اقتصادی

ایجاد بیش از ۲۰۰ استارت‌آپ داخلی توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

تاکنون بیش از 200 استارت آپ توسط تجار ایرانی در خارج از ایران راه اندازی شده است که زمینه اشتغال 2400 فارغ التحصیل داخلی را فراهم کرده است.

پتانسیل تاجران ایرانی در سایر کشورها جلب شد و بیش از 200 اختراع توسعه یافت

به گزارش اخبار ایران من، برنامه مشارکت با متخصصان ایرانی و سرمایه گذاران خارجی که بستری برای استفاده از تخصص علمی و فنی ایرانیان خارج از حوزه های علمی، فنی و صنعتی در کشور است، نقش اساسی در توسعه این ابتکارات دارد.

مرکز بین المللی تعامل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تدوین این راهبرد به دنبال راهکارهایی در قالب حمایت از پروژه های پژوهشی و فنی از جمله پروژه های پسا دکتری، فرصت های مطالعاتی، استاد مدعو، کارآفرینی کارآفرینی، کار در شرکت ها است. فناوری ارائه آموزش‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برای تسهیل ارتباط مؤثر کارشناسان با حوزه‌های منتخب علم و فناوری ملی است.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، بر این اساس و تحت این سامانه، تا امروز بیش از 2400 بازرگان خارجی ایرانی با مراکز علمی و صنعتی کشور هم پیمان شده و ایران را در روند توسعه علمی و فناوری یاری کرده اند. این برنامه به مشترکین در ارائه خدماتی مانند راه اندازی شرکت های حرفه ای، استخدام متخصصان، مدیریت سیستم، خدمات فنی و غیره کمک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا