علمی

فعالیت بیش از ۳۰۰۰ پایگاه اورژانس در کشور

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل حوزه وزارتی با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار پایگاه اورژانس در کشور گفت: ستاد خدمات سلامت نوروزی با فرماندهی وزیر بهداشت تشکیل شده و نظارت دقیق بر امر خدمت رسانی در این ایام وجود دارد.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر سید محمد پورحسینی در بازدید از بیمارستانهای شهید صدوقی و شهید دکتر رهنمون افزود: وزیر و معاونان وی در طول این ایام از اکثر مراکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور بازدید می کنند.

وی اظهار کرد: خدمت رسانی در وزارت بهداشت بویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارتخانه، تمامی اورژانس های پیش بیمارستانی، حوزه درمان و غذا و دارو در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس افزود: حدود ۲۶ هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاههای سلامت نوروزی مشغول ارائه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند.

پورحسینی همچنین از تیم های بهداشتی که نظارت و بازدید مداوم از اماکن، رستوران ها و اقامتگاهها را عهده دار هستند و همچنین کارکنان بهداشتی مستقر در مرزها که با انجام تست های لازم جهت پیشگیری از طغیان و شیوع بیماریها تلاش می کنند، قدردانی کرد.

به گزارش وبدا، مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از هزار بیمارستان با ۱۴۶ هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است.

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه تعداد ۶۵۵ هزار و ۱۹۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار  و منجر به انجام ۱۹۷ هزار ماموریت شده است.

پورحسینی افزود: از ۲۸ اسفند تاکنون تعداد دو میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه به اورژانس های کشور داشتیم که دو میلیون و ۳۸۵ هزار نفر به صورت سرپایی و ۵۰۰ هزار نفر هم بستری شدند.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین ۱۲۳ هزار عمل جراحی هم در سطح مراکز درمانی و بیمارستان های کشور انجام شده است.

مشاور وزیر بهداشت، وضعیت خدمات رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش های مسئولان و کادر سلامت یزد قدردانی کرد.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا