بین الملل

واکنش روسیه به برنامه جدید زلنسکی برای ضدحمله

به گزارش اخبار ایران من  یک مقام بلندپایه وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت که تلاش‌های پیشین اوکراین برای شکست دادن روسیه در میدان «فاجعه کامل» بوده و کی‌یف نباید پس از این انتظار چیز متفاوتی را داشته باشد.

شبکه راشاتودی در این باره گزارش داد: ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در گفت‌وگویی که پیشتر با مجله بیلد آلمان انجام داده بود، گفت که اوکراین برنامه‌ای برای ضدحملات جدید دارد اما به تسلیحات و مهمات بیشتری از حامیان غربی خود نیاز دارد.

به نقل از اخبار ایران من اما این مقام بلندپایه وزارت دفاع روسیه گفت: یادآور می‌شوم که اجرای برنامه پیشین ضدحملات در ۲۰۲۳ که زلنسکی، فرمانده کل قوا آن را «ناموفق» خوانده، منجر به مرگ و جراحت جدی بیش از ۱۶۶ هزار تن از اعضای نیروهای مسلح اوکراین، تخریب ۷۸۹ تانک، 2400 خودروی زرهی دیگر و ۱۳۲ هواپیما شد.

او افزود: با وجود تمایل نداشتن اوکراینی‌ها به داوطلب شدن برای هدفی که «جنون زلنسکی» دنبال می‌کند، کی‌یف قوانین خود برای اعزام نیروها را اصلاح و به‌روزرسانی کرده است تا «گوشت دم توپ» بیشتری به خدمت اعزام کند.

اگرچه به گفته این مقام روس، رییس جمهور اوکراین با وجود به اتمام رسیدن تسلیحات، تجهیزات و حتی مهمات این کشور از مدت‌ها قبل، انتظار دارد که غرب تسلیحات و تجهیزات لازم را برای صدها هزار نیروی بیشتری که اعزام می‌شوند تامین کند.

این مقام وزارت دفاع روسیه اشاره می‌کند، این در حالی است که انبارهای تسلیحات و مهمات غرب خالی شده است و آمریکا و متحدان آن تقریبا در حال بخشیدن تجهیزات، تسلیحات و مهمات نیروهای خود به اوکراین هستند.

او افزود: به لطف این رویکرد در برنامه‌ریزی نظامی، شکی نیست که اجرایی شدن برنامه جدید زلنسکی برای ضدحملات منجر به فاجعه کاملی برای اوکراین، شکست نهایی نیروهای مسلح آن و آغاز روند صلح با شرایط روسیه خواهد شد.

اعضای ناتو پیش از گسترش درگیری‌های روسیه و اوکراین و درگرفتن جنگ در فوریه ۲۰۲۲ عرضه تسلیحات به اوکراین را با موشک‌های ضدتانک و بعد با ارسال تانک‌ها، توپ‌ و هواپیماهای جنگنده ساخت اتحادیه جماهیر شوروی آغاز کردند. وقتی کی‌یف با کمبود این تسلیحات مواجه شد، آمریکا و متحدانش تفنگ‌ها، خودروهای زرهی و تانک‌های رزمی اصلی‌شان، از جمله لئوپارد۲ و آبرامز را در اختیار اوکراین قرار دادند. آن‌ها با این وجود، تاکید داشتند که عرضه تسلیحات یادشده به معنای مشارکت آن‌ها در این جنگ نیست.

ژنرال‌های آمریکایی و انگلیسی به برنامه‌ریزی ضدحملات زمینی اوکراین در تابستان گذشته کمک کردند و بر این باور بودند که تسلیحات ساخت غرب نظامیان کی‌یف را قادر می‌سازد به خطوط دفاعی روسیه نفوذ کنند. طبق یک گزارش تحلیلی منتشر شده در روزنامه واشنگتن‌پست در دسامبر گذشته، «هیچ چیز طبق برنامه پیش نرفت.» پس از ناکامی، فرماندهی اوکراین استراتژی غرب را کنار گذاشت و تلاش کرد از تاکتیک‌های خود استفاده کند که تاثیر چندانی نداشت.

زلنسکی گفته است تا زمانی که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در قدرت است، نمی‌تواند با روسیه وارد مذاکره شود و هیچ برنامه صلحی را بدون در بر داشتن احیای کامل مرزهای اوکراین در سال ۲۰۱۴ نمی‌پذیرد.

مسکو بارها تاکید کرده است که به تمامی اهداف وعده‌داده‌ شده‌اش، از جمله بی‌طرف و غیرنظامی‌سازی اوکراین و پاکسازی نازی‌ها از اوکراین خواهد رسید و اطمینان حاصل خواهد کرد که این کشور هیچ گاه به یک ائتلاف نظامی دارای خصومت با روسیه نپیوندد.

311311

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا