اقتصادی

افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت‌ اتوبوس‌های اربعین تخلف است

رئیس دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: پس از اعلام وزیر راه مبنی بر افزایش 100 درصدی قیمت بلیت اتوبوس، افزایش قیمت مصوب نشد و بیش از این مبلغ افزایش یافته است. که جایز نیست و در صورت تخلف از این مقدار، متخلف ضبط می شود.

داریوش باقرجوان در گفت وگو با اخبار ایران من، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش 125 درصدی بلیت اتوبوس های اربعین، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و همان افزایشی که ستاد اربعین اعلام کرده باید از مسافران گرفته شود. در ابتدا باید 75 درصد افزایش داشته باشد اما پس از اعلام وزارت راه مبنی بر افزایش 100 درصدی قیمت بلیت اتوبوس، دیگر افزایش قیمت پذیرفته نمی شود و مبلغ بالاتر از حد مجاز نیست و اگر این مبلغ را تخلف کند، متخلف ضبط می شود.

وی همچنین با بیان اینکه تصمیم افزایش قیمت به دلیل خالی بودن اتوبوس ها گرفته شده است، گفت: رفت و آمد زائران یک طرفه بوده و در حال حاضر کشتی های مسافربری عازم ایران به عراق متوقف شده است. از شنبه هفته جاری، زائران در حال بازگشت به کشور هستند و بر اساس اعلام پایتخت اربعین، کشتی های رفت و برگشت مجددا خالی برای بازگرداندن زائرانی که هر روز وارد کشور می شوند، اعزام می شوند.

مدیرکل دفتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین توضیح داد: زائرانی که وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شوند در صورتی که متقاضی حمل و نقل عمومی هستند، درخواست دهند و بر اساس تعداد درخواست پاسخ داده می شود. . بخشی از استحکام این کشتی ها در لبه مرز است تا بتوانند به سرعت زائران را به شهرهای خود بیاورند و مشکل کمبودی نداشته باشند.

باقرجوان درباره برخورد زائران با درختان عجیب گفت: دوستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای.
آنها در مناطق پرواز مسافر برای پروازهای خروجی و برگشت در سراسر مرزها و
مسافران نه تنها می توانند از افزایش قیمت های خارجی صحبت کنند، بلکه می توانند از گلایه ها و ایراداتی که در حوزه حمل و نقل وجود دارد نیز صحبت کنند. همچنین شماره تلفن صوتی 141 برای تماس زائران با تیم راهداری در دسترس است.

وی ادامه داد: این تلفن گویا پیشنهادات، انتقادات و شکایات را دریافت می کند و جزئیات سفر و مسافر ثبت می شود و شماره پیگیری به مسافران داده می شود. هر افزایشی از زائران دریافت می‌شود، ابتدا شرکت حمل‌کننده باید وجه زائران را مسترد کند و مجوز زائران را بگیرد و در کنار آن محدودیت‌ها و حمل‌ونقل نیز برای شرکت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روز گذشته ورود زائران به کشور را بیشتر از خروج زائران از مرز دانست و گفت: اگر ورود یک بار باشد که نسبت به قبل افزایش یافته است. روز ، ممکن است در مقاطعی کمبود اتوبوس وجود داشته باشد برای سفرهای خارج از کشور از مجموعه ای از سازمان ها درخواست کمک شده است که هنوز اعلام نشده است اما هر زمان که اعلام کنند از قدرت استفاده می کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا