اقتصادی

پایان کار شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو

با تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی و تایید مدیرعامل، شورای رقابت از قیمت خودرو معاف شد.

به گزارش اخبار ایران من، پیش از این اعلام شده بود که قیمت خودرو به مرکز مدیریت بازار ارائه شده است، اما اعضای شورای رقابت موضوع را تایید نکردند و تاکید کردند که به آنها ابلاغ قانونی نشده است. اگرچه خودروی جدید در هفته های اخیر در ستاد تنظیم بازار فروخته شد، اما شورای رقابت موافقت نکرد.

این در حالی است که اطلاعیه اخیر حاکی از آن است که شورای رقابت قیمت خودرو را لغو کرده است.

بر اساس بند 63 شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به تصویب مدیر عامل اجرایی رسید، در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و مشاوره دستورالعمل‌های قیمت‌گذاری مطابق با بازار را بر عهده دارد. . مقررات عالی

در نتیجه از این پس شورای رقابت هیچ صلاحیتی برای قیمت خودرو ندارد و ممکن است گلایه شهروندان از قیمت ملک در این شورا شنیده نشود. از این رو شورای رقابت اعلام کرده است که چنانچه شهروندان نسبت به این موضوع شکایت دارند، شکایت خود را از طریق دستگاه های متولی از جمله وزارت صلح، دادگاه های کشور، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و … مطرح کنند. . pa

شایان ذکر است شورای رقابت از 10 سال گذشته درگیر قیمت خودرو بوده است که در سال 1397 با مجوز سران لشکری ​​لغو شد اما پس از مذاکرات در اردیبهشت 1399 به قیمت ها بازگشت اما فعلا. ، مخالفت در رابطه با نحوه عملکرد سازمان به ویژه رویکرد قرعه کشی به فروش مرتبط بود.

شورای رقابت همچنین افزایش قیمت خودرو را متوقف کرده و اعضای شورا تاکید کردند که «شورا نه تنها وظیفه تنظیم مقررات، بلکه اجرای قوانین قیمت‌گذاری و خدمات عادلانه به مشتریان را بر اساس بند ۴۴ دارد». شورای رقابت خاطرنشان می کند: ساخت خودروها به ویژه خودروهای تندرو در ایران که صادر و جمع آوری نمی شوند کاملاً نظارتی است و دارای دو خودروساز بزرگ با دارایی های قابل توجه است و در صورت عدم مداخله شورا این امر بدیهی است. آیا آنها ماشین را به مصرف کنندگان می فروشند؟”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا