علمی

مسافران این هواپیمای عجیب سر از فضا در می‌آورند/ عکس

ویرجین گلکتیک، که بخشی از گروه شرکت‌های ریچارد برانسون است، گردشگران و فضانوردان خصوصی را با سیستم پرتاب هوایی به فضای زیر مداری می‌برد. این سیستم متشکل از یک هواپیمای حامل به‌نام «وی‌ام‌اس ایو» است که هواپیمای فضایی «وی‌ای‌اس یونیتی» را در ارتفاع حدود 15000 متری مستقر می‌کند.

در گلکتیک 06، یونیتی توسط فرمانده استارکو و خلبان نیکلا پیسایل، و ایو توسط فرمانده مایکل مازوکی و خلبان دن الیکس هدایت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این شرکت پس از دو سال وقفه برای ارتقای سخت افزارهایش، شش پرواز فضایی را در همین چند ماه به پایان رساند. برخی از این پروازها به گردشگران خصوصی ارائه می‌شد، درحالی‌که برخی دیگر به مشتریان دولتی نیز خدمت‌رسانی می‌کردند. به عنوان مثال، والتر ویلادئی از نیروی هوایی ایتالیا، مأموریت Virtute-1 ایتالیا را در پرواز فضایی Virgin در 29 ژوئن بر عهده داشت.

مسافران این هواپیمای عجیب سر از فضا در می‌آورند/ عکس

نمایندگان این شرکت گفته‌اند انتظار می‌رود که ویرجین گالاکتیک هواپیمای یونیتی خود را در سال 2024 پس از یک یا دو پرواز دیگر بازنشست کند. به گزارش اسپیس نیوز، مایکل کولگلازیر، مدیرعامل این شرکت می‌خواهد روی توسعه نسل بعدی هواپیمای فضایی «کلاس دلتا» تمرکز کند که پس از آماده شدن‌ می‌تواند هفته‌ای دو بار پرواز کند.

انتظار می‌رود پروازهای آزمایشی خودروهای دلتا در سال 2025، و خدمات عملیاتی کامل آن در سال 2026 آغاز شود. اتفاقاً ناوگان ویرجین فراتر از خط کارمان به طول 100 کیلومتر پرواز نمی‌کند که توسط مقامات بین‌المللی به‌عنوان مرز فضا تلقی می‌شود. اما نهادهای ایالات متحده از مرز متفاوتی استفاده می‌کنند؛ 80 کیلومتر، که Virgin مرتباً از آن گذر می‌کند.

رقیب اصلی ویرجین گلکتیک در صنعت گردشگری زیرمداری، بلو اوریجین تحت حمایت جف بزوس، پس از شکست ماموریت بدون سرنشین نیو شپرد خود، 15 ماه از پروازها گناره‌گیری کرده‌ بود. اما این شرکت روز سه شنبه با پرتاب نیو شپرد بدون سرنشین به پرواز بازگشت.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا