اقتصادی

چاپ سلول‌های زنده با چاپگرهای سه‌بعدی

فناوری چاپگرهای سه بعدی با قابلیت تولید سلولهای حاوی مواد بیولوژیکی با یک شرکت مستقر در خانه برقرار شده است.

به گزارش اخبار ایران من، ماشین چاپ سه بعدی پنوماتیک را ایجاد کرده و توسعه داده است که می تواند سلول های زنده را در محیط های تمیز چاپ کند ، که می تواند برای ایجاد اشکال دقیق و دقیق مورد استفاده قرار گیرد.

در حال حاضر ، مدل های تجاری دستگاه در امکانات تحقیقاتی کار می کنند و از اساتید و دانشجویان در کارهای ساخت و بازسازی پشتیبانی می کنند. برای نشان دادن این موضوع به محققان و مبارزان حرفه ای ، یک م manufacturingلفه تولیدی که به طور گسترده در زیست شناسی و بهداشت استفاده می شود ، ارائه شده است.

انواع مختلف این ماشین ها ، با استفاده از پارامترها و امکانات مختلف ، قادر به چاپ انواع هیدروژل های سلولی ، مواد زیستی حاوی پلیمرهایی هستند که می توانند از بین بروند و هر دو را با هم ترکیب می کنند.

این دستگاه که قادر به کنترل دمای صفر تا 175 درجه سانتیگراد است ، امکان چاپ ابزارهای مختلف را فراهم می کند. طول پیوند فرابنفش این چاپگر با استفاده از توان دوتایی حداکثر توان را در فرکانس های 365 و 405 نانومتر ارائه می دهد. دستگاه به راحتی جابجا شده و می تواند به مکان های دیگر منتقل شود.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، کارشناسان فنی این شرکت امکان جابجایی تخت دستگاه را به گونه ای فراهم کرده اند که بتواند با دقت 5 میکرون از هر طرف حرکت کند. یک تولید کننده چاپگرهای زیستی که قادر به چاپ پلیمرها و هیدروژل ها در محیط های غیرآلاینده و سایر مواد است ، می تواند یک سیستم چاپی مبتنی بر سلول ایجاد کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا