد که از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

امان محمد کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار ایران من با اشاره به اینکه بارش‌های جوی از شب گذشته در استان گلستان آغاز شده و تا صبح سه‌شنبه ادامه دارد، اظهار کرد: دمای هوای گلستان امروز نسبت به روز گذشته کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای داشته و این کاهش دما در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

وی حداکثر دمای هوای گلستان را امروز ۱۲ تا ۱۵ درجه اعلام و تصریح کرد: حداکثر دمای هوای گلستان در روز گذشته ۲۵ درجه بود و ما امروز شاهد کاهش هشت تا ده درجه ای دما در استان بودیم.

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه در روز یکشنبه کاهش دمای استان به اوج خود خواهد رسید، اضافه کرد: دمای هوا در شرق استان و شهرستان‌های کلاله، مراوه‌تپه و گنبدکاووس به صفر و حتی زیر صفر خواهد رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه دمای صفر درجه و نزدیک به صفر تا اواخر هفته آینده به ویژه در زمان صبح و شب خواهیم داشت، گفت: دمای هوا در مناطق کوهستانی منفی خواهد بود و انتظار داریم بارش‌های برف که هم اکنون نیز در مناطق کوهستانی در جریان است تا اواخر هفته تداوم داشته باشد.

کمالی خاطرنشان کرد: از فردا شب تا روز یکشنبه علاوه بر ارتفاعات در شهرهای کلاله، علی‌آباد، گنبدکاووس، مراوه تپه و گالیکش نیز بارش برف را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی گلستان در خصوص سرمازدگی مزارع کشاورزی و باغات نیز هشدار داد و افزود: در جلساتی که روزهای گذشته با مسئولان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استان برگزار شده هشدارهای لازم به کشاورزان داده شده است.

پیش‌بینی ۹۰ میلی متر باران در شرق گلستان 

وی بیشترین میزان بارش باران را متعلق به نواحی شرق استان دانست و ادامه داد: میزان بارش باران در نواحی کوهپایه ای استان در شهرستان‌های علی آبادکتول تا کلاله در حدود ۹۰ میلی متر و میزان برف در ارتفاعات را ۴۰ سانتی متر پیش‌بینی می‌شود.

وی از مردم خواست با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها، وجود مه و احتمال بالا آمدن سطح رودخانه ها از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کرده و در صورت سفر حتما از زنجیرچرخ استفاده کرده و موارد ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه هشدار نارنجی هواشناسی و کشاورزی اعلام شده است و گلخانه داران و مرغداری‌ها باید با تنظیم دمای محیط ، مانع از وارد شدن خسارت شوند، افزود: سرمای نامتعارفی اتفاق نیفتاده و این دما لازمه فصل زمستان است اما به دلیل آنکه امسال پاییز گرمی را تجربه کرده و گیاهان نسبت به دوره رشد خود جلو افتاده اند این سرما احتمال خسارت در محصولات را به وجود آورده، به همین دلیل کشاورزان باید محتاط باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا