ایران کسب و کار

ورق های استیل چه کاربردی دارند؟

ورق های استیل چه کاربردی دارند؟

ورق استنلس استیل ورقی است که پایه آن آهن است اما بسته به خواص مکانیکی مانند انعطاف پذیری، جوش پذیری و استحکام، آلیاژها و عناصر دیگری نیز وجود دارد که با آن ترکیب می شوند. این محصولات حاوی درصد کمی کربن هستند و این مقدار معمولا کمتر از 2 است. با افزایش درصد کربن در ورق فولادی، پلاستیسیته کاهش یافته و استحکام آن افزایش می یابد. ورق استیل در دو نوع مربع و مستطیل هر دو در ابعاد مختلف و بر اساس نیاز پروژه انتخاب می شود. یکی دیگر از ویژگی های ورق های فولادی مقاومت بسیار بالای آنها در برابر دماهای بالا و پایین می باشد به طوری که این ورق ها می توانند دمای 1000+ و 200- درجه سانتیگراد را تحمل کنند. در زیر مشخصات و انواع ورق های فولادی آورده شده است. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت ورق استیل به لینک مربوطه در سایت مرکز آهن مراجعه نمایید.

فلزات به دو گروه فولاد ملایم یا فولاد ضد زنگ تقسیم می شوند، فولاد کربنی ملایم حاوی عناصر زیادی است که به غیر از کربن حاوی سیلیکون، منگنز، گوگرد و فسفر خواهد بود. سپس، هنگامی که عناصری مانند کروم به فلز اضافه می شود، فولاد ضد زنگ ساخته می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این محصول در برابر زنگ زدگی و چند گونه مقاوم است. علاوه بر این، کروم زمانی که در معرض اکسیژن قرار می گیرد به اکسید کروم تبدیل می شود. این فنر برای چشم نامرئی است، اما این ماده مرزی بین هوا و فلز ایجاد می کند و از فلز محافظت می کند.

انواع ورق استیل

هنگام مرتب سازی این محصول، ورق ها بر اساس آلیاژ تقسیم می شوند. گریدهای مختلفی از فولاد از جمله 300 و 400 وجود دارد که پرفروش ترین و پرکاربردترین گریدهای فولادی هستند. این محصول از جنس استنلس استیل بوده و به انواع 304، 305، 316، 321 و 347 تقسیم می شود که در تمامی موارد 304 بیشتر از سایرین استفاده می شود. برای اطلاع از قیمت ورق استیل 321 می توانید از لینک مربوطه در سایت مرکز آهن استفاده نمایید.

فولاد ضد زنگ سری 400 نیز کاربردهای مختلفی دارد و اغلب در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال از فولاد 420 برای ساخت ابزار و از فولاد 430 برای رنگ آمیزی استفاده می شود. در کل این استیل تغییر خوبی دارد و با توجه به ویژگی های این ورق قیمت کمتری نسبت به فولاد سری 300 دارد.

ورق سری 200

این نوع ورق از کروم، نیکل و منگنز به عنوان آلیاژهای اصلی، آلیاژهای آستنیتی تولید می شود و انواع آن به شرح زیر است:

ورق فولادی 201: آستنیتی و تولید شده از نورد سرد.

ورق فولادی 202: ساخته شده از ترکیب فولاد آستنیتی و فولاد ضد زنگ.

ورق سری 300

ورق استیل 301: یکی از ویژگی های مهم ورق استیل 301 چکش خواری و استحکام بالای آن است. قدرت جوشکاری این محصول نیز چشمگیر است.

ورق فولادی 302: این نوع ورق مقاومت سایشی بسیار بالایی دارد و در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

ورق فولادی 303: این ماده دارای گوگرد و فسفر زیادی است بنابراین طراحی زیبایی دارد.

ورق فولادی 304: فولاد 304 حاوی 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است و به ورق استیل 18/8 نیز معروف است.

ورق فولادی 304L: مشابه فولاد 304 با محتوای کربن کم مناسب برای جوشکاری.

ورق فولادی 309: یکی از پرکاربردترین ورق های فولادی با مقاومت حرارتی خوب است.

فولاد 316: فولاد 316 علاوه بر کروم و نیکل حاوی مولیبدن نیز می باشد. این بدان معناست که حاوی 16 درصد کروم، 10 درصد نیکل و 2 درصد مولیبدن است. فولاد ضد زنگ 316 را نیز گرید دریایی می نامند و به همین دلیل به طور گسترده در کشتی سازی و صنایع دریایی استفاده می شود.

ورق فولادی 316 لیتری: همان فولاد 316 لیتری با درصد کربن پایین.

ورق استیل 317. این ورق به دلیل درصد بالای مولیبدن دارای خواص خوبی می باشد.

ورق استیل 321: خواصی نزدیک به فولاد 304 دارد، خاصیت چسبندگی خوبی دارد.

ورق های استیل چه کاربردی دارند؟
ورق های استیل چه کاربردی دارند؟

ورق سری 400

ورق فولادی 405: یکی از 400 ورق فولادی برای جوشکاری است.

ورق فولادی 408: دارای مقاومت دمایی بالا و مقاومت در برابر خوردگی است.

ورق فولادی 409: ورق مورد استفاده در سیستم اگزوز خودرو قیمت پایینی دارد.

ورق فولادی 410: مقاومت در برابر سایش و خوردگی بالایی دارد.

ورق فولادی 416: این ورق حاوی مقدار زیادی گوگرد است، بنابراین قابلیت ماشینکاری و شکل پذیری بالایی دارد.

ورق استیل 420: از این ورق ها در زندگی روزمره مثلاً برای ساخت ظروف استفاده می شود.

ورق استیل 430 : چکش خواری بسیار خوبی دارد و به همین دلیل از آن برای ساخت وسایل تزئینی استفاده می شود.

ورق استیل 440: به دلیل داشتن کربن بالا در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است. و در لوازم خانگی استفاده می شود

فایل 446: مناسب برای کار با دمای بالا

ورق سری 500

این گرید کاغذ به دلیل داشتن درصد بالای عنصر کروم، مقاومت حرارتی بالایی دارد و در کاربردهایی که مقاومت حرارتی بالا مورد نیاز است استفاده می شود.

ورق سری 600

ورق های فولادی 600 نیز از نظر نوع آلیاژ استفاده شده در آنها متفاوت است و هر کدام مقاومت متفاوتی در استفاده دارند. در برخی گروه ها فویل به دو دسته تقسیم می شود: بگیر و نگیر. بله حتما دو جمله معروف «آهن بگیر» و «نگیر» را شنیده اید. در زیر، تفاوت بین این دو سبک را به شما نشان خواهیم داد. به زبان ساده می توان گفت که اگر آهنربا داشته باشید و آن را به فلز نزدیک کنید جذب آن می شود و اگر آن را به فلز نزدیک نکنید جذب آن نمی شود.

فولادهای ضد زنگ تجاری مانند 304 و 316 حاوی عناصر کروم و نیکل هستند. و این دو چیز باعث نچسب شدن آن می شود. لازم به ذکر است که فولادهای سری 400 حاوی کروم هستند و این عنصر خواص مغناطیسی فولاد ضد زنگ را حفظ می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت بین مصرف و عدم مصرف آهن. می توانید مقالات مرتبط را در سایت مرکز آهن مشاهده کنید. از انواع دیگر ورق های فولادی می توان به ورق های فولادی روشن و ورق های فولادی طلا اشاره کرد. آیا می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع داشته باشید؟ می توانید مقاله آهن با ورق طلا چیست؟

یکی دیگر از مزایای ورق های فولادی بازیافت آسان محصول است که می توان گفت 100% قابل بازیافت هستند. آنها همچنین به راحتی قابل تعویض و استفاده در کارخانه ذوب هستند. می توان گفت که اکثر صفحات فولادی در جهان حدود 80 درصد برای بازیافت تولید می شوند.

کاربرد ورق استیل چیست؟

لیوان آهنی به دلیل خواص و فواید بی نظیری که دارد امروزه به یکی از پرکاربردترین پارچه ها در بازار تبدیل شده است. موارد استفاده این محصول عبارتند از:

سقف ساختمان

بدنه در و پوشش سقف را بلند کنید

تولید لوازم خانگی

ساخت قطعات بزرگ در کشتی سازی و تولید پمپ.

ساخت مخازن مواد شیمیایی

بدنه خودرو، کامیون و هواپیما

تولید تجهیزات الکتریکی مانند ترانسفورماتور

ابعاد یک ورق استیل چقدر است؟

این محصول در سایزهای مختلف 1*2، 1.25*2.50، 1.22*2.44، 3*1.5، 1.5*6 و 2*6 تولید و به بازار مصرف عرضه می گردد. تمام سایزهای موجود دارای ضخامت های مختلف از 35 میلی متر تا 20 میلی متر هستند. عرض این محصولات 100، 125 و 150 سانتی متر است و معمولا در سه سایز 200 در 100، 250 در 125 و 122 در 244 عرضه می شوند و دارای استوک بزرگتر و سفارشات بیشتر می باشند.

از کجا می توانم ورق استیل بخرم؟

باید بدانید که در ایران کارخانه ورق آهن وجود ندارد و محصولات موجود در بازار وارداتی است. فرانسه، تایوان، کره جنوبی، چین، ژاپن و ایالات متحده واردکنندگان عمده ورق فولادی هستند. برای خرید ورق استیل مات و یا هر نوع دیگری به سایت مهفا مراجعه کنید و پس از انتخاب نوع و سایز ورق با کارشناسان مجموعه مشورت نمایید.

دکمه بازگشت به بالا