اقتصادی

ادامه طرح کالابرگ نیازمند تصمیم قطعی

عناوین مهم ترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری به استقبال بیش از ۹۰ درصدی دهک‌های اول تا سوم از طرح کالابرگ، صدور بیش از سه میلیون گواهینامه مهارتی برای کارآموزان، گمانه زنی ها از احتمال تغییر مصوبه دستمزد و صدور ضمانت نامه اعتباری توسط صندوق ضمانت بخش تعاون برای زنان سرپرست خانوار اختصاص داشت.

به گزارش اخبار ایران من، این هفته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از استقبال بالای ۹۰ درصدی دهک‌های اول تا سوم کم درآمدی در طرح کالابرگ الکترونیک خبرداد و گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده در مرحله سوم اجرای این طرح، مشارکت به ۹۵ درصد می‌رسد.

وی این را گفت که تداوم طرح کالابرگ الکترونیکی نیازمند بررسی مجدد است و این موضوع در دولت مطرح و مقرر شد معاون اول ریاست جمهوری آن را پیگیری کند اما تاکنون تصمیم قطعی برای تداوم آن گرفته نشده است.

بر اساس اعلام سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران، بیش از ۷۳ درصد مردم تهران از مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک استقبال کرده اند که بیش از دو میلیون خانوار مشمول در دهک‌های اول تا هفتم ساکن استان تهران هستند.

در هفته جاری گمانه‌زنی‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها در خصوص تغییر مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ مطرح شد و از تشکیل جلسه شورای عالی کار به منظور بررسی مجدد مصوبه دستمزد و افزایش مبلغ کمک هزینه مسکن خبر دادند.

در همین راستا، کارشناسان اعلام کردند که منع قانونی برای اصلاح و بازنگری مصوبه دستمزد وجود ندارد ولی هرگونه تغییر و بازنگری نیازمند برگزاری جلسه رسمی و سه جانبه میان شرکای اجتماعی است.

اما مهرداد عظیمی – رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای – هم از صدور سه میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۴۲ گواهینامه مهارت برای کارآموزان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برای تحقق شعار امسال هفت برنامه را در نظر گرفته ایم که از جمله آنها می توان به صدور و تمدید مجوز آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای اشاره کرد.

هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در استان تهران خبر دیگری بود که از سوی محمد آذرپناه سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اعلام شد.

به گفته وی، هدفگذاری و تعهد ایجاد اشتغال استان تهران در سال جاری ۱۸۰ هزار و ۶۹۱ نفر است که انتظار می‌رود با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همراهی دستگاه‌های اجرایی و جلب مشارکت مردم این هدف محقق شود.

خبر دیگر این هفته، صدور ضمانت نامه برای زنان سرپرست خانوار بود که البرزمحمدی مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون از صدور ضمانت نامه برای ۱۶۳ نفر از زنان سرپرست خانوار با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در صورت تکمیل اطلاعات متقاضیان کمتر از ۲۴ ساعت ضمانت‌نامه صادر و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا