اقتصادی

انتقال سهام آذرآب در سفر رییس جمهور پیگیری می شود

اخبار ایران من/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: هدف ما این است که بتوانیم در سفر نمایندگان دولت به منطقه، سهام بانک کشاورزی را به تیمی با تجربه خوب پیگیری کنیم.

حسن میرزاخانی روز سه شنبه 7 تیرماه در بازدید از شرکت تاکا که با حضور معاون برنامه ریزی و دارایی وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، گفت: آذرآب ناشی از وجود چندین فقره چک و وام استرداد است. اینجا نه. در بانک و تامین اجتماعی زمانی به پایان رسید که بانک مرکزی پس از 2.5 سال تاخیر، محدودیت چک های پیشرفته و ضمانت های اعتباری مدرن را لغو کرد.

وی همچنین گفت: علاوه بر این با کمک های صورت گرفته در بانک های منطقه، موانعی که منجر به پرداخت 90 میلیارد آذرآب شده بود نیز برطرف شد و در نهایت منجر به رفع آن چیزی شد که مانع از اجرای 14 قرارداد با اتمی شد. سازمان انرژی. پیمانکار.

معاون مدیریت مالی سفارت مرکزی گفت: 14 قرارداد به ارزش 72 میلیون یورو توسط طرف روسی منعقد شد و در این راستا جلسه ای در سازمان انرژی اتمی با حضور مسئولان و مدیران برگزار شد.

وی تاکید کرد: آذرآب برای ضمانت مشکل مالی داشت و در این مورد 200 میلیارد تومان از بانک ملی برای خروج از تاسیسات تولیدی درخواست شد که فعلا نتیجه ای نداشت و پیش بینی می شود موضوع به نتیجه برسد. دنبال کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: آذرآب مشکلات زیادی دارد که یکی از مشکلاتی است که در بالا به آن اشاره شد. برخی مشکلات در زمینه کارت بازرگانی و دستگاه های بسته در گمرک و … است که در این زمینه در دادگاه تصمیماتی اتخاذ شد.

میرزاخانی در خصوص استعفای کمیته آذرآب نیز گفت: امروز حکم یکی از اعضای کمیته آذرآب ابلاغ و منصوب شده و تا امروز سه نفر از اعضای هیات مدیره گروه تولید مشخص شده اند. . ما بر این باوریم که هیئت مدیره آذرآب دارای تیم های نوآور و توانایی ایجاد شرکت های متنوع و با تجربه خواهد بود، هدف ما ابتدا عقد قرارداد است. هدف ما این است که در سفر هیئت دولت به منطقه بتوانیم واگذاری سهام یانک کشاورزی به گروه تخصصی را پیگیری کنیم.

رضایی که رئیس بانک مرکزی کشاورزی است نیز گفت: در قانون رفع موانع تولید به این معناست که بانک ها حق شرکت ندارند و باید کالاهای خود را طبق زمان بندی مشخص شده بفروشند. ظرف یک سال و این دارایی می تواند دارایی یا سهام شرکت باشد.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی حدود 27 درصد از سهام آذرآب را در اختیار دارد، گفت: در قوانین مذکور گفته شده است که اگر بانک نتواند ظرف یک سال ملک را بفروشد، طبق سیاست تعیین شده 55 درصد مالیات پرداخت می کند. این ممنوعیت قانونی برای سرمایه گذاری در این زمینه و افزایش درآمد شرکت است.

رضایی افزود: از سوی دیگر تولید و کارخانجات شرکت آذرآب به بانک کشاورزی ارتباطی ندارد که در جلسه با معاون رئیس جمهور مطرح و مطرح شد. برنامه این است که شرکت به مپنا یا سازمان انرژی اتمی واگذار شود و در این مورد قول داده ایم در روند فروش سهام کمک کنیم تا این گروه از بین نرود.با سران نظامی بمانید.

وی گفت: در خصوص تجهیزات نیز بانک کمکی به شرکت آذرآب نخواهد کرد و این نیز نیاز به تایید دولتمردان دارد زیرا آذرآب یکی از این سازمان ها محسوب می شود.

رضایی ادامه داد: با عنایت به سفر روز جمعه رئیس جمهور به استان و سفر ایشان به آذرآب، مقرر شد در همان روز سهام گروه به یکی از دو شرکت مذکور و یا به گروه دیگری واگذار شود. تصمیم نهایی در این مورد از رئیس جمهور گرفته شود.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه حدود 1000 میلیارد دارایی بانک بسته شده است، ما نیز می خواهیم هر چه زودتر مالکیت این واحد مشخص شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا