اقتصادی

حکایت فروریزش اسکلت فلزی سازه نیمه‌کاره و ربط آن به زلزله تهران

اخیراً تصویری از ریزش فسیل ها به صورت آنلاین منتشر شده است.به گفته محققان ، این قطعه معماری کشور را نشان می دهد و مهندسان برنامه ریزی باید از قدرت خود برای گوش دادن استفاده کنند.

دکتر. فریبرز ناطقی الهی ، عضو دانشکده انستیتوی بین المللی لرزه نگاری و مهندسی زلزله در مصاحبه با اخبار ایران من وی در مورد آزادسازی مشترک سقوط آخرین خانه فلزی در مشهد مقدس گفت: این نقاشی نشان می دهد که خانه در حال ساخت به دلیل وزش باد در استخوان هایش چگونه فرو می ریزد. تردیدی نیست که زیرساخت های کشور به قدری ضعیف است که بدون باد فرو می ریزد و بارها و بارها شاهد آن بوده ایم و من بارها از کمبود زیرساخت ها و پیامدهای زلزله فاجعه بار شکایت کرده ام ، من در تهران تحصیل کردم

وی براساس اعلام برخی مقامات از 20 درصد پتانسیل در تهران گفت: هنگامی که اعلام شد ، 20٪ خسارت به معنای 80٪ خسارت کل است ، اما از طرف دیگر ، در صورت وقوع زلزله در تهران ، حدود 70٪ از ساختمان ها به شدت آسیب می بینند و بقیه کمی آسیب می بینند.

ناتحی الهی تخریب را تخریب کامل ، پیاده شدن از اتوبوس ، بخشی از خانه ، دیوارهای فروریخته ، همه ساختمانهای فروریخته ، دیوارهای شیشه ای و موانع و صفحات فروریخته توصیف کرد.

یکی از اعضای م Instituteسسه بین المللی مهندسی زلزله و لرزه نگاری با اشاره به طراحی ذکر شده ، گفت: ساخت و ساز ، بدون شک همان اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: “به طور معمول ، در پایداری ساختار آن ، بزرگی زمین لرزه یا باد مربوطه پس از چند روز تا چند هفته برابر با اندازه کار محاسبه می شود ، که معمولاً تا زمانی که باد نداشته باشد ، طول می کشد ، چنین مقداری توسط تولید کنندگان وجود دارد ؛ زیرا این کار دشوار است و معمولاً ارزان نیست.

ناطقی الهی ادامه داد: توصیه من به مهندسان جوان این است که اگر سایت کوچک است ، سعی کنید قبل از شروع هوا آب و هوا را بررسی کنید و اگر ساخت و ساز پیچیده تر است و نصب آن به زمان بیشتری نیاز دارد و احتمال وزش باد شدید دارد ، مطمئناً “باید یک باند باد قوی واقع در یک قاب خالی” ، “مجبور کردن استخوانهای آسیب دیده توسط باد” و “نیروهای دیگری که ممکن است در قاب در هنگام مطالعه استخوان ها ایجاد شود” وجود داشته باشد تا ما شاهد آب و هوا و خطرات آن

این محقق در زمینه معماری ، زلزله و مدیریت بحران گفت: در ایران به محض راه اندازی و نصب ستون ها ، خطوط بدون اتصال قرار می گیرند تا بعداً طبق برنامه شلیک و متصل شوند. برای جلوگیری از سقوط تخته ها ، ما را به پیاده روهای دیگر متصل می کنیم تا در آینده بتوانند به مکان هایی که می خواهند منتقل شوند.

به گفته وی ، این تکنیک به هر دلیلی ، چه باد ، چه نیرو و چه موارد دیگر ، از ریزش چوب به زمین در تشکیل استخوان جلوگیری می کند.

ناطقی الهی همچنین گفت: در این تصویر ستون هایی که در مقابله با زلزله کار بسیار خوبی انجام می دهند ، در برابر باد خوب عمل کردند و آرامش خود را حفظ کردند ، اما ما همیشه باید برای همه مشکلات گروه آماده باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا