اقتصادی

سهم سرمایه‌گذاران خارجی رمزارز از برق غیریارانه‌ای چقدر است؟

مدیرکل دفتر پروژه وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تعداد افراد غیر ایرانی در این پروژه کمتر از نیروهای ایرانی است ، اما طبق اعلام وزارت نیرو حدود 45 درصد از پیمانکاران برق عدم دریافت پشتیبانی ، معادل 140 مگاوات در قسمت برداشت ارز رمزنگاری شده ، با بازرگانان خارجی مرتبط است.

علی رضا هادی در گفت وگو با اخبار ایران من ، در مورد تعداد مجوزهای استخراج معادن در کشور اظهار داشت: صدور گواهینامه های استخراج ارز رمزنگاری شده در قالب اهرم از 28 آبان سال گذشته آغاز شده و تاکنون 1380 گواهینامه برای متقاضیان صادر شده است. ، برق و غیره و تجهیزات لازم را خریداری کنید و سپس ، پس از دریافت پروانه بهره برداری ، می توانید یک پروژه قانونی را شروع کنید. تاکنون هیچ یک از متقاضیان مجوز دریافت نکرده اند.

وی همچنین با اشاره به کشورهای درگیر در عملیات استخراج در ایران خاطرنشان کرد: فقط کسانی که دارای نام ملی (اعم از طبیعی و قانونی) هستند می توانند در سیستم و مطابق با دستورالعمل صدور مجوز استخراج ارز رمزنگاری شده در 19 نوامبر مجوز دریافت کنند. مناسب ، غیر ایرانی همچنین می تواند نهادهای قانونی را تأسیس کند. طبق این طرح ، تعداد صادرکنندگان ایرانی در این صنعت در مقایسه با صادر کنندگان ایران اندک است. با این حال ، طبق گفته وزارت نیرو ، حدود 45٪ از پیمانکاران برق استفاده نشده (با میانگین 9650 روپیه در هر کیلووات ساعت) ، معادل 140 مگاوات در عملیات برداشت ارز رمزنگاری شده ، با بازرگانان خارجی مرتبط هستند.

با مقایسه اندازه جمعیت با میزان برق در کشور ، باید توجه داشت که در تابستان سال جاری که اوج تولید برق است ، متوسط ​​مصرف برق روزانه 53000 مگاوات بوده است.

بیت کوین 7 تا 14 برابر بیشتر از برق تولید می کند

به گفته مدیرکل دفتر امور برنامه ریزی وزارت صمت ، میزان برق تأمین نشده توسط قطعنامه شماره هیئت وزیران تعیین می شود. 58144 / T55637 هجری قمری در تاریخ 13 آگوست 2009 با نرخ صادرات ، که طبق گفته وزارت برق توسط تومانی 965 در کیلووات ساعت و 14 مشابه مقدار برق است. به طور معمول ، کاهش قیمت فنی مانند اتصالات برق و کاهش میزان استفاده در ماه های بیکار نیز توسط وزارت برق مورد استفاده قرار می گیرد که این امر باعث می شود تا قیمت ها در هشت ماه بدون گرم شدن به 480 تومان (بیش از هفت برابر سطح برق) کاهش یابد. همه کاربران ایرانی و غیر ایرانی باید یارانه قابل استرداد دریافت کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان استخراج معادن در سراسر کشور گواهینامه دریافت کرده اند ، گفت: در استانهای خراسان رضوی 251 مورد (18 درصد کل پروانه ها) ، تهران با 148 مورد (11 درصد کل گواهینامه ها) ، زنجان و 109 مورد (8 مورد) ٪ پروانه های کامل) ، آذربایجان شرقی 108 مورد (8٪ کل پروانه ها) آذربایجان غربی 95 مورد (7٪ کل پروانه ها) پروانه تأسیس.

هادی همچنین در مورد انتقاداتی که به سختی دریافت مجوز ساخت بیت کوین وارد شده است اظهار داشت: صدور مجوزهای بدهی رمزنگاری کاملاً به صورت الکترونیکی و طی یک فرآیند معتبر انجام می شود و هیچ محدودیتی و عارضه ای در این زمینه وجود ندارد. دسامبر 2009 تا به امروز ، 1380 گواهینامه اجرای به این سیستم ارسال شده و در حال انجام است.

به گزارش اخبار ایران من ، به دنبال گسترش برق در شهرهای بزرگ ایران در هفته گذشته ، گزارش های موجود در چین برای اخاذی رشوه از ایران منتشر شد و گفته می شود یکی از دلایل رکود در سال جاری افزایش شدید ارز رمزنگاری شده است. و غیرقانونی است. در نتیجه ، در روزهای اخیر ، پرونده هایی علیه معدنچیان غیرقانونی منتشر شده و همچنین اعلام شده است که برای از بین بردن برق ، ارزهای رمزپایه چینی نیز نمایندگی دارند.

در حالی که قطع برق مانند هفته گذشته ادامه پیدا نکرده است ، قطعی برق برای اکثر خرده فروشان حتی زمانی که قسمت هایی از منطقه صنعتی در طول روز قطع می شود. با این حال ، تاکنون هیچ توضیح رضایت بخشی در مورد علت قطع برق ارائه نشده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا