ایران کسب و کارعمومی

چرا قرمه سبزی روغن نمی اندازد؟

قورمه سبزی یکی از معدود غذاهایی است که در سراسر ایران طرفداران زیادی دارد، اما این غذا مانند فارسی در هر منطقه گویش مخصوص به خود را دارد. در شمال ایران، قورم سبزی را معمولاً بدون حبوبات می‌پزند یا شنبلیله را جدا می‌کنند. با حبوبات تهیه می کنند. لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز در تهران استفاده می شود. در تبریز از بلبل استفاده می کنند و سبزی را سرخ نمی کنند و در خوزستان رب گوجه فرنگی را به گورمه سبزی اضافه می کنند. و همچنین لهجه های مختلف!

ریختن روغن نباتی

برای درست کردن خورش قورمه سبزی خود در روغن و غیره، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید، اما بعد از پختن حرارت را کمی زیاد کنید و درب ظرف را بردارید و بگذارید خوب بجوشد. او در روغن می افتد.

اگر سبزی های سبز سیاه شدند چه باید کرد؟

برای سیاه شدن سبزیجات سبز، باید دو کار را انجام دهید:

۱- برای سرخ کردن مواد سوپ سبزی تیره از روغن زیاد استفاده کنید و سعی کنید مواد را روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید. تفت دادن دانه ها را تا زمانی که سبزی قهوه ای و سبز شود ادامه دهید

2- به ازای هر 300 گرم گوشتی که برای پخت کرم سبزی استفاده می شود، یک قاشق غذاخوری ماکارونی اضافه کنید.

سبزیجات را با چه روغنی سرخ کنیم؟

برای اینکه سبزیجات سفت تر به نظر برسند، بهتر است از روغن جامد استفاده کنید. شاید خیلی سالم به نظر نرسد، اما باید بدانید که سرآشپزهای حرفه ای از روغن جامد برای پختن قورمه سبزی استفاده می کنند تا کرم سبزی آنها پر و سفت به نظر برسد.

روغن نباتی را با یخ مخلوط کنید

اگر بعد از پخت زیاد غلیظ نشد که نمی خواهید و سوپ سبزی به اندازه کافی چربی اضافه نمی کند، مکعب های کوچکی را به تابه اضافه کنید. این کار باعث می شود خورش چربی از دست بدهد و کاملا بیات شود.

ویژگی های قورمه سبزی

در میان انواع غذا، شاید غذای کوچکی باشد که تمام مواد لازم و بدن را مانند کورمهبیزی در خود دارد.

لوبیا سبز

مهم نیست از چه لوبیایی در این غذا استفاده می شود، لوبیا سرشار از فیبر، کلسیم و پروتئین گیاهی است و حتی اگر از خوردن گوشت خوشتان نمی آید، تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را از این غذا دریافت خواهید کرد.

سبزیجات قورمه سبزی

سبزیجات گورمه معمولاً ترکیبی از تره فرنگی، جعفری، گشنیز و کمی شنبلیله است. شنبلیله مسئول ایجاد بوی مطبوع و متمایز کورمزابزی است. علاوه بر این، حاوی مقدار زیادی آهن، فسفر و ویتامین D است و اگرچه مقدار آن در مقایسه با سایر سبزیجات کم است، اما قدرت آن بسیار چشمگیر است. همچنین شنبلیله به عنوان یک کمک کننده گوارشی عمل می کند و اشتها آور و کاهش دهنده فشار خون است. به غیر از شنبلیله، سایر سبزیجات نیز ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن را تامین می کنند.

لیمو امانی در قورمه سبزی

استفاده از آب لیمو در قورمه سبزی یکی از نوآوری های منحصر به فرد آشپزی است. بادرنجبویه تازه به دلیل اسیدی بودن به صورت تازه استفاده نمی شود. به همین دلیل آن را خشک کرده و در غذا مصرف می کنند. وجود علف لیمو در سبزی های سبز کاربردهای زیادی دارد که یکی از آن ها این است که ویتامین C بیشتری نسبت به سایر ترکیبات دارد، بنابراین علاوه بر طعم، چربی رژیم غذایی و از بین رفتن گوشت قرمز را نیز کنترل می کند.بخش مهمی متوقف می شود. از طرفی بادرنجبویه روغن اضافی خورش را جذب می کند. از این رو از چاقی و جذب بیش از حد روغن جلوگیری می کند، بنابراین اگر چاق هستید از خوردن لیمو در هنگام پخت خودداری کنید.

گوشت قرمز

معمولاً قورمه سبزه از گوشت گوسفند و گاه گوساله استفاده می کند. گوشت قرمز پروتئین بدن را تامین می کند و منبع غنی آهن، روی و سلنیوم است.

برنج برای سرو قورمه سبزی

خورش سبزی و سبزی با برنج سرو می شود و بدین ترتیب کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تامین می کند و همراه با خورش یک بسته غذایی کامل و منحصر به فرد را فراهم می کند.

طرز تهیه قورمه سبزی خوشرنگ برای 8 نفر

ماده خام:

تره فرنگی-جعفری-گشنیز-اسفناج 1 کیلوگرم (کل)

500 گرم گوشت گوسفند یا گوساله

نمک و زردچوبه به میزان لازم

3 تا 4 عدد لیمو عمانی

روغن به اندازه نیاز

½ فنجان لوبیا قرمز (100 گرم)

1 قاشق غذاخوری ترش خشک شده

پیاز گرم 2-3 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه قورمه سبزی حرفه ای:

سبزی ها را تمیز کرده و برش دهید و سپس در کمی روغن با کمی نمک و زردچوبه سرخ کنید.

در تابه ای مناسب مقداری روغن می گیریم و روی اجاق می گذاریم تا کمی داغ شود، سپس گوشت و لوبیا قرمز را با کمی نمک و زردچوبه تفت می دهیم تا آب گوشت خارج شود. سپس مقداری آب جوش روی گوشت می ریزیم و حرارت را کم می کنیم و می گذاریم تا گوشت نیم پز شود.

وقتی گوشت نیم پز شد سبزی سرخ شده و لیمو عمانی را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم و آب گوشت را جمع می کنیم.

سپس روغن را در تابه داغ کرده (مراقب باشید نسوزد) و شنبلیله را اضافه کرده و پیاز داغ را به خورش اضافه کرده و تفت دهید.

سبزیجات باید طوری سرخ شوند که نسوزند و خشک نشوند. این نکته در مورد شنبلیله اهمیت بیشتری دارد. هرچه خورش دیرتر بپزد بهتر جا می گیرد و آب آن کم کم جذب خورش می شود. با این مقدار مواد می توانید کرم سبزی را برای 8 نفر بپزید. این خورش 3 ساعت دیگه آماده میشه.

نکات مهم برای تهیه کرم سبزی:

1- یکی از ترفندهای پخت گورمه سبزی این است که هنگام اضافه کردن لیمو عمانی باید مراقب پختن حبوبات باشید وگرنه باقالی شور پخته نمی شود. اگر طعم ترش هویج گورمه را دوست دارید می توانید آبلیمو یا آب پرتقال را به آن اضافه کنید.

برای اینکه تابه شما داخل روغن بیفتد و داغ شود، تابه را روی حرارت ملایم بگذارید، اما در پایان پخت حرارت را کمی زیاد کنید، درب تابه را باز کنید و بگذارید خوب بپزد تا بیافتد. به نفت

2- بهتر است سبزی خورشتی قورمه سبزی را خیلی ریز خرد کنید چون اینطوری خورش بهتر است.

3- تا جایی که می توانید از سبزی تازه برای پخت صبحاج کورما استفاده کنید. زیرا غذاهای سبزیجات خوشمزه تر و خوش رنگ ترند و البته ویتامین های موجود در سبزیجات بهتر حفظ می شوند.

4- اگر می خواهید سبزی گورما سبزی را در فریزر نگهداری کنید، ارزش آن را دارد که آن را بدون سرخ کردن در فریزر نگهداری کنید و در حین پخت آن را سرخ کنید تا سالم تر و خوش رنگ تر شود (نباتی)، زیرا این روغن مایع از یک روغن است. از دیدگاه بهداشت مواد غذایی نباید منعقد شود و استفاده از روغن جامد نیز برای سلامتی مضر است.

5- آب شنبلیله زیاد نباشد چون آبگوشت تلخ می شود.

6- در برخی مناطق از شنبلیله اصلا استفاده نمی شود زیرا بوی ماندگاری آن را نمی پسندند.

7- در شهرهای آذربایجان برگ گشنیز، اسفناج یا چغندر را به مخلوط سبزیجات اضافه می کنند و از آن شنبلیله می گیرند.

8- اگر سبزی ها درشت خرد شده باشند، هر چقدر هم که پخته شود، آب آن ته نمی گیرد.

9- در برخی از مناطق شمال کشور سبزی محلی خود را نیز به آش سبزی اضافه می کنند.

10- سابجی کورما پختن عمیق سابجی (که در تهران و برخی خانواده ها مرسوم است) باعث تیره شدن رنگ و از دست دادن خاصیت آن و سنگین شدن غذا (معده درد) می شود.

11- نسبت سبزیجات مختلف در قورمه سبزی به ذائقه خانواده بستگی دارد. با این حال، اگر پیازچه زیاد باشد، طعم سوپ تند خواهد بود. اسفناج زیاد طعم سوپ آلو اسفناج را به سوپ می دهد. شنبلیله سوپ را بسیار تلخ می کند و بوی گشنیز نباید زیاد در سبزیجات گورما مشهود باشد.

12- نکته دیگر این است که اگر هنگام بریدن سبزی آب پاشید، آب آن را بیرون نریزید و در فر قرار دهید.

13- هنگام سرخ كردن سبزي قورمه سبزي ابتدا روغن نباتي را به آن اضافه كنيد و نگذاريد آب سبزي خشك شود سپس روغن را بريزيد چون رنگ روغن در خورش جا مي گيرد و سبزي سبز و خوش رنگ مي شود.

دکمه بازگشت به بالا