علمی

ضروری‌ترین مواد مغذی برای افراد کهنسال

به گزارش شفاف، با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری های مختلف در انسان افزایش می یابد. بنابراین، داشتن رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی و ویتامین برای سالمندان ضروری است. مطالعات متعدد نشان می دهد که افراد در سنین بالا در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به چندین بیماری هستند.

در این مقاله به برخی از مهم ترین غذاهایی که افراد در دوران سالمندی به آن نیاز دارند، می پردازیم:

1-کلسیم:

متأسفانه با افزایش سن، افراد مسن بیشتر از دریافت کلسیم از دست می دهند. در نتیجه، افراد مسن بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند. این امر به ویژه در مورد زنان یائسه صادق است. کلسیم به ماهیچه ها، اعصاب، سلول ها و عروق خونی کمک می کند تا به درستی کار کنند.

2- ویتامین B12:

این ویتامین به طور مستقیم در تولید خون و رگ های خونی نقش دارد. انسان می تواند این ویتامین را از محصولات حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و شیر دریافت کند. گیاهخواران گیاهخوار بیشتر در معرض خطر کمبود ویتامین B12 هستند.

3- ویتامین D:

این ویتامین برای جذب کلسیم ضروری است. بنابراین افراد باید برای پیشگیری از پوکی استخوان به مصرف ویتامین D توجه زیادی داشته باشند. همچنین بر عملکرد صحیح سیستم ایمنی، سیستم عصبی و ماهیچه ها تأثیر می گذارد.

4- ویتامین B6:

بدن از این ویتامین برای مبارزه با میکروب ها و تولید انرژی استفاده می کند. ویتامین B6 همچنین به رشد مغز کودک کمک می کند. با افزایش سن، نیاز بدن به این ویتامین افزایش می یابد. مطالعات نشان داده است که بزرگسالان با سطوح بالای ویتامین B6 مغز سالمی دارند.

5- منزیم
6 – پروبیوتیک ها
7- اسیدهای چرب امگا 3
8- روی
9 – سلنیوم
10 – پتاسیم
11 – فولات
12 – علامت
13 – مولتی ویتامین

افراد مسن باید رژیم غذایی سالم و متنوعی داشته باشند. متاسفانه با افزایش سن میزان جذب مواد مغذی در دستگاه گوارش کاهش می یابد. به همین دلیل توجه به مقدار غذایی که افراد مسن می خورند بسیار مهم است. برای این افراد خوب است که آزمایش کاهش وزن سالانه انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا