علمی

عینکی برای ناشنوایان ! – اخبار ایران من

قبلاً عینکی با دوربینی دیده‌ایم که به نابینایان می‌گوید به دنبال چه چیزی بگردند. عینک جدید “Voicee” کمی با عینک های قدیمی متفاوت است زیرا دارای میکروفون هایی است که صدای دیگران را نمایش می دهد.

عینک های ساخت اسلوونی در اینجا به عنوان نمونه ارائه می شوند. این عینک با میکروفون در جلو دارای صفحه نمایش مشابه عینک گوگل، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، میکروفون داخلی برای عملکرد بهتر و باتری لیتیوم پلیمری است. آنها با شیشه شفاف به صورت تصادفی ارائه می شوند.

به گفته توسعه دهندگان، فناوری Voicee قادر است صدای فردی که با کاربر صحبت می کند را در متن بیان کند.

این عینک بدون هیچ گونه تجهیزات کمکی کار می کند، می تواند با یکی از پنج زبانی که تاکنون در نظر گرفته شده است، سازگار شود و گفته می شود وزن آن کمتر از 100 گرم است.گزارش ها نشان می دهد که یک باتری می تواند تا 24 ساعت دوام بیاورد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولاتی را ارائه می دهد. نمونه های دیگر شامل صفحه نمایش واقعیت افزوده LTCCS است که نتوانست به هدف مالی خود برسد. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در دست توسعه است. مثال سوم سرویس ارائه شده توسط Google Glass است. با این حال، بلندگو باید با گوشی هوشمند اندرویدی ارتباط برقرار کند.

عینک های صوتی را می توان با حدود 540 دلار خریداری کرد، با توجه به اینکه آنها هرگز یک تبلیغات تمام وقت نبوده اند. اگر این عینک به تولید برسد، 675 دلار قیمت خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا