ایران کسب و کارعمومی

ماسک صورت برای پوست خشک چی خوبه

تمیزی و شفافیت پوست صورت برای هر فرد به خصوص بانوان از اهمیت بسیاری برخوردار است. استفاده از ماسک صورت کربن فعال ویتابلا برای خشکی پوست از راه‌هایی است که می‌تواند در بهبود شرایط پوستی بسیار مؤثر باشد. به همین دلیل افرادی با پوست خشک در ناحیه صورت، می‌توانند با استفاده از ماسک صورت ویتابلا سفید اقدام به رفع خشکی پوست کنند.

ماسک صورت برای خشکی پوست

سال‌هاست که از میوه و سبزیجات تازه به عنوان ماسک صورت برای رفع خشکی پوست استفاده می‌شود اما امروزه جهت بالا بردن تأثیرگذاری ماسک‌های صورت، برندهای مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی با استفاده از همین ترکیبات طبیعی ماسک‌های آماده‌ای را در بسته بندی‌های متفاوت تهیه کرده‌اند تا نحوه استفاده از آن برای مصرف کننده بسیار راحت‌تر باشد.

دلایل استفاده از ماسک صورت

پوست صورت به علت تماس مستقیم با هوا و آفتاب دچار مشکلاتی مانند جذب آلودگی‌های محیط می‌شود. برای پاک کردن این آلودگی‌ها می‌توان از ماسک صورت کمک گرفت تا با انجام عملیات لایه برداری بتوان اوضاع پوست صورت را بهبود بخشید. پوست خشک و کم آب را نیز می‌توان به وسیله مرطوب و آبرسانی کرد.

نحوه استفاده از ماسک

ماسک را به شکل یکنواخت و به نحوی که کل پوست صورت را بپوشاند، استفاده کنید. بعد از 10 الی 15 دقیقه می‌توانید ماسک را از صورت خود بشویید. بعد از شستشوی صورت بهتر است که از کرم‌های مرطوب کننده، کرم دور چشم و تونر استفاده کنید. لازم به ذکر است که مواد تشکیل دهنده ماسک‌ها به صورت عمده آلوئه‌ورا، روغن‌های گیاهی، ویتامین‌ها و … هستند.

برای بالا رفتن تاثیر گذاری ماسک چه کار کنیم؟

برای این‌ که ماسک صورت شما تأثیرگذاری بهتری داشته باشد، رعایت یک سری از نکات ضروری است:

  • قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را خوب بشویید تا تمیز شود. برای بازدهی بیشتر این کار را با شویندهای مخصوص صورت انجام دهید.
  • بخور دادن پوست قبل از استعمال ماسک می‌تواند اثربخشی آن را افزایش دهد. هرچند که در انجام این کار اجباری نیست اما می‌توانید 10 دقیقه قبل از شروع ماسک گذاری آن را انجام دهید.
  • برای نتیجه گیری بهتر و موثر بهتر است که نظم در مصرف ماسک صورت را فراموش نکنید. استفاده‌های مقطعی تأثیرگذاری ماسک را پایین می‌آورد. به همین دلیل بهتر است که حداقل 2 ماه به صورت منظم از ماسک صورت استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

تشخیص پوست خشک

از آن جایی که ممکن است تشخیص خشکی پوست برایتان دشوار باشد، بهتر است با نشانه‌های آن بیشتر آشنا شوید. خشکی پوست در ابتدا ممکن است به میزان کم رخ دهد که چنین چیزی با پوسته پوسته شدن پوست خود را نشان می‌دهد.

اما ممکن است همیشه خشکی پوست تا این مقدار خفیف نباشد. در صورتی که پوست شما به جز علائم گفته شده دچار قرمزی و خارش هم شد شما دچار خشکی پوست شدید شده‌اید. ممکن است خشکی پوست گاهی با لکه هم همراه باشد. در این صورت برای رفع خشکی پوست خود باید از ماسک‌ها و کرم های مناسب استفاده کنید.

دلایل خشکی پوست

در صورتی که خشکی پوست شما همیشگی نیست می‌توان دلیل آن را تغییرات فصل یا آب‌ و هوا در نظر گرفت. هوای بسیار گرم یا سرمای شدید می‌تواند عاملی برای خشکی پوست باشد. اما در صورتی که با عواملی این چنینی تغییراتی در پوست شما حاصل نشد و دچار خشکی همیشگی پوست هستید بهتر است یک تغییر کلی در روتین روزمره مراقبت از پوست خود بدهید. استفاده از ماسک صورت برای خشکی پوست یکی از بهترین راهکارها است.

خشکی پوست امکان دارد بر اثر عوامل زیر رخ دهد:

  • استفاده بیش از حد از مواد شوینده مانند صابون برای دست و صورت
  • استعمال دخانیات
  • بیش از حد زیر نور آفتاب بودن
  • بالا رفتن سن
  • سکونت در مناطق خشک
  • عدم شستشوی صحیح دست و صورت
  • کمبود آب

بهترین مارک ماسک صورت برای خشکی پوست

برای رفع خشکی پوست بهتر است از بهترین برندهای ماسک صورت استفاده کنید تا نتیجه به مراتب بهتری را دریافت کنید. به همین جهت ما در ادامه تصمیم گرفتیم که بهترین برندهای ماسک صورت برای خشکی پوست موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

1. ماسک و اسکراب تغذیه کننده لکسیون

اگر دارای پوستی خشک یا خیلی خشک هستید و نیاز به لایه برداری را در پوست خود احساس می‌کنید، می‌توانید از بهره ببرید. این ماسک علاوه بر لایه برداری می‌تواند از پیری زودرس پوست شما نیز جلوگیری کند و مانع از به وجود آمدن خطوط ریز شود. وجود پودر نارگیل یک عامل مهم در لایه برداری ملایم است که می‌تواند به مبارزه با جوش‌های سر سیاه برود. یکی از ویژگی‌های مهم این ماسک قدرت آبرسانی بالای آن است که همیشه می‌تواند پوست شما را مرطوب کند.

2. ماسک ژلی آبرسان آلوئه ورا و کالاندولا هیدرودرم

پوست صورت بانوان بسیار حساس است و این موضوع در کنار خشکی پوست، وجود یک ماسک کارآمد را طلب می‌کند. از جمله ویژگی‌های مرطوب کنندگی است که در کنار این توانایی التیام بخشیدن به پوست را هم دارد. همان‌طور که از نام این ماسک پیدا است در تهیه آن از ژل آلوئه ورا و عصاره کالاندولا نیز استفاده شده است که این ترکیب قدرت بالایی در نگه داشتن رطوبت پوست دارد.

این ماسک علاه بر مناسب بودن برای پوست‌های حساس برای پوست‌هایی که دچار قرمزی و خارش شده‌اند نیز مناسب است. مزیت دیگر ماسک ژلی آبرسان آلوئه ورا و کالاندولا هیدرودرم جلوگیری از افتادگی و کشیدگی پوست است که مانع از شل شدن آن می‌شود.

3. ماسک التیام بخش صورت بایومارین

پوست‌های خشک و حساس به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارند تا دچار التهاب نشوند. همچنین اگر دارای قرمزی و سوزش پوست هستید باید در انتخاب ماسک صورت دقت بیشتری کنید تا بتوانید پوست صورت خود را التیام دهید. از آن دسته از ماسک‌ها است که برای چنین پوست‌هایی یک انتخاب مناسب به شمار می‌رود. وجود جلبک‌های دریایی در ترکیب این ماسک می‌تواند پوست شما را از آلودگی‌های محیطی نیز پاک کند.

4. ماسک حاوی عصاره توت فرنگی برای پوست‌های خشک سون هیون

یکی از اصلی‌ترین نیازهای پوست خشک، رطوبت است. به همین دلیل استفاده از یک ماسک با قدرت مرطوب کنندگی بالا می‌تواند پوست شما را به بهترین شکل ممکن تقویت کند. توانایی آبرسانی بالایی دارد و شما می‌توانید آن را به صورت هفتگی استفاده کنید.

5. ماسک صورت کوزارت سری Q10

این ماسک فاقد مواد شیمیایی و پارابن است که همین موضوع می‌تواند باعث جلوگیری از بروز حساسیت‌های پوستی و مناسب انواع پوست شود. بهتر است از این ماسک 3 بار در هفته استفاده کنید و در هر بار هم 10 الی 15 دقیقه اجازه دهید که روی پوست شما بماند.

6. ماسک آبرسان و التیام بخش سوئیس لاین

برای آبرسانی هرچه بهتر پوست می‌توانید از استفاده کنید. این ماسک با ترکیبات عالی خود می‌تواند رطوبت را به همه بخش‌های بافت پوست شما برساند و هیچ گونه اثری از خشکی بر روی پوست شما باقی نگذارد. وجود عصاره خیار در این ماسک باعث شده که حس خنکی بی‌نظیری را با آن تجربه کنید. استفاده منظم از این ماسک باعث می‌شود که خشکی پوست شما به طور کامل از بین برود.

7. ماسک مرطوب کننده کدلی

اگر پوست حساسی دارید یک انتخاب بی‌نظیر است زیرا ترکیبات آن به طور کامل طبیعی بوده و از پارابن در تهیه آن استفاده نشده است  و به این ترتیب دیگر هیچ گونه عوارضی را برای مصرف کننده در پی نخواهد داشت. از جمله مزایای این ماسک تاثیرگذاری عمیق آن بر روی پوست است که رطوبت را به لایه‌های زیرین پوست می‌رساند و می‌تواند سرعت التیام بخشی را تا حدود زیادی بالا ببرد.

8. ماسک هیالورونیک استادرم

اگر به دنبال ماسکی با خواص مرطوب کنندگی قوی می‌گردید که بتواند پوست‌های خشک و خیلی خشک را بهبود دهد انتخاب یک گزینه مناسب است. در ترکیب این ماسک از هیالورونیک اسید استفاده شده است که توانایی بالایی را در برخورد با پوست‌های خیلی خشک دارد. همچنین از دیگر قابلیت‌های بارز این ماسک التیام بخشی آن است که باعث شده طرفداران بسیاری داشته باشد.

آیا می‌دانید پوست خشک چه ویژ‌گی‌ها و حساسیت‌هایی دارد؟

پوست دارای لیپیدهای طبیعی است، که رطوبت را درون آن نگه می‌دارد و اجازه نمی‌دهد فاکتورهای بیرونی به پوست آسیب بزنند. زمانیکه این لیپیدها تحت تأثیر بالا رفتن سن، سبک زندگی غلط و عوامل آسیب‌زای بیرونی دچار نقصان می‌شوند، ترک‌های ریزی بر روی پوست ایجاد می‌شود. این ترک‌ها به راحتی باعث بیرون رفتن آب از پوست می‌شود و بیش از پیش به خشک شدن آن کمک می‌کنند.

اگر پوست خشک دارید، احتمالاً چند یا همه مشکلات زیر را تجربه کرده‌اید.

بارزترین عوارض پوست‌های خشک عبارتند از:

  • پوسته پوسته شدن
  • حساسیت
  • قرمزی
  • تحریک‌پذیری
  • ترک خوردن
  • سوزش
  • خشن بودن

مراقبت‌های طبیعی برای پوست خشک کدام‌اند؟

پوست خشک بیشتر از پوست چرب مستعد چین و چروک است. پس لازم است تا جاییکه می‌توانید از عوامل خشک کننده پوست پیشگیری کنید. سبک زندگی و عادت‌های روزمره زیادی وجود دارد که می‌تواند تا حدودی از خشکی پوست شما کم کرده و یا عوارض آن را التیام ببخشد. در هنگام استفاده از عطرها و اسپری ها به ترکیبات آنها توجه کنید. به شما توصیه می شود از اسپری ویتابلا مردانه برای جلوگیری از خشکی پوست ناشی از ترکیبات عطرها استفاده کنید. در ادامه به این مراقبت‌ها میپردازیم که عبارتند از:

  • آب، آب و آب؛ به اندازه کافی آب بخورید. کسانی که پوست‌های خوبی دارند، به میزان مورد نیاز بدنشان آب می‌خورند. این می‌تواند به یک عادت پر فایده در زندگی شما تبدیل شود که خشکی پوست را تا حدود زیادی بهبود می‌بخشد.
  • دوش آب داغ را برای همیشه کنار بگذارید؛ شاید شما از انجام این کار لذت ببرید، اما پوستتان نه تنها لذت نمی‌برد بلکه آسیب می‌بیند. دوش آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین برده و به خشکی آن می‌افزاید. برای دوش گرفتن از آب ولرم استفاده کنید. همچنین تمام سعی خود را به کار بگیرید که صابون‌هایی با عناصر طبیعی و البته ملایم در حمام استفاده کنید.
  • همواره پوستتان را مرطوب نگه دارید؛ مرطوب کننده‌های پوست را در جلوی چشمتان بگذارید که مدام از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است یک برنامه روزانه نیز برای استفاده از محصولات آبرسان داشته باشید.
  • مرطوب‌کننده‌ها را درست بعد از حمام استفاده کنید؛ کار کرم‌ها و لوسیون‌های آبرسان و مرطوب کننده، رطوبت بخشیدن به پوست است. بعد از حمام، پوست بیشترین مقدار رطوبت را دارد. بنابراین استفاده از لوسیون‌های آبرسان در این زمان، به معنای جذب بهتر و البته تأثیرگذاری بیشتر است.
  • برنامه روتینی برای استفاده از ماسک‌های خانگی داشته باشید؛ از انواع روغن‌های گیاهی و موادی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، می‌توان ماسکی برای درمان پوست خشک تهیه کرد. بعد از اینکه بهترین ماسک‌های خانگی برای پوست خشک را شناختید، به طور مرتب از آن‌ها استفاده کنید. ما در ادامه به چهار مورد از بهترین این ماسک‌ها اشاره می‌کنیم، که می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.
دکمه بازگشت به بالا