ایران کسب و کارعلمی

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود و چه مزایا و عوارضی دارد؟

همه چیز درباره لیفتینگ صورت با نخ از هزینه و مزایا تا عوارض لیفت صورت با نخ و مراقبت ها

چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌های پوستی کمابیش تمام افراد اعم از زن و مرد را در سنین بزرگ‌سالی درگیر خود می‌کنند. این‌گونه تغییرات همواره ذهن افراد مختلف را مشغول می‌کند و باعث می‌شود فرد راه‌های گوناگونی را برای مقابله با آن‌ها امتحان کند. چراکه خطوط ریز و عمیق و همچنین افتادگی‌های پوست در نواحی مختلف صورت نه‌تنها چهره را پیرتر نشان می‌دهد، بلکه باعث می‌شود صورت فرد خسته و بی‌رمق به نظر برسد.

تا چند سال اخیر، جراحی لیفت صورت تنها راه رهایی از مشکلات پوستی و مقابله با آن‌ها بود. اما امروزه راه‌حل‌های متعددی به وجود آمدند که می‌توانند با عوارض جانبی کمتری، شادابی و جوانی را به چهره شما برگردانند. لیفتینگ صورت با نخ یکی از راهکارهای موثر و کم‌تهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که بدون نیاز به جراحی، پوست را چندین درجه جوان‌تر کرده و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. در این مقاله به بررسی لیفت صورت با نخ می‌پردازیم و هر آنچه را که لازم است در مورد این روش موثر بدانید، شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

لیفت صورت با نخ چیست و چگونه انجام میشود؟

لیفتینگ صورت با نخ یک روش کم‌تهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت باشد. در این روش پوست با کمک نخ به سمت بالا کشیده می‌شود و سپس با محکم کردن نخ‌ها در جای مناسب، پوست سفت شده و ظاهر آن بهبود می‌یابد. به‌عبارت دیگر، در این روش از مواد بخیه‌ای درجه یک پزشکی برای بخیه زدن پوست و بالا نگه داشتن آن استفاده می‌شود.

لیفت صورت با نخ از سال ۱۹۹۰ وجود داشته است، اما نوآوری در مواد مورداستفاده برای لیفت صورت در سال‌های اخیر، محبوبیت این روش زیبایی را بیش از پیش کرده است. در این روش از بخیه‌های ظریف موقت یا دائمی برای از بین بردن افتادگی‌های صورت استفاده می‌شود. در واقع جراح با دوختن قسمت‌های آویزان صورت، پوست را کمی به عقب می‌کشد و بدین ترتیب به از بین بردن آثار پیری کمک می‌کند. لیفتینگ صورت با نخ در طی ۴۵ دقیقه قابل‌انجام است و بعد از اتمام آن می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهید. لیفت صورت از نظر نوع نخ مورداستفاده می‌تواند به سه دسته تقسیم شود. انواع لیفت با نخ عبارت‌اند از:

لیفت با نخ جذبی

این نوع لیفت با نخ‌هایی که از یک ماه زیست‌سازگار به نام PDO ساخته شده‌اند، تشکیل می‌شوند. نخ‌های جذبی به‌طور مخصوص برای جذب ایمن توسط بدن طراحی شده‌اند. این نوع از نخ‌ها معمولا حدود ۴ تا ۶ ماه در محل بخیه‌زده‌شده باقی می‌مانند، سپس به‌آرامی جذب بدن می‌شوند. البته نتیجه لیفت به دلیل تحریک کلاژن‌سازی، تا مدت‌ها بعد از جذب شدن نخ باقی می‌ماند. لیفت صورت با نخ جذبی تقریبا آسان و سریع است. ابتدا پزشک ناحیه تحت‌درمان را بی‌حس کرده و سپس با استفاده از یک سوزن نازک نخ را زیر پوست بخیه می‌زند. کل این فرایند ممکن است ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول بکشد.

لیفت با نخ غیرقابل جذب

بعضی از نخ‌های مورداستفاده در لیفتینگ صورت با نخ از طلا یا سایر فیبرهای سنتتیک ساخته می‌شوند. این دسته از نخ‌ها به هیچ عنوان جذب بدن نمی‌شوند و همواره زیر پوست باقی می‌مانند. البته نخ‌های غیرقابل جذب بیش از هرچیز کاربرد درمانی دارند و برای لیفت‌های بسیار قوی استفاده می‌شوند. این‌گونه نخ‌ها به‌جای تحریک کلاژن، روی لیفت و کشیدن پوست متمرکز هستند.

لیفت با نخ ترکیبی

روش دیگر لیفت صورت استفاده از نخ‌های جذبی و غیرقابل‌جذب به‌طور همزمان است. در این روش نخ‌های قابل‌جذب بعد از مدتی از بین می‌روند، اما نخ‌های غیرقابل‌جذب به‌صورت تکه‌های بسیار ریز و غیرقابل‌مشاهده در زیر پوست باقی می‌مانند.

کاربرد های لیفت صورت با نخ

در این روش از جوانسازی پوست با استفاده از نخ های بخیه موقت و یا جذبی به لیفت صورت می پردازند که در این فرآیند پوست صورت، توسط این نخ های بخیه کشیده و بالا برده می شود. به عبارتی میتوان گفت کاربر های لیفت صورت با نخ شامل موارد زیر است:

  • لیفت و سفت شدن پوست
  • تحریک پوست و کلاژن سازی

لیفت و سفت شدن پوست

در این روش غیر تهاجمی بر خلاف جراحی لیفت صورت، جراح پوست و چربی اضافه را برش نمی دهد، بلکه آن را توسط نخ به سمت بالا می کشد و لیفت می کند. که این امر سبب جمع و سفت شدن پوست افتاده صورت  و در نهایت جوانسازی و زیبایی صورت می شود.

تحریک پوست و کلاژن سازی

کلاژن ها در واقع همان رشته های پروتئینی در عمق پوست انسان می باشد  که وظیفه ترمیم زخم‌ها و شادابیت پوست را عهده دار است. این روش سبب می شود پوست تحریک شود و شروع به کلاژن سازی کند که هر چقدر میزان تولبد کلاژن در پوست افزایش پیدا کند، پوست زیبا تر و جوان تر می شود.

مزایا لیفت صورت با نخ

این روش در نواحی مختلف صورت انجام می شود که لیفت نخ در قسمت  میانی و انتهایی صورت از جمله غبغب و گردن بالاترین میزان جوابگویی را دارد. همچنین علاوه بر لیفت صورت، لیفت پیشانی و ابرو باعث ایجاد پوستی صاف و ابروهای قوس می شود. انجام لیفت صورت با نخ روشی غیر تهاجمی است که در آن بجای استفاده از دارو بیهوشی از بی حس کننده های موضعی استفائه می شود. که این امر سبب شده است این روش محبوبیت بالایی در میان دیگر روش های لیفت پیدا کند. همچنین از دیگر مزایای لیفت صورت با استفاده از نخ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم داشتن عوارض بعد از دارو بیهوشی (به دلیل استفاده از بی حس کننده به جای داروی بیهوشی)
  • برخورداری از هزینه های کمتر نسبت به روش جراحی
  • داشتن دوران نقاهت و ریکاوری کوتاه مدت
  • دارا بودن زمان کوتاه برای لیفت صورت
  • استفاده از بی حس کننده های موضعی
  • داشتن نتیجه طبیعی و اثر بخش
  • روش کم تهاجم و غیر جراحی

معایب و عوارض لیفت صورت با نخ

این روش علاوه بر داشتن مزایای زیاد دارای معایب و عوارضی نیز است که در ادام به آن اشاره می کنیم:

  • عدم مناسب بودن این روش برای افرادی که پوستشان دارای افتادگی بیش از حد و چین چروک های زیاد است
  • لیفت با نخ بر خلاف جراحی لیفت صرفا می تواند سبب جمع شدن پوست افتاده شود نه حذف پوست های اضافه
  • این روش ممکن است با عوارضی همچون قرمزی، تورم و کبودی ناشی از تزریق همراه باشد (این عوارض طبیعی است و جای نگرانی ندارد)

لیفت با نخ چقدر دوام دارد؟

اکثر مردم بلافاصله پس از دریافت درمان لیفت نخ متوجه نتایج فوری جزئی خواهند شد. با بهبودی در ناحیه استفاده از نخ، کلاژن های جدید در مناطق تحت درمان شکل می گیرند و تفاوت بارزتری را ایجاد می کنند. نتایج این درمان در مقایسه با سایر گزینه های جوان سازی صورت مانند جراحی پلاستیک کشیدگی صورت و لیفت دایمی بافت پوستی که درمان های طولانی مدت است، موقت می باشد و بسته به نیازهای سن افراد لازم است هر ۶ تا ۱۲ ماه درمان های مراقبت از پوست را دریافت کنید. مهم است که به یاد داشت که هدف استفاده از نخ لیفت، تولید کلاژن در یک دوره طولانی است.

چه کسانی نمیتوانند از لیفت صورت با نخ استفاده کنند؟

کاندیدای ایده‌آل برای انجام لیفتینگ صورت با نخ معمولا افرادی هستند که در اواخر دهه ۳۰ تا اوایل دهه ۵۰ زندگی خود قرار دارند. کسانی که به‌طور کلی از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و علائم پیری صورتشان تازه نمایان شده است، می‌توانند بهترین نتیجه را از لیفت صورت با نخ داشته باشند.

از طرفی کسانی که دچار شرایط خاص پزشکی هستند، ممکن است نتوانند لیفت صورت انجام دهند. چراکه انجام این عمل زیبایی می‌تواند تهدیدی برای امنیت آن‌ها به حساب آید. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به لیفت صورت با نخ با پزشک مشورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا