ایران کسب و کارعمومی

کابین دوش شیشه ای اتاق خواب

معرفی کابین دوش اتاق خواب | حمام مستر شیشه ای

انسان‌ها با هر فرهنگی و در هر جای کره زمین که زندگی کنند، باز هم همگی به دنبال زیبایی محیط زندگی خودشان هستند. امروزه زیباسازی خانه‌ها از سالن پذیرایی و نشیمن فراتر رفته و حتی به آشپزخانه، بالکن، حمام و سرویس بهداشتی نیز رسیده است. در زمان‌های مختلف انسان‌ها از متریال‌ها و المان‌های متفاوتی برای زیباسازی محیط زندگیشان استفاده کرده‌اند. چند سالی است شیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین مواد برای این فضاسازی‌ها مورد توجه قرار گرفته است. با شرکت شیشه ساختمانی زیما همراه باشید تا درباره مزایا و نحوه اجرای کابین دوش اتاق خواب بیشتر بدانید.

اتاق مستر بزرگترین اتاق خانه‌های مسکونی است که به عنوان اتاق خواب والدین کاربرد دارد و به نوبه‌ای متفاوت با سایر بخش‌های خانه‌های مسکونی طراحی می‌شود. اتاق مستر علاوه بر ابعاد بزرگ، دارای خصوصیاتی می‌باشد. یکی از خصوصیات بارز اتاق مستر این است که این اتاق معمولاً دارای سرویس بهداشتی و حمام جداگانه می‌باشد. امروزه بسیاری از طراحان در خانه‌های بزرگ برای ایجاد تنوع و کاربردی‌تر کردن اتاق مستر به جای حمام معمولی، یک حمام شیشه ای در نظر می‌گیرند که ابعاد نسبتاً بزرگی داشته و دارای دکوری متفاوت است.

این ایده که با عنوان‌های «کابین دوش اتاق خواب»، «حمام مستر شیشه ای»، «دوش مستر» و «مستر شیشه ای» شناخته می‌شود، به شما در داشتن یک اتاق خواب مستر متفاوت و زیبا کمک می‌کند. می‌توان با استفاده از سندبلاست، طرح‌های مختلف مات کننده (مات کامل، راه مات، نیمه مات یا هر طرح دیگری) را بر روی شیشه کابین دوش اتاق خواب اجرا کرد تا فضای داخل حمام به وضوح قابل مشاهده نباشد. این طرح‌های مختلف می‌توانند با دکوراسیون داخل خانه شما هماهنگ باشند و آن را تکمیل و جذاب کنند.

حمام مستر شیشه ای به دلیل زیبایی و تنوع فراوان مورد توجه طراحان امروزی قرار گرفته است؛ زیرا شیشه ـ چه به صورت شفاف باشد و چه با طرح‌های مختلف مات شده باشد ـ سبب می‌شود که ابعاد اتاق در نظر بزرگتر دیده شود. ضمناً تمیز کردن شیشه نسبت به سطوح دیگر بسیار راحت‌تر بوده و تنها با استفاده از یک دستمال نم‌دار می‌توان این کار را انجام داد. همچنین، حمام مستر شیشه ای از جنس شیشه سکوریت 6 یا 10 میل بوده و در برابر ضربه، تغییرات دمایی محیط و حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد.

امروزه حمام مستر از بخش‌های مهم خانه‌های مسکونی محسوب می‌شود. معمولاً در طراحی این بخش از روشویی‌های کابینت‌دار مدرن، وان و جکوزی، دوش‌های توکار، سونا و رختکن‌های توکار و زیبا استفاده می‌شود. مستر شیشه ای جایی است که پس از یک روز فشار کاری یا روحی می‌توانید آرامش از دست رفته خود را درآن به دست آورید. پس در طراحی منحصر به فرد آن دریغ نکنید. حتی اگر فضای حمام شما کوچک باشد، می‌توانید با استفاده از یک پارتیشن شیشه ای حمام یا کابین دوش شیشه ای زیبا و جذاب از دکوراسیون و فضای ایجاد شده خود کمال لذت را ببرید.

با استفاده از اتاق دوش نیز می‌توان فضایی را برای دوش گرفتن در داخل اتاق خواب ایجاد کرد. در صورتی که از اتاق دوش به عنوان کابین دوش اتاق خواب استفاده گردد، باید حتماً از زیردوشی، وان یا جکوزی استفاده گردد. ضمناً در این صورت امکان استفاده از روشویی، توالت فرنگی و … وجود ندارد.

ساخت کابین دوش | کابین دوش

مکان نصب حمام مستر شیشه ای

مکان نصب حمام مستر شیشه ای باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

1 ـ کف این مکان باید کاملاً عایق‌کاری شده باشد.

2 ـ این مکان باید حداقل در یک وجه دارای دیوار کاشی‌کاری شده باشد.

3 ـ این مکان نباید آفتاب‌خور یا مشرف به دید بیرون ساختمان باشد.

4 ـ بهتر است کف این مکان نسبت به کف اتاق خواب حداقل 5 سانتیمتر بالاتر و دارای یک لبه سنگی یا سرامیکی به ارتفاع حداقل 5 سانتیمتر باشد.

5 ـ این مکان باید مانند یک حمام معمولی دارای لوله‌کشی فاضلاب دارای سیفون، کفشور دارای سیفون، لوله‌کشی آب سرد و گرم و … با تمام شرایط لازم باشد. افرادی که قصد دارند برای کابین دوش اتاق خواب یا حمام مستر شیشه ای خود از روشویی و توالت فرنگی هم استفاده کنند، باید لوله‌کشی‌های فاضلاب و آب سرد و گرم روشویی و توالت فرنگی را نیز به صورت جداگانه در نظر بگیرند.

در صورتی که بخواهید از اتاق دوش به عنوان کابین دوش اتاق خواب استفاده کنید، تنها باید محل نصب اتاق دوش آفتاب‌خور یا مشرف به دید بیرون ساختمان نباشد و مجهز به لوله‌کشی فاضلاب دارای سیفون، کفشور دارای سیفون، لوله‌کشی آب سرد و گرم مجهز باشد. بنابراین، قبل از سفارش حمام مستر شیشه ای باید تمام شرایط فوق را برای مکان نصب آن ایجاد کرده و سپس، اقدام به انتخاب و سفارش این محصول بکنید.

مدل‌های حمام مستر شیشه ای

در شرکت آبشار کابین حمام مستر شیشه ای با توجه به شرایط، سلیقه و بودجه شما به دو صورت فریم دار و فریم لس طراحی، تولید و اجرا می‌شود. هر کدام از این مدل‌ها مزایا و معایب خود را دارند و می‌توانند برای فضا شما مناسب باشند. در تمامی محصولات شرکت آبشار کابین از شیشه سکوریت سوپر کلیر کارخانه جام ایمنی قزوین استفاده می‌گردد که یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین شیشه‌های سکوریت تولید شده در ایران است.

در کابین دوش اتاق خواب مدل فریم دار از شیشه سکوریت 6 میل استفاده می‌گردد. این مدل از مستر شیشه ای دارای یک فریم (قاب) از جنس بیلت نو آلومینیوم خالص با ضخامت 2/2 میلیمتر و تولید کارخانه اراک می‌باشد که به استحکام کابین دوش بسیار کمک می‌کند. درب این مدل از حمام مستر شیشه ای معمولاً به صورت ریلی اجرا می‌گردد و دارای آب‌بندی 100% است. درب کشویی هیچ فضایی را برای باز و بسته شدن اشغال نمی‌کند و به همین دلیل بسیار مورد استقبال است.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام انتخاب یک حمام مستر شیشه ای، اطمینان از کیفیت بالای فریم و یراق آلات است؛ چرا که در تماس دائمی با رطوبت قرار دارند و باید کاملاً ضد آب و ضد زنگ باشند. فریم مصرفی توسط دستگاه‌های ایتالیایی در رنگ‌های متنوع (سفید، نقره‌ای براق و مات، طلایی براق، زیتونی براق و مشکی مات) آنادایز می‌شود.

شیشه سکوریت مصرفی می‌تواند ساده، دودی، برنزی و … باشد. همان طور که گفته شد، برای جلوگیری از دیده شدن محیط داخل حمام مستر شیشه ای می‌توان به جای شیشه سکوریت شفاف از شیشه سکوریت ساتینا (مات کامل کارخانه‌ای) استفاده نمود و یا از طریق سندبلاست طرح‌های مختلف و زیبای مات کننده را بر روی آن اجرا کرد. این طرح‌ها با توجه به تنوع فراوانی که دارند، می‌توانند کاملاً با دکوراسیون داخلی خانه شما هماهنگ باشد و آن را تکمیل و جذاب نماید.

کلیه یراق آلات مصرفی در این مدل کاملاً ضد آب و ضد زنگ (از جنس استیل 304 و برنج و پلاستیک فشرده) بوده و در رنگ‌های آبکاری سفید، نقره‌ای، طلایی، زیتونی و مشکی موجود می‌باشند.

کابین دوش اتاق خواب مدل فریم لس بدون هیچ گونه قابی طراحی و تولید می‌شود. به همین دلیل برای ایجاد استحکام کافی در کابین دوش از شیشه سکوریت 10 میل سوپر کلیر و تولید کارخانه جام ایمن قزوین استفاده می‌گردد که به وسیله تعدادی بست و لولا از جنس استیل 304 به دیوار و زمین متصل می‌گردد. درب این مدل از حمام مستر شیشه ای می‌تواند به صورت ریلی یا لولایی اجرا گردد. درب‌های لولایی برای باز و بسته شدن به فضای زیادی نیاز دارند و دارای آب‌بندی ضعیفی هستند و به همین دلیل، معمولاً تنها در مواقعی که عرض درب کابین دوش کم باشد و امکان اجرای درب کشویی وجود نداشته باشد، از این درب‌ها استفاده می‌شود.

در این مدل از کابین دوش اتاق خواب نیز می‌توان از شیشه سکوریت ساده، دودی، برنزی و … به صورت شفاف، ساتینا یا سندبلاست شده استفاده کرد. کلیه یراق آلات مصرفی نیز کاملاً ضد آب و ضد زنگ (از جنس استیل 304) بوده و در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی موجود می‌باشند.

قیمت کابین دوش اتاق خواب

همان طور که گفته شد، این محصول را می‌توان به دو صورت فریم دار و فریم لس با درب ریلی یا لولایی طراحی، تولید و اجرا کرد. شرکت آبشار کابین قادر به تولید انواع حمام مستر شیشه ای در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع می‌باشد. مطمئناً هر یک از این مدل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌ها قیمت خاص خود را دارند. از طرف دیگر متراژ کابین دوش اتاق خواب نیز بر روی قیمت آن تأثیر بسزایی دارد.

بنابراین، نمی‌توان قیمت مشخصی را برای این محصول تعیین کرد. حداقل قیمتی که برای این محصول باید در نظر گرفت، حدود 3 میلیون تومان است. با انتخاب شیشه‌های رنگی، شیشه‌های مات، مدل‌های فریم لس، فریم‌های طلایی یا زیتونی و … یا با افزایش متراژ این قیمت می‌تواند تا حدود 15 میلیون تومان و حتی بیشتر افزایش یابد.

دکمه بازگشت به بالا