فرهنگی

مجید مجیدی تهیه‌کننده تئاتر شد

آفتاب‌‌نیوز :

نمایش «روال عادی» به نویسندگی ژان کلود کری‌یر و ترجمه اصغر نوری به کارگردانی کیارش رُست از روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۸ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

در این نمایش طا‌ها محمدی، محمدرضا حیدری، ابوذر موسوی بیدلی، شیما خوش‌اقبال، مهدی موسوی، عطیه شبانی و ثنا میرزایی به ایفای نقش می‌پردازند.

مجید مجیدی کارگردان سرشناس و مطرح سینمای ایران نیز تهیه‌کننده این نمایش است.

ژان کلود کری‌یر نویسنده این نمایش از دهه ۶۰ میلادی تا امروز، همواره به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌نامه‌نویسان سینمای جهان مطرح بوده است. وی در کنار فیلم‌نامه‌نویسی، به نوشتن نمایشنامه، رمان و اقتباس نیز پرداخته است. کریر نمایشنامه‌نویسی را از ۱۹۶۷ آغاز کرد و یک دوره طلایی و طولانی همکاری با پیتر بروک را پشت سر گذاشت که منجر به نمایشنامه‌ها و اقتباس‌های متعددی، چون «مجمع مرغان»، «تراژدی کارمن» و «روال عادی» شد.

مجید مجیدی نیز فعالیت خود را با بازی در تئاتر و سینما از دهه ۶۰ شمسی آغاز کرد، وی با کسب ۴ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در فیلم‌هایی، چون «بچه‌های آسمان»، «باران»، «بید مجنون» و «آواز گنجشک‌ها» در صدر رکوردداران این بخش در ادوار جشنواره فیلم فجر قرار دارد.

نمایش «روال عادی» روایتی از ملاقات یک کمیسر دولتی را با خبرچینی مظنون به خیانت است که متهم سعی دارد با تاکید بر وفاداری و ایمان حقیقی‌اش نسبت به حکومت از خود دفاع کند، اما این موارد در اعاده حیثیت وی هیچ اعتباری ندارند.

سایر عوامل این نمایش بدین ترتیب هستند:

مجری طرح: سمیرا کریمی، برنامه‌ریز: عسل پاشایی، دستیار اول کارگردان: مهدی موسوی دستیار کارگردان: ثنا میرزایی، منشی صحنه: عسل پاشایی، دراماتورژ بیان: بیژن بیابانی، طراح صحنه و لباس: کیارش رُست، دوخت لباس: منصوره محمدی، دستیار صحنه و لباس: عطیه شبانی، مدیر صحنه: پویا اسکندرزادگان، ساخت دکور: اسماعیل ناظمی موسیقی و انتخاب آثار: پندار آداب، طراح نور: امیرحسین سیَر دستیار نور: علی‌رضا کوزه‌گر، پوریا محسنی عکاس: محمدصادق زجویان، آرمین یعقوبی، مرضیه بازیار، نگین صمدی، مدیر تولید: علی زمانی، طراح پوستر و بروشور: محمدصادق زرجویان، ساخت تیزر: حمیدرضا محمدی، مشاور رسانه‌: امیر پارسائیان‌آنلاین، روابط عمومی و تبلیغات: صدرا صباحی

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا