ایران کسب و کاربین الملل

تحصیل در کانادا: چگونگی استفاده از بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی

شرایط کمک هزینه تحصیلی

در نسخه 2020 الی 2021 گزارش سالانه خود، سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا بیان کرد که “حدود 542,000 دانشجو از 3.2 میلیارد دلار بورسیه تحصیلی غیرقابل بازپرداخت کانادا و 576,000 دانشجو از 4.0 میلیارد دلار وام دانشجویی بهره مند شدند”. به جرات می‎ توان گفت کمک های مالی بخش مهمی از بخش آموزش پس از متوسطه در کانادا است.درواقع، کمک های مالی چنان نقش مهمی در آموزش پس از متوسطه ایفا می کند که سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا گزارش سالانه ای را منتشر می کند که جزئیات تلاش ها و نتایج برنامه کمک مالی به دانشجویان کانادا را شرح می دهد.

انواع کمک هزینه تحصیلی کانادا ظاهراً کمک های مالی در کانادا به خوبی توزیع شده است، به این معنا که 10 استان شرکت کننده در منطقه، به استثنای کبک، مناطق شمال غربی و نوناووت، درمجموع حداقل 1.6 میلیون دلار کمک مالی دریافت کردند. یکی از منابعی که در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد، بهره مندی از کمک های مالی مختلف مؤسسات خود در طول تحصیل است. کمک های مالی به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد و به سه دسته تقسیم می شود:

  1. اسکالر شیپ
  2. بورسیه
  3. وام های دانشجویی

افرادی که برای ویزا و اجازه تحصیل در کانادا درخواست می کنند، به عنوان بخشی از درخواست خود، باید توانایی مالی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را اثبات نمایند. این توانمندی شامل متقاضی و اعضای خانواده همراه (در صورت وجود) می شود. اگرچه هزینه زندگی در استان ها و شهرهای مختلف کانادا متفاوت است (قیمت ها در شهرهای بزرگ و بالعکس بالاتر است)، اما میانگین حداقل موردنیاز برای جلب توجه اداره مهاجرت کانادا در نظر گرفته می شود:

اسکالرشیپ در کانادا اسکالرشیپ پول یا کمک هزینه ای است که توسط دانشگاه ها به دانشجویانی که نیاز به کمک مالی دارند، داده می شود. مانند بورسیه ها، به صورت رایگان به دانشجویان تعلق می گیرد و دانشجو مجبور به پرداخت این هزینه ها نیست. معمولاً برای اعطای بورسیه، کمیته بورسیه هر دانشگاه درخواست ها را بررسی می کند. بسیاری از دانشگاه های کانادا بسته به شرایط، به افرادی که توانایی تحصیلی و عملکرد عالی دارند، کمک مالی ارائه می کنند. این نوع کمک ها بورسیه نامیده می شود. اکثر این نوع بورسیه ها از طریق درخواست متقاضی و با تکمیل درخواست کمک مالی ارزیابی می شوند.

با توجه به انواع کمک های مالی و تفاوت هزینه های آنها، دانشجویان علاقه مند باید در انتخاب محل تحصیل خود دقت کافی داشته باشند. همچنین برای کمک مالی که به دانشجویان درخواستی تعلق می گیرد، باید مدارک متفاوتی را در پرونده های درخواستی خود ارائه دهند که برای رشته های تحصیلی در کانادا متفاوت است. به عنوان مثال، از جمله شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی در برخی موارد شامل نمرات می شود و در برخی موارد دیگر شامل دستاوردهای عملی متقاضی می شود. بسته به سیاست های هر دانشگاه یا موسسه، این پول ممکن است برای مواردی مانند خوابگاه، شهریه دانشگاه، غذا، مواد آموزشی و سایر منابع داده شود.

همان طور که از نام آن پیداست، وام نوعی کمک مالی است که گیرنده را ملزم به بازپرداخت وجه طبق شرایط قرارداد وام می کند. اغلب، این قراردادهای وام شامل نرخ بهره و برنامه پرداخت مشخصی است که همه وام گیرندگان باید از آن آگاه باشند تا از انباشت بدهی غیرضروری جلوگیری کنند. می توانند در ابتدای تحصیل مانند دانشجویان کانادایی از وام های دانشجویی استفاده کنند. درنتیجه، این دانشجویان بین المللی وام دریافتی را بر اساس نرخ بهره و زمان بندی مجدد مانند دانشجویان کانادایی پرداخت می کنند. با این حال در اکثر، دانشجویان بین المللی واجد شرایط دریافت وام های ملی و استانی نیستند

و تنها می توانند از موسسات مالی خصوصی و یا بانک وام دریافت کنند که در این شرایط هر یک از این موسسات شرایط و الزامات مخصوص به خود را جهت اعطای وام خواهند داشت. توجه: ممکن است دانشجویان بین المللی به دلیل شرایط واجد شرایط بودن تحمیل شده توسط دولت کانادا در سطح استانی و فدرال، ملزم به دریافت وام خصوصی با بانک ها باشند. کمک های مالی از بانک ممکن است به شکل وام، خط اعتباری یا سایر رسانه ها باشد و همچنین ممکن است با نرخ های بهره ویژه دانشجویان ارائه شود که بازپرداخت را برای دانشجویان بین المللی آسان تر می کند.

آیا من به عنوان یک دانشجوی بین المللی واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی هستم ؟ واجد شرایط بودن برای کمک هزینه تحصیلی کانادا شامل عوامل زیادی است. بااین حال، نمره علمی، موضوع، مدرک و سطح تحصیلی خوب عامل اصلی است. بورسیه های تحصیلی خاص همچنین فعالیت های فوق برنامه، تجربه داوطلبانه و سایر عوامل اضافی را در نظر می گیرند. برای دریافت هرگونه در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید مطمئن شوید که واجد شرایط معیارهای خاص آنها هستید. اگرچه برای هر بورسیه تحصیلی شاریط خاصی وجود دارد اما بیشترین شرایطی که در اغلب بورسیه ها دیده می شود عبارت اند از: برتری تحصیلی: یکی از شرایط متقاضیان بورسیه تحصیلی در نمرات علمی قابل قبول است. اکثر بورسیه ها مبتنی بر شایستگی هستند، به این معنی که حمایت مالی به دانشجویان شایسته ارائه می شود.

مهارت زبان: ازآنجایی که اکثر دانشجویان بین المللی زبان انگلیسی به عنوان زبان اول و مادری آنها نیست، داشتن مهارت های زبانی بهتر یا نمرات مهارت در آزمون هایی مانند، تافل شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا افزایش می دهد. پروژه های فوق برنامه: برخی از بورسیه های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی نیز مشارکت دانش آموزان در فعالیت های داوطلبانه و فوق برنامه را در نظر می گیرند. این اغلب در مورد بورسیه های خاص جریانی، مانند برنامه هایی مانند مددکاری اجتماعی، و غیره دیده می شود. تجربه کاری در این زمینه یک افزودنی است و ازاین رو، به یکی از معیارهای اصلی واجد شرایط بودن تبدیل می شود.

گاهی برای دریافت کمک هزینه تحصیلی کانادا نیاز است از کمک مشاوران و راهنمایان خبره بهره ببرید تا این افراد با استفاده از ترفندهای کمک هزینه تحصیلی کانادا به شما برای دریافت بورسیه و یا وام تحصیلی کمک کنند. همکاران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا قادرند در این مسیر پر پیچ و خم راهنمای شما باشند تا بدون کوچکترین مساله ای در پروسه پذیرش در بتوانید کمک هزینه مالی دانشجویاگر قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، ابتدا با هزینه ­های زندگی دانشجویی و شهریه­‌های کانادا آشنا شوید و بعد از آن، اگر می‌بینید از پس هزینه ‌ها برنمی­‌آیید برای کمک هزینه دانشجویی اقدام کنید. البته قابل ذکر است که انواع کمک هزینه­ دانشجویی در کانادا وجود دارد که در ادامه به آن­‌ها می­‌پردازیم.

میزان شهریه در دانشگاه ­ها و کمک هزینه دانشجویی در کانادا

شهریه در کانادا کمتر از انگلیس، استرالیا و نیوزیلند است. شهریه ممکن است سالانه بسته به شهر یا رشته تحصیلی شما متفاوت باشد. به عنوان مثال دانشگاه‌های کمترین شهریه را دارند، در حالی که گران‌ترین منطقه از نظر هزینه‌ی دانشگاهی است. بورسیه ‌های زیادی (به ویژه برای دانشجویان برتر) برای کمک به شهریه وجود دارد و بیشتر این بورسیه­‌ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و بالاتر است. اما تعدادی بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی وجود دارد که می‌­تواند هزینه تحصیل در کانادا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

  • شهریه دانشجویان کبکی در استان کبک: میانگین شهریه در سال بین 1000 تا 3000 دلار است.
  • شهریه دانشجویان کانادایی: متوسط ​​شهریه بین 4000 تا 7000 دلار در سال است.
  • شهریه دانشجویان بین‌المللی در کانادا: شهریه سالانه بسته به رشته مورد نظر بین 14000 تا 60.000 دلار کانادا متفاوت است.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه­‌های زندگی در کانادا تا حدودی بالاتر از سایر کشورها ​​است، اما کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است. راهنمای کامل Study permitHow to apply گام‌ها و اطلاعاتی که برای کار در کانادا نیاز دارید . برای زندگی در بیشتر استانها مانند ، و حداقل به 1000 تا 1200 دلار کانادا در هر ماه نیاز دارید. و از گران­ترین شهرهای کانادا هستند و شما برای زندگی در این شهرها به ماهیانه حدود 1200 تا 20000 دلار نیاز دارید. دانشجویانی که در سنین 18 تا 25 سالگی در دانشگاه‌های کانادا ثبت‌نام می‌کنند،

هنگام خرید بلیط حمل و نقل ماهانه تخفیف دریافت می‌کنند. قیمت بلیط به طور کلی ماهی 91 دلار کانادا است، در حالی که بلیط یک طرفه 3 دلار کانادا است. تاکسی‌ها همچنین یک روش معمول حمل و نقل در سراسر کانادا هستند و قیمت آنها از 2 دلار تا 6 دلار کانادا در هر کیلومتر است. کمک هزینه دانشجویی در کانادا با کاهش هزینه­‌های مسکن در دوران دانشجویی میسر است. گزینه­‌های زیادی برای انتخاب خانه در کانادا وجود دارد و دامنه قیمت‌ها نیز به همان اندازه متنوع است. گزینه­‌های اصلی برای سکونت دانشجویان در کانادا عبارتند از:

  • محل اقامت دانشجویی: هزینه‌­های شما بین 250 تا 625 دلار کانادا در هر ماه می‌شود.
  • آپارتمان مشترک: 250 تا 700 دلار کانادا در ماه، که به موقعیت و امکانات آن بستگی دارد.
  • خانه‌­های دانشجویی دانشگاه: هزینه­‌ها از 400 دلار کانادا شروع می‌­شود و می‌­تواند ماهیانه به 800 دلار کانادا برسد.

با اجاره آپارتمان، هزینه‌های دیگری نیز به اجاره اضافه می­‌شود، از جمله:

  • : 57 دلار کانادا در هر ماه
  • امکانات رفاهی از قبیل آب، برق، گاز: 150 دلار کانادا در هر ماه

شما علاوه بر کاهش هزینه ‌های دانشجویی در کانادا می‌توانید همزمان با تحصیل کار دانشجویی انجام دهید، که با مراجعه به مقاله کار دانشجویی در کانادا می‌توانید شرایط آن را مطالعه کنید. حالا که با شهریه­‌های تقریبی و هزینه­‌های تقریبی زندگی دانشجویی در کانادا آشنا شدید می­رویم سراغ انواع کمک هزینه دانشجویی در کانادا و نحوه دستیابی به آن.

بورس تحصیلی و کمک هزینه دانشجویی در کانادا

آیا می‌­دانید چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا دریافت کنید؟ مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا چیست؟ آیا از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا اطلاع دارید؟ انواع بورسیه‌های تحصیلی کانادا کدامند؟ بورس تحصیلی برای تحصیل در کانادا چقدر است؟ آیا فقط در سطح خاصی از تحصیل می‌­توان بورس تحصیلی در کانادا دریافت کرد؟ کانادا مقصدی جذاب برای دانشجویان بین­‌المللی است، اما تحصیل در کانادا گران است و شهریه دانشگاه­‌های کانادا ارزان نیست. بنابراین دریافت بورسیه و کمک هزینه دانشجویی در کانادا برای دانشجویان علاق­مند به تحصیل در کانادا بسیار مهم است. درباره اینکه و بیشتر بدانید.

وام­ های دانشجویی برای دریافت کمک هزینه دانشجویی در کانادا

اگر گزینه ‌های کمک هزینه دانشجویی در کانادا مانند بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین­‌المللی در دسترس نباشد، دانشجویان بین‌­المللی همچنان قادر به دریافت وام دانشجویی با نرخ بهره همراستا با پرداختی دانشجویان کانادایی هستند. از آنجا که اکثر بورسیه­‌های دانشجویی و برنامه­‌های مختلف کمک مالی فقط به شهروندان کانادایی و مقیم دائم کانادا محدود می‌شود، دانشجویان بین‌المللی معمولا از موسسات وام ­دهنده یا یک بانک خصوصی کمک مالی دریافت می‌کنند، که به نسبت سود آن پس از فارغ‌التحصیلی بازپرداخت می­‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا