اقتصادی

ضرورت قانون‌گذاری در حوزه استارت آپها

یک محقق در انستیتوی مطالعه و تحقیقات بازرگانی در سندی درباره شرکت های نوپا نوشت: در حقوق ایران ، قانون خاصی که به تمام موضوعات مربوط به شرکت های نوپا پرداخته باشد ، تصویب نشد ؛ بنابراین ، برای ایجاد یک کسب و کار نوپا ، علاوه بر ایجاد منابع لازم برای پرداختن به چالش هایی که آنها با آن روبرو هستند و حمایت از همه افراد درگیر در پروژه و کمک به آنها در بازار ، مهم است که اقدامات لازم برای رفع چالش ها مشاغل نوپا

به گزارش اخبار ایران من ، در بیانیه وحید کریمی آمده است: “مشاغل نوپا (استارت آپ) در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و در نتیجه از طرق مختلف چالش ها و دشواری هایی را ایجاد کرده است.” در حال حاضر موارد حقوقی و موضوعات دیگری وجود دارد که مهمترین آنها قوانینی است که با رشد و توسعه این نوع مشاغل همخوانی دارد. در بسیاری از کشورها قانون خاصی بر این مشاغل حاکم نیست ، اما به روشهای مختلف منعکس شده است ، از جمله تفسیر قوانین حاکم بر این مشاغل در قوانین مربوطه.

قانون حمایت و تنظیم مشاغل نوپا با هدف ایجاد مکانیسم ها و مکانیزم ها ، جمع آوری کمک های مالی ، بودجه ، کسورات و هزینه ها ، ارائه خدمات مشاوره ای ، ارائه اطلاعات لازم ، کمک به سازماندهی الزامات ، ایجاد و تأیید دوره ها و دوره های دیگر ، پشتیبانی شرکت ها ، کمک به تملک بازارهای خارجی ، حمایت از تجارت آزاد ، کمک به جذب ارز خارجی و کمک به از سرگیری تعطیلی یا بازپرداخت.

در سیستم حقوقی ایران ، قانون خاصی تصویب نشده است که کلیه موضوعات مربوط به شرکتهای نوپا را در بر بگیرد. بنابراین ، این قبیل مشاغل ، مانند سایر شرکای تجاری ، باید از قوانین و مقررات حاکم بر تجارت و تجارت و سایر قوانین مانند حاکمیت شرکتی و دستورالعمل های تحت کنترل و وابسته به آنها پیروی کنند. از جمله اخذ مجوز و انطباق با قوانین قابل اجرا .

بنابراین ، برای ایجاد یک کسب و کار نوپا ، علاوه بر ایجاد منابع لازم برای پرداختن به چالش هایی که با آنها روبرو هستند و حمایت از همه کسانی که در این پروژه شرکت دارند و کمک به آنها در فروش ، مهم است که اقدامات لازم برای رفع چالش ها انجام شود مشاغل نوپا بعلاوه ، این نوع مشاغل بر اساس رابطه بین افراد مختلف با علایق مختلف است ، که غالباً نمی دانند که چگونه مدیریت اصلی کسب و کار را انجام دهند و حقوق و تعهدات خود را طبق همه قوانین و آداب و رسوم دارند. از شرایط توافق نامه بی اطلاع هستند و غالباً به دلیل کمبود نیروهای متخصص ، توافقی بین آنها وجود ندارد.

بنابراین ، برای جلوگیری از بروز عوارض قانونی و جلوگیری از تعارض بین سرمایه گذاران و کارآفرینان تازه کار و نهادهای نظارتی و سازمان های آنها ، ایجاد و تصویب مقررات مناسب تجاری مطابق با استانداردهای مشخص شده مهم است. اما بهبودها به تنهایی کافی نیستند ، علاوه بر تنظیم صحیح آنها ، نظارت بر عملکرد این مشاغل برای جلوگیری از سو mis استفاده از فضای ارائه شده بسیار مهم است.

در نتیجه ، روشن است که در قانون ایران اغلب چندین شکاف وجود دارد. این فرصت ها در درجه اول به هم مربوط می شوند ، حقوق تجارت و امنیت لازم است ، به طوری که در این موارد هیچ قانون خاصی وضع نشده است ، مگر در مورد شرکت های اطلاعاتی. در نتیجه ، ایجاد قوانینی مهم است که با آموزش های مشابه در منطقه سازگار باشد.

امتیاز کلیدی:

1- با توجه به رشد سریع شرکت های نوپا و تنوع گسترده بخشهای صنعتی و صنعتی و تأثیر مثبت آنها بر اقتصاد جهانی ، مطالعه پروژه های مختلف حقوقی ، اقتصادی و اقتصادی برای توضیح رشد متنوع این مشاغل مهم است. .

2- ایجاد و تصویب قانون مناسب بر اساس ابتکارات تجاری سودمند متقابل مبتنی بر آموزش سواد آموزی با کشورهای پیشرفته یک عامل مهم و اجتناب ناپذیر است.

3- وضع قوانين و مقررات و راهنمايي آنها با اين نوع رهبري تجاري و تاكيد بر توافقات مرتبط ، حقوق و الزامات تجارت و امنيت مهم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا