اتفاقات

فیلم| واکنش رئیس صدا و سیما به پوشش جنجالی مجری زن

آفتاب‌‌نیوز :

چند هفته گذشته، ژیلا صادقی، مجری با سابقه صدا وسیما، با پوششی متفاوت از عرف همیشگی صدا و سیما در قاب تلویزیون ظاهر شد که واکنش‌های گسترده‌ای را در محافل خبری و رسانه‌ای داخلی و خارجی برانگیخت و هر یک تحلیلگران برداشت متفاوتی از این موضوع داشتند.

برخی پوشش متفاوت این مجری را (استفاده یک مجری زن از کت و دامن) نشانه‌ای از تغییر در سیاست‌های صداو سیما در حوزه پوشش بانوانی دانسته اند که در رسانه ملی فعالیت می‌کنند و برخی این تغییر پوشش نه چندان غیر عادی را با عینک سیاست زدگی تحلیل کردند و آن را آسان گیری‌ها و تسامحاتی مقطعی در آستانه نزدیک شدن به ایام انتخابات به شمار آورند.

گفته می‌شود در تمام ادوار انتخابات در کشور، صداوسیما شرایط و حال و هوایی متفاوت پیدا می‌کند. بسیاری از کسانی که تا پیش از انتخابات، امکان حضور و نمایش در قاب این رسانه را نداشته‌اند، در حال و هوای انتخاباتی کشور، سهمی از امواج جام جم را از آن خود می‌کنند.

مجریان و گویندگان نیز هم در گفتار و هم در نمود و نمایش ظاهری، آزادترند و دست بازتری دارند. با این اوصاف، پوشش متفاوت این مجری باسابقه (ژیلا صادقی) اتفاق قابل پیش‌بینی بود.

در همین زمینه این موضوع را خبرنگاری از پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، پیگیری کرد و با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا در آستانه انتخابات بودن کشور در انتخاب نحوه پوشش این مجری تاثیر داشته است یا خیر، پاسخ داد: قاعده پوشش در صدا و سیما باید با رعایت حدود شرعی، قاعده و ضابطه صدا وسیما باشد و اگر تخلفی در این زمینه رخ داده باشد، تذکر داده می‌شود.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا