اقتصادی

تلاش برای اتصال آب دز به طرح غدیر تا شهریور ۱۴۰۱

اخبار ایران من/ خوزستان مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: تلاش دولت برای ارسال آب به شهرهای مورد انتظار در شهریور ماه 1401 است که بهترین اقدامات برای تحقق این هدف انجام شده است.

داوود حری در نشست خبری امروز 24 اسفندماه در اهواز، اظهار کرد: طرح آبرسانی غدیر با 900 کیلومتر خط لوله و آبرسانی مداوم بی نظیرترین پروژه کشور و بزرگترین پروژه آبرسانی کشور است. 12 شهر و بیشتر با یک 1200 روستا در خوزستان.

به گزارش اخبار ایران من، وی افزود: در حال حاضر بخشی از خط واقع در شهرهای اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان عملیاتی است و تامین آب ضروری این شهرها را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: طبق برنامه ریزی های مورخ خرداد 1401 شهرهای شوش و الوان مجددا وارد این مسیر شده اند.

حوری بیان کرد: در حال حاضر آب پروژه غدیر به صورت مستقیم از استخر کرخه و آب آن از استخر کرخه تامین می شود اما هدف اصلی تخلیه آب از دز است.

بیش از 60 درصد آب اهواز از طرح غدیر تامین می شود

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از طرح غدیر اجرا شده است، افزود: در حال حاضر بیش از 60 درصد آب اهواز از این طرح تامین می شود و تا پایان این طرح، آب اهواز بیشتری تامین شده است. پروژه.”

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: تلاش دولت برای ارسال آب به شهرهای مورد انتظار در شهریور ماه 1401 است که بهترین اقدامات برای تحقق این هدف انجام شده است.

حوری گفت: در سال گذشته میزان هزینه شده برای این پروژه مانند دولت های گذشته بوده است.

وی با تاکید بر تاکید بر وزارت نیرو و رئیس جمهور و تکمیل کار غدیر، افزود: این تاکید بر این است که طرح غدیر اولین پروژه وزارت بهداشت در خوزستان است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر با بیان مشکلاتی که در استفاده از عملیات غدیر وجود دارد، گفت: حذف غیرمجاز، شکستگی خطوط و … از مواردی است که ما را در محیط کار دچار مشکل می کند و همچنین. کیفیت آب را کاهش می دهد.

حوری ادامه داد: آب آشامیدنی پاک و آزادی برای مردم خوزستان است و تلاش می کنیم آب دز که بسیار بالاست را در سامانه آب غدیر وارد کنیم.

وی افزود: شناخت ما از طرح غدیر تنها آب نیست بلکه پایداری آب نیز مورد توجه است و تمامی اقدامات لازم برای انجام دقیق این امر انجام شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا