اقتصادی

اشتغال ۳ هزار متخصص در شرکت‌های تاسیس شده توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

حمایت از بازگشت بازرگانان ایرانی به خارج از کشور و اعمال قدرت آنها تأثیر عمیقی در توسعه علمی کشور و همسویی دانش و مهارت این افراد با نیازهای داخلی دارد، به طوری که تا امروز سه هزار کارشناس در شرکت‌هایی که توسط تجار ایرانی در خارج از کشور راه‌اندازی شده‌اند. آنها مشغول هستند

به گزارش اخبار ایران من، علی حسینی معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره استفاده از نیروی انسانی در کشور اظهار داشت: ایرانیان و تجار در سراسر دنیا امکانات فیزیکی و فیزیکی در اختیار آنها قرار می دهند. خدمات معنوی مانند مصاحبه، کمک صدور گواهینامه، اطلاع رسانی به سرمایه گذاران و غیره. این به آنها کمک می کند ایده های خود را سریعتر و مطمئن تر تبدیل کنند.

وی افزود: بسیاری از کارشناسان خارجی ایرانی خواهان راه اندازی شرکت یا راه اندازی در داخل ایران هستند که ابتدا آنها را از فناوری و محیط زیست کشور آگاه می کند و سپس با پارک ها، فضاها و امکانات صنعتی حرفه ای به عنوان پل ارتباطی بین این افراد عمل می کند. آنها را قادر می سازد تا اساس دانش خود را تشکیل دهند.

به گفته حسینی، بسیاری از شرکت ها و مبتکران در فناوری هایی مانند فناوری، فناوری اطلاعات، نانو و بیوتکنولوژی توسعه یافته اند و برخی از این مجموعه ها بسیار بزرگ و پرهزینه هستند.

وی افزود: این شرکت ها توانسته اند برای 3 هزار نیروی متخصص در کشور شغل ایجاد کرده و به کارهای فنی در ایران سرعت ببخشند.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه همکاری با متخصصان ایرانی و بازرگانان خارجی با هدف تبادل دانش، دانش و ایده‌های حرفه‌ای در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری و با مشارکت این معاونت برگزار می‌شود. در دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی، پارک های علم و فناوری، شرکت های حرفه ای و مناطق تعیین شده در حال رشد و نوآوری در این کشور هستند. چند سالی است که با راه اندازی برنامه، شرایط مناسبی برای بهره برداری از توان و توانمندی مردم در این کشور فراهم شده و تا به امروز بیش از 2400 نفر به مراکز علمی و صنعتی این کشور پیوسته و 300 استارت آپ را تشکیل داده اند. و شرکت های آگاه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا