اخبار استانی

با جذب ۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، تولید خودروهای برقی در همدان آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری اخبار ایران من استان همدان، حسن پیمانی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: پروژه تولید و مونتاژ خودروهای برقی به ۱۰۰ هکتار زمین نیاز دارد که در حال حاضر مجوز ۱۰ هکتار آن دریافت شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان خاطرنشان کرد: ۶ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار ۱۲۷ میلیون دلاری در استان صادر شده که این مهم منجر به اشتغالزایی برای ۳ هزار و ۵۷۸ نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ۱۵ نقطه شهر ایجاد خواهد شد، گفت: تجهیزات آن امروز وارد استان شده و تا نیمه شعبان نیز نصب خواهد شد.

پیمانی با بیان اینکه هدف ما تولید خودروی برقی است نه واردات که پیرو همین موضوع قراردادی با دانشگاه صنعتی برای تربیت نیروهای متخصص منعقد شده است اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آزاد نیز سال آینده رشته‌ای با عنوان این موضوع اضافه می‌کنند تا برای آموزش نیروی انسانی مشکلی نداشته باشیم.

وی اولویت اول این پروژه را تولید خودروهای سواری عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار آمادگی تحویل زمین را دارد و تا پایان امسال به طور قطع طرح اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه برای تولید فلت خودرو در ملایر نیز زمین تحویل داده شده است گفت: کارخانه فرنچ فرایز تویسرکان هم با ۵ میلیون قبل از پایان سال آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به اجرای تولید غذای کودک و مادر با ۷.۶ میلیون دلار در خصوص ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری نیز گفت: در حوزه گردشگری و کشاورزی هر کدام ۱۰ فرصت و در حوزه صنعت و معدن ۱۶ فرصت در سامانه سرمایه‌گذاری خارجی کشور ثبت شده است.

پیمانی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری استان در مجموع مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار بوده که در دو سال اخیر ۱۲۷ میلیون دلار انجام شده و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر نیز در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه قبلا برای دریافت مجوز فرآیندهای زیادی طی می‌شد اما امروز اغلب طی یک هفته صادر می‌شود، یادآور شد: در دادگستری شعبه خاصی برای دستگاه‌هایی که در زمینه درگاه ملی مجوزها فعالیت دارند ایجاد شده تا به تخلفات رسیدگی شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه تعداد شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۳۰۰ مورد بوده که با پاسخ دستگاه مربوطه برخی از شاکیان از شکایت منصرف شده‌اند بیان کرد: تاکنون ۵۹ هزار و ۳۱۷ درخواست در درگاه ملی مجوز ثبت شده است.

وی ادامه داد: ۳۵ هزار و ۳۰۶ مجوز صادر شده و ۲ هزار و ۷۹۸ مورد نیز انصرافی داشتیم، ۶۶۶ مورد در انتظار پاسخ استعلام هستند و ۲ هزار و ۲۴۵ نفر نیز در انتظار تکمیل مدارک قرار دارند.

پیمانی با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۵۳۶ مورد درخواست نیز در این درگاه رد شده است تصریح کرد: باید تمام مجوزهای کاغذی تا پایان سال وارد سامانه درگاه ملی مجوز شوند و شناسه یکتا دریافت کنند.

وی با بیان اینکه از سال آینده تمام مجوزها به صورت الکترونیک صادر خواهد شد، تأکید کرد: مجوزهای کاغذی در حوزه های خدماتی اعتباری نخواهد داشت.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه این موضوع ارتباطی به موضوع مالیات ندارد و همان پروانه‌های کاغذی باید الکترونیک شود گفت: دریافت مالیات بر اساس عملکرد است نه مجوز.

وی در ادامه شغل قالیبافی، خیاطی و دامداری را مجوزهای پرتقاضا در استان عنوان کرد و افزود: شرایط تمدید و توسعه و اصلاح مجوز در درگاه ملی مجوزها ایجاد شده و از ابتدای اسفندماه نیز امکانپذیر است.

پیمانی از جذب ۳.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان خبر داد و در ادامه سهم استان برای نهضت احیا را ۷۱ میلیارد تومان دانست و گفت: ما به عنوان استان اول در کشور برای جذب این اعتبار معرفی شدیم و ۱۳۹ میلیارد تومان طرح آماده نیز داریم.

وی با اشاره به ارزیابی بانک‌های استان نیز عنوان کرد: پایان هر فصل کارنامه عملکردی بانک‌ها به بانک مرکزی ارسال می‌شود و در پرداخت تسهیلات تکلیفی هم ارزیابی صورت می‌گیرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان عنوان کرد: در زمینه تسهیلات ازدواج طی ۹ ماهه امسال ۱۶ هزار نفر ثبت نامی داشتیم که به ۱۴ هزار و ۳۶۹ نفر مبلغ ۲۹۳۳ میلیارد تومان ‌وام پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در تسهیلات فرزندآوری نیز ۱۷ هزار و ۲۰۸ نفر ثبت نامی داشتیم تصریح کرد: به ۱۴ هزار و ۷۶۱ نفر ۸۸۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

پیمانی در ادامه همدان را استان سوم از لحاظ منابع سپرده‌های بانکی عنوان کرد و با انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی استان گفت: ۱۲۳ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کرده‌ایم که بانک ملی با ۵۲ میلیارد تومان بیشترین پرداختی را داشته است.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا