ایران کسب و کاربین الملل

صفر تا صد مراحل واردات از چین

قدم اول برای واردات کالا از چین، آشنایی با این کشور به صورت کلی و دقیق است که در مقاله به آن اشاره شد.‌

برای اطلاع کامل از شرایط واردات کالا از چین، داشتن اطلاعات زیر ضروری است:

شرایط واردات کالا از چین

  • شهرهای بزرگ و مهم چین برای تجارت
  • مهمترین کالاهای وارداتی از چین به ایران
  • مراحل واردات کالا از چین به ایران

با داشتن اطلاعات کامل از این ۳ مورد، با اطلاعات بهتری می‌توانید وارد فرآیند واردات کالا از چین شوید و سودآوری بیشتر نتیجه این دانش و آگاهی دقیق از شرایط واردات کالا از چین به ایران است.

برای واردات از چین باید یک سری اصول به دقت ارزیابی شود. مرحله اولی که باید انتخاب کنید نوع کشور تولید کننده است. نوع کشور تولید کننده و همینطور انتخاب شرکت بازرگانی. در واقع کیفیت و قیمت کالا بخش مهمی از اورجینال بودن قطعات را مشخص می کند. در واقع شما متناسب با نوع سرور و کشور تولید کننده می بایست در بین شرکت های تولید کننده انتخاب کنید.

آیا همه برای واردات از چین نیاز به کمک دارند؟

قطعاً! کسانی که برای اولین بار پروسه واردات کالا از چین را انتخاب کرده اند نیاز به مشاوره دارند. اینطور که مشخص است که این رویکرد سبب می شود که واردات کالا به بهترین نحو انجام شود. برخی از  کالاها پتانسیل واردات ندارند این موضوع سبب می شود که کار با مشکل روبرو شود.

 

تکلیف کالاهای ممنوعه چیست؟

خیر! کالای قاچاق به طور کلی در گمرک با مشکل روبرو هستند. این موضوع سبب می شود که بسیاری از افراد ندانند که کالای انتخابی قاچاق است و اقدام به خرید کنند. در نهایت هزینه شان سوخت می شود. مشاور در این زمینه می تواند کالاهای غیر مجاز را به شما معرفی کند.

سیر و روند واردات از چین به ایران

سه مرحله اولیه برای واردات کالا از کشور چین را در این بخش بررسی کرده ایم:

·         قدم اول (بررسی نیاز بازار)

در مرحله اول از واردات کالا از چین نیاز است که نیاز و تقاضای بازار بررسی شود. در واقع می بایست محصول مورد نظر پیدا شود. پیش از اینکه اقدام لازم برای وارد کردن محصول صورت بگیرد، باید بررسی شود که آیا محصول مورد نظر به درد کشور مقصد می خورد یا نه. در واقع گاه محصولی وارد می شود که تقاضایی برای آن وجود ندارد. این موضوع سبب می شود تا همه محصولات روی دست شما بماند.

·         قدم دوم ( شناخت کالای هدف)

در واردات از چین، پس از اینکه کالای هدف مشخص شد، نیاز به جستجو و نگاه به آمارها خواهد بود. دقت کنید که تولیدکننده کالا اهمیت زیادی دارد. یعنی سرمایه شما باید در خصوص کالایی مورد استفاده قرار بگیرد که کیفیت خوبی دارند. پس از شناخت کالا نیاز است که سطح تولید، تولیدکننده را مدنظر قرار دهید.

·         قدم سوم ( شناسایی فروشندگان کالا)

در واردات از چین نیاز است که در انتخاب فروشنده دقت کنید. در واقع باید بهترین فروشنده را انتخاب کنید. فروشنده ای که انتخاب می کنید در حوزه فروش باید شاخص خاص خود را داشته باشد. مثلاً می توانید به سراغ تولیدکنندگان بزرگ چینی بروید. همینطور می توانید از طریق بازارهای عمده فروشی یا شهرک های صنعتی نیز اقدام کنید.

قوانین و شرایط واردات از چین به ایران

ورود کالا به کشور مقصد و همینطور خروج از کشور مبدا، یک سری قوانین مهم به همراه دارد. مخصوص کشور چین که قوانین خاص خود را دارد!

1- در کشور چین موضوعی به اسم کپی رایت یک قانون مهم محسوب می شود. دقت کنید که اگر کالا برند شناخته شده ای باشد و کپی شود، اجازه خروج از گمرک چین را ندارد. این موضوع سبب می شود تا در خرید نوع کالا دقت کنید.

2- کالایی را می توانید از چین خارج کنید که اصل است و دارای نمایندگی معتبر است. در واقع نیاز به بیجک، اظهارنامه و تاییدیه کمپانی تولید کننده خواهد بود. در این صورت می توانید کالای خود را از چین خارج کنید.

3- نکته مهم دیگر که در واردات از چین مدنظر قرار می گیرد این است که پکینگ لیست و اظهارنامه در گمرک خروجی اهمیت زیادی دارد. در واقع نباید مغایرتی نباید در این راستا وجود داشته باشد. در واقع اگر مغایرتی وجود داشته باشد، کالا توقیف می شود. از سوی دیگر اگر کالایی دارای باتری باشد، به هیچ عنوان به صورت هوایی از چین خارج نمی شود.

4- برای واردات از چین نیاز است که کالا دارای مجوزهای لازم از جمله مجوز بهداشت، مجوز سازمان غذا و دارو و … را داشته باشد.

نگاهی به تجارت کشور چین

برای واردات کالا از چین، آشنایی با این کشور از دید تجاری بسیار با اهمیت است، چین دومین اقتصاد بزرگ در جهان است و بزرگترین تولیدکننده انواع کالاها در کره زمین درقرن بیست ویکم است.

چین در شمال شرق آسیا واقع شده است که دارای مساحتی نزدیک به ۱۰ میلیون کیلومتر مربع است و از این لحاظ، بعد از جمهوری فدراسیون روسیه، کانادا و ایالات متحده آمریکا، چهارمین کشور بزرگ جهان از لحاظ وسعت است.

  • جمعیت چین در حال حاضر نزدیک به یک میلیارد و پانصد میلیون نفر است که از این میزان جمعیت، ۸۰۰ میلیون نفر کارگر هستند، تنها هندوستان در جنوب شرقی آسیا از این لحاظ توان رقابت با چین را دارد.
  • چین دارای بزرگترین حجم تجارت خارجی در جهان است، بیشتر از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار صادرات در سال و بیشتر از ۲ هزار میلیارد دلار واردات در سال، با حجم تجارت ۴۵۰۰ میلیارد دلاری و تراز تجاری مثبت ۵۰۰ میلیارد داری، یک ابرقدرت تجاری در سطح جهان است.
  • در حال حاضر چین، تقریبا با تمامی کشورهای جهان دارای روابط قدرتمند تجاری است و شریک اول صادرات و واردات با کشورهای مختلف جهان از جمله ایران است.‌

برای سال‌های آینده، چین دارای اقتصادی قدرتمندتر و تجارت بزرگتری با جهان خواهد بود و با ارائه کردن کالاهای باکیفیت در تنوع بیشتر در سطح جهانی، علاوه بر شریک اول تجاری بودن برای بسیاری از کشورهای جهان، یک شریک راهبردی و استراتژیک تجاری و اقتصادی هم  برای این کشور ها، محسوب خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا