علمی

علائم مزمن کووید ۱۹ در زنان شایع‌تر است

یک مطالعه جدید نشان می دهد که حدود 40٪ از افراد مبتلا به Covid-19 تا 12 هفته یا بیشتر علائم مداوم دارند.

به گزارش اخبار ایران من ، یک متخصص انگلیسی هشدار داده است که اقلیتی از مبتلایان ممکن است سالها از این بیماری رنج ببرند.

به گفته متخصصان کالج امپریال لندن ، علائم مداوم کووید 19 بیشتر در زنان دیده می شود و خطر بیشتر است.

به عنوان بخشی از مطالعه کالج امپریال در Ryacto-2 ، از 508707 نفر در انگلیس س wereال شد که آیا در طول بیماری همه گیر Covidia19 دارند یا خیر. داوطلبان همچنین به س questionsالات مربوط به طول 29 سیگنال مختلف مربوط به Covid پاسخ دادند.

نتایج نشان داد که از ابتدای شیوع در فوریه 2021 ، 76155 نفر مبتلا به بیماری کووید شناخته شده بودند. از این تعداد ، 28713 نفر یا 7/37 درصد ، یکی از علائم را به مدت 12 هفته یا بیشتر داشتند. در مقایسه با جمعیت انگلیس پیش بینی می شود این رقم دو میلیون نفر باشد. از 11241 شرکت کننده در مطالعه ، یا 14.8٪ ، در آن زمان حداقل سه علامت داشتند.

برخی از این علائم شامل خستگی ، درد ، بی قراری ، بی خوابی و درد قفسه سینه است.

هلن وارد ، استاد بهداشت در کالج امپریال که نظارت بر این مطالعه را برعهده داشت ، گفت: “ما نمی دانیم این بیماری چه مدت دوام خواهد داشت ، با این حال ، برای برخی از افراد ، من فکر می کنم تعداد معدودی که ممکن است خردسال باشند می توانند سالها زندگی کنند.

پروفسور پل الیوت ، مدیر پروژه Ryact ، همچنین گفت که برخی از افراد ممکن است عواقب طولانی مدت داشته باشند. اما آنچه که ما نمی دانیم تعداد این افراد است.

وی افزود: “بدون شک افرادی هستند که اندام های آنها آسیب دیده و آسیب دیده است.” عوارض این بیماری مانند فیبروز ریوی در آنها باقی خواهد ماند.

با این حال ، پروفسور الیوت گفت که بیشتر افراد طی 4 تا 12 هفته بهتر می شوند. ‌

نتایج این مطالعه نشان می دهد که چاقی ، استعمال دخانیات یا استعمال سیگار الکترونیکی ، بستری شدن در بیمارستان یا عدم بستری شدن در بیمارستان همه در افزایش خطر ابتلا به بیماری مزمن نقش دارند ، در حالی که آسیایی ها ممکن است در طولانی مدت مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: “ما هنوز چیزهای زیادی برای درک عوارض طولانی مدت و دلیل تأثیر آنها بر بدن پس از شروع بیماری داریم.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا