علمی

این باورهای غلط درباره ویتامین‌ها را فراموش کنید

یادداشت:

کمبود ویتامین از اوایل دهه 1900 دیده نشده است. به همین دلیل امروزه بعید است کسی دچار کمبود ویتامین یا اصطلاحاً کمبود ویتامین شود و باید قرص های ویتامین بخورد. جالب است بدانید که بیشتر غذاهای بسته بندی شده حاوی ویتامین های زیادی هستند. ماریان نیوزر ، متخصص پیشگیری از سرطان در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون در سیاتل می گوید: “مولتی ویتامین ها می توانند دو نوع ویتامین تأمین کنند ، اما گیاهان علاوه بر این دو ویتامین حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و ویتامین های مفید دیگر هستند.” توجه داشته باشید که قرص های مولتی ویتامین نیز به دلیل ساختار شیمیایی دارو می توانند برای بدن مضر باشند.

1. مولتی ویتامین ها را نمی توان با سو mal تغذیه جایگزین کرد: مطالعات متعدد نشان می دهد که مولتی ویتامین ها از بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری های قلبی و سکته مغزی پیشگیری نمی کنند. دکتر می گوید: “حتی زنانی که غذاهای ناسالم می خورند تحت تأثیر مولتی ویتامین ها قرار نگرفته اند.” نیوزر

۲. ویتامین C با آنفلوآنزا مقابله نمی کند: لینوس پائولینگ در دهه 1970 جایزه نوبل را از آن خود کرد. زیرا او به فکر اهمیت ویتامین C در جلوگیری از سرماخوردگی افتاد. امروزه داروخانه ها حاوی قرص و داروهای حاوی ویتامین C هستند. در سال 2013 ، محققان دریافتند که ویتامین C بر آنفلوآنزا تأثیر نمی گذارد ، براساس نتایج مطالعه ای که دهه ها پیش روی بیش از 11000 نفر انجام شد ، به استثنای دوندگان ماراتن ، اسکی بازان و ورزشکاران این رشته. ‘اب. غذاهای مقوی می توانند به درمان سرماخوردگی کمک کنند. اما مصرف ویتامین C به تنهایی کمکی نخواهد کرد.

3. قرص های ویتامین مانع بیماری های قلبی نمی شوند: محققان امیدوارند که ویتامین های آنتی اکسیدان مانند C ، E و بتاکاروتن بتوانند با ایجاد دستگاه گوارش ، اختلالات دستگاه گوارش را کاهش دهند. اما برخلاف تصور عمومی ، ویتامین های گروه B از این نظر به خوبی عمل می کنند. فولات ، B6 و B12 در تجزیه اسید آمینه هموسیستئین و همچنین مقدار هموسیستئین که منجر به بیماری قلبی می شود ، نقش داشته اند. ویتامین E همچنین ما را ناامید کرد و بررسی هفت آزمایش ویتامین E تایید کرد که خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش نمی دهد.

4- ویتامین ها در برابر سرطان محافظت نمی کنند: محققان نشان داده اند که مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد می توانند به سلول های DNA آسیب برسانند و خطر سرطان را افزایش دهند. آنها همچنین می دانند که آنتی اکسیدان ها می توانند آزادانه جذب شوند و از لحاظ تئوری خطر را کاهش می دهند. مطالعه ای که در ژورنال انستیتوی ملی سرطان منتشر شد ، نشان داد که 5442 زن به طور تصادفی انتخاب شدند و به مدت 7 سال به طور منظم ویتامین های گروه B را مصرف کردند.

5- ویتامین ها می توانند برای بدن مضر باشند: حتی اگر بدن به آنها نیازی نداشته باشد ، حتی داروهایی که برای درمان بیماری استفاده می شوند می توانند برای سلامتی ما مضر باشند. چرا فکر می کنیم ویتامین ها نمی توانند به بدن آسیب برسانند؟ دیمیتریوس آلبانس ، متخصص بالینی در انستیتوی ملی سرطان گفت: “تحقیقات در مورد قرص های بتاکاروتن آغاز شده است.” برای تعیین اینکه آیا آنتی اکسیدان ها می توانند از سرطان ریه جلوگیری کنند ، محققان نتایج غیرمعمولی را در سرطان ریه و مرگ و میر در میان افراد سیگاری (مردان) یافتند. نتایج به شرح زیر بود؛ مردانی که از مکمل های ویتامین استفاده می کنند ، بیشتر از مردانی که مصرف نمی کنند ، به سرطان مبتلا می شوند.

6. باور نادرست: زنان باردار باید از مکمل های ویتامین استفاده کنند: زنانی که به اندازه کافی ویتامین B دریافت می کنند خطر آسیب نخاعی کودک خود را کاهش می دهند. به دلیل شروع سریع مننژیت ، زنان قبل از اقدام به بارداری باید از مکمل های ویتامین B استفاده کنند. این ویتامین ها را می توانید از طریق غذاهای گیاهی نیز دریافت کنید. ویتامین های گروه B به بدن کمک می کنند اسید فولیک (آهن) بیشتری جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا