علمی

۲۷۰هزار پرستار دارای شماره نظام پرستاری / نیاز سالانه به استخدام ۱۵هزار پرستار

رییس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه بیش از ۲۷۰هزار نفر از پرستاران عضو این سازمان بوده و شماره نظام پرستاری دارند، در عین حال گفت: با توجه به افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی در کشور، به استخدام سالانه ۱۵هزار پرستار در کشور نیاز داریم.

به گزارش اخبار ایران من، محمدتقی جهانپور در اولین اجلاس روسای هیات مدیره‌های نظام پرستاری‌های سراسر کشور اظهار کرد: هدف از برگزاری این اجلاسیه حضور و دیدار همکاران و استفاده از تجربیات و نقطه نظرات آن‌ها برای پیشبرد اهداف و توانمندسازی هیات مدیره‌های سراسر کشور است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به سختی کار پرستاران و لزوم توجه ویژه به جامعه پرستاری، افزود: در بحث تقویت جامعه پرستاری نیز بارها از سوی مسوولان عالی‌رتبه کشوری تاکید شده که کمبود نیروی پرستاری و امنیت شغل پرستاری و رفاه و معیشت پرستاری در دستور کار مسئولین باشد.

وی افزود: در دو سال گذشته ۱۶هزار تخت به سرانه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده اما متاسفانه در بحث استخدام نیروهای جدید در بدنه نظام سلامت رشد آنچنانی نداشته‌ایم. همچنین در پذیرش نیروی کادر پرستاری در کشور هم رشد چشمگیری وجود نداشته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: ما ۱۵هزار پرستار برای استخدام سالانه نیاز داریم؛ هم اکنون پذیرش دانشجوی پرستاری ۱۰۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی است که تقاضا داریم پذیرش دانشجو در دانشکده‌های پرستاری بیش از گذشته رشد داشته باشد.

وی گفت: امروز سازمان نظام پرستاری دوره ششم متشکل از ۱۵۹هیئت مدیره در سراسر کشور به همراهی سازمان مرکزی و اعضای شورای عالی در حال خدمت به مردم است و بیش از ۲۷۰هزار نفر از پرستاران عضو سازمان نظام پرستاری و دارای شماره نظام پرستاری هستند.

ادامه دارد

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا