بین الملل

ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان در غزه

افشاگری یک شهروند فلسطینی درباره هتک‌حرمت زنان در غزه توسط نظامیان صهیونیست‌، حواشی بسیاری را به‌وجود آورده است.

به گزارش اخبار ایران من، عصر روز شنبه بود که شبکه خبری الجزیره مصاحبه‌ای را با یک شهروند فلسطینی به نام «جمیله الهسی» که همراه با گروه دیگری از مردم در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیمارستان «الشفا» بوده و از آن نجات یافته بودند، روی آنتن برد.

رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه گذشته و با بهانه تکراری وجود تونل در بیمارستان الشفا که گروه‌های مقاومت فلسطینی از آن استفاده می‌کنند، به این بیمارستان که مرکز درمانی اصلی غزه است، حمله کرده‌اند.

این شهروند فلسطینی افشا کرد که نظامیان صهیونیست علاوه بر بمباران، کشتار، محاصره و جلوگیری از رساندن آب و غذا به مردمی که در نزدیکی بیمارستان بودند، به زنان فلسطینی نیز هتک‌حرمت کردند.

ویدئو ضبط‌شده این افشاگری به سرعت در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌ها دست‌به‌دست شد و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

پس از افشاگری این شهروند فلسطینی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیمارستان الشفا، برخی کاربران و رسانه‌ها مدعی شدند شبکه الجزیره متن این اظهارات را از شبکه‌های اجتماعی خود حذف و این خبر را به نوعی تکذیب کرده است.

طبق بررسی‌های خبرنگار اخبار ایران من، متن اظهارات الهسی از وبگاه و کانال تلگرامی الجزیره حذف شده اما در صفحه این شبکه در ایکس موجود است.

ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان در غزه

پیش از این اما کارشناسان سازمان ملل اعلام کرده بودند «ادعاها درباره تجاوز جنسی اسرائیل به زنان فلسطینی معتبر هستند».

امروز همچنین روزنامه جروزالم‌پست نوشت «عمیر آویوی» ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی گفته یک مقام وزارت خارجه آمریکا، اسرائیل را به سوءاستفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی متهم کرده است.

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا