اقتصادی

تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت

تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا که به دلیل اختلال در ارتباط فیبرنوری و دستگاه های ایکس ری گمرک جمهوری آذربایجان با کندی مواجه شده بود، به حالت عادی برگشت.

به گزارش اخبار ایران من، علی حسین ذوالقدری – مدیر کل گمرک آستارا – گفت: از دو روز پیش به دلیل اختلال در ارتباط فیبر نوری و دستگاه های ایکس ری گمرک آستارای جمهوری آذربایجان امکان انجام تشریفات گمرکی و پذیرش کامیون ها در طرف مقابل با مشکل مواجه شده بود که با پیگیری‌های گمرک ایران این مشکل از سمت طرف آذربایجانی برطرف شد و در حال حاضر تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در گمرکات مرزی آستارای دو کشور به حالت عادی برگشته و روان است.

این گزارش حاکی است، با توسعه مناسبات تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه حجم تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی از گمرک مرزی آستارا افزایش چشمگیری داشته است که دستگاه‌های متولی تجارت مرزی در تلاش هستند با همکاری و هماهنگی گمرک جمهوری آذربایجان نسبت به ارائه خدمات به کالاهای صادراتی و ترانزیتی در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.

گفتنی است؛ در حال حاضر روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون از گمرک مرزی آستارا تردد می کنند و در فروردین ماه سال‌جاری تردد کامیون ها از گمرک مرزی آستارا ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا