اقتصادی

امکان سفرهای اربعین با سکوهای تاکسی اینترنتی فراهم شد 

رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه امکان انجام سفرهای اربعین با سکوهای تاکسی اینترنتی بهمراه، اسنپ، تپسی، ماکسیم فراهم شد، ‌ گفت: برآوردها حاکی است که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو امکان ارایه سفر را در ایام اربعین خواهند داشت.

به گزارش اخبار ایران من، سید جواد سادات فریزنی در خصوص حضور تاکسی‌های اینترنتی در بازه اربعین حسینی و تمهیدات وزارتخانه در این خصوص اعلام کرد: یکی از سیاست‌های مهمی که در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی در دولت مردمی سیزدهم پیگیری می‌شود استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان، واحدهای فناور و خلاق با هدف رشد اقتصادی و افزایش اشتغال‌زایی درحوزه‌های مختلف مرتبط با وزارت راه و شهرسازی است. در این رابطه تلاش شده تا بر اساس دستور وزیرمحترم راه و شهرسازی از سکوهای تاکسی‌های اینترنتی در حمل مسافر بین شهری ایام اربعین استفاده شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در نشستی با مدیران ارشد سکوهای تاکسی اینترنتی مقرر شد تا چهارسکوی بهمراه، ماکسیم، اسنپ، تپسی، در ایام اربعین حسینی نسبت به خدمت رسانی به زوار به مقصد ۶ مرز اربعینی خسروی، مهران، چزابه، باشماق، تمرچین و شلمچه خدمات‌رسانی کنند.

الزام سفر سه سرنشین با تاکسی‌های اینترنتی در سفرهای اربعین

سادات ادامه داد: حسب توافقات صورت گرفته با سکوهای تاکسی‌های اینترنتی در بازه زمانی اربعین حسینی  به شکل تکمیل ظرفیت و با سه سرنشین به سفرهای اربعین راهی می‌شوند و مکلف هستند تا رعایت سقف قیمتی را انجام دهند.

تاکسی‌های اینترنتی باید معاینه فنی داشته باشند

سادات فریزنی یکی دیگر از توافق‌های انجام شده را شامل افزایش امینی تاکسی‌های اینترنتی عنوان کرد و داشتن معاینه فنی تاکسی‌های اینترنتی را یکی از الزامات سفر اربعین با این سکوها عنوان کرد.

به گفته این مسئول در وزارت راه و شهرسازی، ارزیابی رانندگان نیز از دیگر موضوعاتی است که باید پایش شود و رانندگان مطمئن در این سفرها فعال باشند.

الزام بیمه مسافران و رانندگان توسط سکوهای اینترنتی

رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی موضوع بیمه مسافران و رانندگان و تاکسی‌ها را توسط سکوها از دیگر الزامات بهره‌مندی از این نوع سفر برشمرد و افزود:  مقرر شده تا ساز و کاری در سفرها اندیشیده شود تا رانندگانی که بیش از ۸ ساعت رانندگی می‌کنند بتوانند استراحت کنند. با اینکار به افزایش ایمنی سفر به زوار توجه داشته‌ایم.

پیش‌بینی فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار تاکسی اینترنتی در سفرهای اربعین

سیدجوادسادات خاطرنشان کرد:  برآوردها حاکی است که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بصورت عملیاتی امکان ارایه سفر را در ایام اربعین خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بعد از سفرهای اربعین از ظرفیت این تاکسی‌ها برای تعداد سفرهای بین شهری و افزایش رفاه مردم استفاده ببریم.

سفرهای اربعین با تاکسی‌های اینترنتی آغاز شد

وی گفت: بهره مندی از تاکسی های اینترنتی در سفرهای اربعین از امروز آغاز شده و تا پایان سفرهای اربعین تداوم دارد.

رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و سکوی اینترنتی بهمراه، برای افرادی که علاقمند به هم پیمایی هستند خدمات ارایه کند. بدین معنا، زوار محترمی که به سمت مرزهای اربعین در حال حرکت هستند و ظرفیت خالی دارند می‌توانند ظرفیت خالی خودرو خود را نذر و میزبان سایر زوار در این مسیر به صورت رایگان و یا اشتراک هزینه سفر باشند. این سکو با احراز هویت رانندگان و متقاضیان سفر به ارتقا ضریب ایمنی این دست از سفرها و به هم‌رسانی زوار اربعینی نقش‌آفرینی خواهد کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا